EURO 5 norm verplicht in 2021?

Gebruikersavatar
Marco058
Berichten: 29

Re: EURO 5 norm verplicht in 2021?

Bericht#11 » 26 okt 2020, 10:39

als dat inderdaad het geval is ben ik heel blij dat ik de Hanway nu al heb. Dit is ook direct de eerste nieuwe brommer die ik ooit heb gekocht dus weet niet hoe het zit met publicaties over nieuwe EURO eisen maar het hoeft toch niet zo te zijn dat hier van alles over gepubliceerd moet worden vanuit de fabrikant of importeur?
Elektrisch is gewoon nog geen oplossing voor lange afstanden. Ik maak regelmatig zo'n 120km op een dag en daar zijn de accu's gewoon nog niet aan toe. Het maximale bereik wat zo'n ding heeft is in werkelijkheid toch altijd minder dan opgegeven door weersomstandigheden en overig verkeer. Daar kan ik dus niet op vertrouwen om weer thuis mee te komen :? en stel er is een accu die dat haalt, haalt die dat na een jaar dan nog steeds of mag ik dan al een nieuwe accu kopen die waarschijnlijk duurder is dan een 2e hands benzine brommer?
1 x
- Hanway RAW 50
- Chinese Peugeot V-clic clone

Gebruikersavatar
Roestkrabber
Berichten: 19

Re: EURO 5 norm verplicht in 2021?

Bericht#12 » 26 okt 2020, 22:35

Ik wil eigenlijk maar 2 simpele dingen weten:
- hoe lang is de Raw 50 nog te koop als euro 4 (aanwezige voorraad?/overgangstermijn?).
- En wanneer komt de Raw 50 als euro 5 (en wat is de prijs dan?).
Ik ben nog niet verder gekomen dan een dealer die al maanden zegt "binnenkort krijgen we ze binnen" en bij euro 5 zegt: dan moet je elektrisch nemen.

Bij de importeur mag je als particulier niet informeren. Importeur is inderdaad niet verplicht om over euro 5 informatie te geven, maar als ze hun klanten serieus nemen dan zou je dat wel verwachten (in een hoop andere branches zouden ze met zo'n instelling niet wegkomen). Krijg trouwens informatie dat bij garantie-gevallen ze alleen kosten van onderdelen vergoeden en niet het benodigde arbeidsloon. Volgens mij is daar ook iets niet mee in de haak, daar ga ik ook me ook maar eens verder in verdiepen voordat ik iets koop. Vind dat namelijk erg raar.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: EURO 5 norm verplicht in 2021?

Bericht#13 » 27 okt 2020, 11:27

Dat laatste wat je aanhaalt gaat als volgt, (volgens mijn dealer). Zij krijgen brommers van de importeur voor een bepaalde (goedkope ) prijs. Als ze de brommer verkopen maken ze flinke winst, echter bij garantie gevallen draait ook de dealer op voor de kosten, behalve wanneer dure spullen kapot gaan. Arbeidsloon word niet vergoed door de importeur.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: EURO 5 norm verplicht in 2021?

Bericht#14 » 18 jan 2021, 14:35

Roestkrabber schreef:Ik wil eigenlijk maar 2 simpele dingen weten:
- hoe lang is de Raw 50 nog te koop als euro 4 (aanwezige voorraad?/overgangstermijn?).
- En wanneer komt de Raw 50 als euro 5 (en wat is de prijs dan?).
Ik ben nog niet verder gekomen dan een dealer die al maanden zegt "binnenkort krijgen we ze binnen" en bij euro 5 zegt: dan moet je elektrisch nemen.

Bij de importeur mag je als particulier niet informeren. Importeur is inderdaad niet verplicht om over euro 5 informatie te geven, maar als ze hun klanten serieus nemen dan zou je dat wel verwachten (in een hoop andere branches zouden ze met zo'n instelling niet wegkomen). Krijg trouwens informatie dat bij garantie-gevallen ze alleen kosten van onderdelen vergoeden en niet het benodigde arbeidsloon. Volgens mij is daar ook iets niet mee in de haak, daar ga ik ook me ook maar eens verder in verdiepen voordat ik iets koop. Vind dat namelijk erg raar.



Ik heb toevallig net contact gehad met een dealer i.v.m. de bestelling van mijn eigen Hanway RAW 50. (Ik zal me zo nog even voorstellen op de juiste pagina ;) ) Deze benoemde idd ook het al eerder genoemde verschil tussen op naam en kenteken zetten.
Wat betreft de euro 5 Hanway verwachtte zij dat deze medio 2021 zal komen. Maar dat was bij hen ook nog niet duidelijk. Daar was nog geen specifieke datum van bekend.
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
Roestkrabber
Berichten: 19

Re: EURO 5 norm verplicht in 2021?

Bericht#15 » 19 jan 2021, 00:08

Tijn schreef:
Roestkrabber schreef:Ik wil eigenlijk maar 2 simpele dingen weten:
- hoe lang is de Raw 50 nog te koop als euro 4 (aanwezige voorraad?/overgangstermijn?).
- En wanneer komt de Raw 50 als euro 5 (en wat is de prijs dan?).
Ik ben nog niet verder gekomen dan een dealer die al maanden zegt "binnenkort krijgen we ze binnen" en bij euro 5 zegt: dan moet je elektrisch nemen.

Bij de importeur mag je als particulier niet informeren. Importeur is inderdaad niet verplicht om over euro 5 informatie te geven, maar als ze hun klanten serieus nemen dan zou je dat wel verwachten (in een hoop andere branches zouden ze met zo'n instelling niet wegkomen). Krijg trouwens informatie dat bij garantie-gevallen ze alleen kosten van onderdelen vergoeden en niet het benodigde arbeidsloon. Volgens mij is daar ook iets niet mee in de haak, daar ga ik ook me ook maar eens verder in verdiepen voordat ik iets koop. Vind dat namelijk erg raar.



Ik heb toevallig net contact gehad met een dealer i.v.m. de bestelling van mijn eigen Hanway RAW 50. (Ik zal me zo nog even voorstellen op de juiste pagina ;) ) Deze benoemde idd ook het al eerder genoemde verschil tussen op naam en kenteken zetten.
Wat betreft de euro 5 Hanway verwachtte zij dat deze medio 2021 zal komen. Maar dat was bij hen ook nog niet duidelijk. Daar was nog geen specifieke datum van bekend.


Bedankt voor het delen van de informatie! Interessant om te horen dat de Hanway met Euro 5 er aan zit te komen. Ik wist nog niet eens of er wel een Euro 5 versie van de Hanway zou komen.

Het wordt voor mij nu wel verleidelijk om met de aanschaf te wachten tot de Euro 5 versie er is. Alleen weer jammer dat ze geen datum bekend maken. Zal wel een commerciële reden hebben. Als ze zeggen dat de Euro 5 er op korte termijn komt, dan blijven ze met de oude voorraad Euro 4 zitten. Het zal wel zo zijn dat als de Euro 4 modellen op zijn, dat de Euro 5 "ineens" leverbaar wordt. En hoeveel oude Euro 4 modellen nog op voorraad zijn die eerst verkocht moeten worden is niet inzichtelijk te krijgen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: peter stupers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer