bertocello schreef:En een van volgend jaar wil ik niet omdat ik dan een euro 5 moet nemen. (geknepen versie dus)
Ik weet niet precies wat je met "geknepen versie" bedoeld, maar wat ik van speurwerk op internet begrijp is dat het nog niet zo eenvoudig is om een motorblok aan de Euro 5 norm te laten voldoen. Er is een geheel nieuw blok voor nodig met complexere techniek. En dus een stuk duurder.
Wat ik van de antwoorden hier begrijp is dat euro 4 na 1 januari nog verkocht mag worden als ze maar op kenteken gezet zijn voor 1 januari. Dat houd dus in dat in 2021 alleen nog maar oude voorraad-modellen van voor 1 januari verkocht gaan worden als euro 4. Alle nieuwe exemplaren die van de fabriek komen na 1 januari dienen dus te voldoen aan euro 5 (tenzij er een overgangsregeling komt, maar daarover kan ik geen informatie vinden).
Toen ik bij mijn dealer naar Euro 5 vroeg begon hij meteen over elektrisch (is daar meer aan te verdienen?). Maar ik wil helemaal geen elektrisch, dan koop ik nog liever een oude Zundapp.
Jammer dat er geen goede informatie verstrekt wordt, hoe lang de euro 4 modellen (voorraad) nog verkrijgbaar zijn, wanneer de euro 5 versie komt en wat de prijs daarvan is. En als particulier mag je niet bij de importeur informeren.
Ik heb zo ie zo niet zo'n goed gevoel bij de dealer want toen ik deze zomer in de showroom (waar er geen stonden) naar de prijs informeerde van de Hanway raw, werd een bedrag wat €100,- hoger was genoemd dan op hun website stond. Kreeg meteen het gevoel dat ik bedonderd werd. Ik vind het maar erg onduidelijk allemaal.