capriv6 schreef:Hoi Ronin , herkenbaar verhaal , mijn Mash had hetzelfde euvel.
Afslaan bij warme motor en nauwelijks nog te starten , ik heb inmiddels de chinese bougie vervangen door een ngk en de afstelling van de carburateur klopte ook niks van met als gevolg een zwarte bougie.
Na het afstellen van de luchtmengsel schroef en de stationair schroef tot op heden geen problemen meer gehad , ook alle connectors ingespoten met accu spray en met een binnenband en ty rips afgeschermd tegen vocht.
ik hoop dat je het snel op kan lossen , succes daar mee.
Ronin84 schreef:Na veel gedoe is het eindelijk gelukt. Ik heb 35 km probleemloos kunnen rijden vandaag.
Ik heb de carburateur gedemonteerd en ineens viel me op dat de slang van de overloop tot snot was aangetast. Dit kan alleen als er benzine door is gekomen, dus is de vlotterkamer regelmatig over gestroomd. Lipje van de vlotter wat verbogen en testen maar.
Naald dicht goed af, dus terug monteren en de motor starten. Dit ging ook keurig, wat rede was voor een korte testrit.
Nadat ik een ritje door de wijk zonder problemen heb kunnen rijden, ben ik overmoedig geworden en ben 35 km gaan rijden. Dit geheel probleemloos. Gas los geeft geen sputter meer, en stationair blijft de motor keurig constant in toeren. Met optrekken pakt de motor netjes op. Dus het lijkt erop dat mijn problemen eindelijk zijn opgelost.
Even een korte opsomming van de problemen bij elkaar:
-Klepspeling klopte niet. Deze was te groot. Zelf maar gesteld op 0.10 in en uit.
-troep in de benzinekraan
-choke stond verkeerd afgesteld, waardoor ik in het koude weer meer startproblemen had. Zelf maar gesteld.
-CDI was niet goed. Deze is dus vervangen.
-spanningsregelaar gaf 15v stationair. Waarschijnlijk de rede dat de cdi van de wap is geraakt, dus ook deze is vervangen.
-bougiedop was verroest. Ook vervangen.
-vlotterniveau was te hoog waardoor de motor verzoop bij terug schakelen. Dit heb ik op de gok wat verbogen, en per ongeluk precies goed gedaan.
Dan is het eigenlijk eerder een wonder dat hij überhaupt nog wou starten.
capriv6 schreef:Mooi om te horen , mijn klepspeling staat ook op 0,10 , ik heb contact gehad met de viertakt winkel en die zeggen in:0.5 / uit 0,7.
Ronin84 schreef:capriv6 schreef:Mooi om te horen , mijn klepspeling staat ook op 0,10 , ik heb contact gehad met de viertakt winkel en die zeggen in:0.5 / uit 0,7.
Iedere dealer die ik tot nog toe heb gebeld zegt hetzelfde 0,10 in en uit.
In het werkplaatshandboek van de Sachs Madass staat geloof ik 0,8 in 0,10 uit. Deze hebben hetzelfde fy139fmb-b blok.
Toch raar om bij hetzelfde blok 3 verschillende waardes te zien.
Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten