Mash Fifty problemen

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#41 » 27 mar 2021, 18:37

Hier ook geen bevredigend resultaat, het probleem blijkt in het contactslot te zitten. Deze maakt moeilijk contact, kan slijtage zijn maar ook een poging tot diefstal. Krijg hem nog wel op contact, gaat waarschijnlijk een nieuw slot en tankdop worden.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#42 » 27 mar 2021, 19:29

Ik ga de carburateur uit elkaar halen. Misschien zit daar iets scheef of krom, of is er iets verstopt wat de brandstoftoevoer belemmerd ofzo....
Morgen maar heel de dag de schuur in, en alles schoonmaken en inspecteren.
Vandaag ben ik er even klaar mee.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#43 » 28 mar 2021, 09:14

Hoi Ronin , herkenbaar verhaal , mijn Mash had hetzelfde euvel.
Afslaan bij warme motor en nauwelijks nog te starten , ik heb inmiddels de chinese bougie vervangen door een ngk en de afstelling van de carburateur klopte ook niks van met als gevolg een zwarte bougie.
Na het afstellen van de luchtmengsel schroef en de stationair schroef tot op heden geen problemen meer gehad , ook alle connectors ingespoten met accu spray en met een binnenband en ty rips afgeschermd tegen vocht.
ik hoop dat je het snel op kan lossen , succes daar mee.
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#44 » 28 mar 2021, 10:24

capriv6 schreef:Hoi Ronin , herkenbaar verhaal , mijn Mash had hetzelfde euvel.
Afslaan bij warme motor en nauwelijks nog te starten , ik heb inmiddels de chinese bougie vervangen door een ngk en de afstelling van de carburateur klopte ook niks van met als gevolg een zwarte bougie.
Na het afstellen van de luchtmengsel schroef en de stationair schroef tot op heden geen problemen meer gehad , ook alle connectors ingespoten met accu spray en met een binnenband en ty rips afgeschermd tegen vocht.
ik hoop dat je het snel op kan lossen , succes daar mee.

Met de afstelschroeven kan ik niet genoeg bereiken, dus ik ga vandaag de gasnaald eens uitproberen. De motor pruttelt namelijk ook als ik de gashendel los laat. Misschien moet ik ook de vlotter nog even nakijken.

De bougie is na 300 km al vervangen door een NGK. Zat een CR6 in, en ik heb er een cr7 ingedaan omdat de begerenzer eraf ligt. De meeste tekkers zijn aan de buitenkant met siliconenkit afgedicht, en sommige zijn gewoon vervangen door DTE stekkers (deutsch stekkers).
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#45 » 28 mar 2021, 17:11

Na veel gedoe is het eindelijk gelukt. Ik heb 35 km probleemloos kunnen rijden vandaag.
Ik heb de carburateur gedemonteerd en ineens viel me op dat de slang van de overloop tot snot was aangetast. Dit kan alleen als er benzine door is gekomen, dus is de vlotterkamer regelmatig over gestroomd. Lipje van de vlotter wat verbogen en testen maar.
Naald dicht goed af, dus terug monteren en de motor starten. Dit ging ook keurig, wat rede was voor een korte testrit.
Nadat ik een ritje door de wijk zonder problemen heb kunnen rijden, ben ik overmoedig geworden en ben 35 km gaan rijden. Dit geheel probleemloos. Gas los geeft geen sputter meer, en stationair blijft de motor keurig constant in toeren. Met optrekken pakt de motor netjes op. Dus het lijkt erop dat mijn problemen eindelijk zijn opgelost.
Even een korte opsomming van de problemen bij elkaar:
-Klepspeling klopte niet. Deze was te groot. Zelf maar gesteld op 0.10 in en uit.
-troep in de benzinekraan
-choke stond verkeerd afgesteld, waardoor ik in het koude weer meer startproblemen had. Zelf maar gesteld.
-CDI was niet goed. Deze is dus vervangen.
-spanningsregelaar gaf 15v stationair. Waarschijnlijk de rede dat de cdi van de wap is geraakt, dus ook deze is vervangen.
-bougiedop was verroest. Ook vervangen.
-vlotterniveau was te hoog waardoor de motor verzoop bij terug schakelen. Dit heb ik op de gok wat verbogen, en per ongeluk precies goed gedaan.

Dan is het eigenlijk eerder een wonder dat hij überhaupt nog wou starten.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#46 » 28 mar 2021, 19:45

Mooi om te horen , mijn klepspeling staat ook op 0,10 , ik heb contact gehad met de viertakt winkel en die zeggen in:0.5 / uit 0,7.
0 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#47 » 28 mar 2021, 20:08

Respect voor je doorzettingsvermogen Ronin84 :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#48 » 28 mar 2021, 22:04

Ronin84 schreef:Na veel gedoe is het eindelijk gelukt. Ik heb 35 km probleemloos kunnen rijden vandaag.
Ik heb de carburateur gedemonteerd en ineens viel me op dat de slang van de overloop tot snot was aangetast. Dit kan alleen als er benzine door is gekomen, dus is de vlotterkamer regelmatig over gestroomd. Lipje van de vlotter wat verbogen en testen maar.
Naald dicht goed af, dus terug monteren en de motor starten. Dit ging ook keurig, wat rede was voor een korte testrit.
Nadat ik een ritje door de wijk zonder problemen heb kunnen rijden, ben ik overmoedig geworden en ben 35 km gaan rijden. Dit geheel probleemloos. Gas los geeft geen sputter meer, en stationair blijft de motor keurig constant in toeren. Met optrekken pakt de motor netjes op. Dus het lijkt erop dat mijn problemen eindelijk zijn opgelost.
Even een korte opsomming van de problemen bij elkaar:
-Klepspeling klopte niet. Deze was te groot. Zelf maar gesteld op 0.10 in en uit.
-troep in de benzinekraan
-choke stond verkeerd afgesteld, waardoor ik in het koude weer meer startproblemen had. Zelf maar gesteld.
-CDI was niet goed. Deze is dus vervangen.
-spanningsregelaar gaf 15v stationair. Waarschijnlijk de rede dat de cdi van de wap is geraakt, dus ook deze is vervangen.
-bougiedop was verroest. Ook vervangen.
-vlotterniveau was te hoog waardoor de motor verzoop bij terug schakelen. Dit heb ik op de gok wat verbogen, en per ongeluk precies goed gedaan.

Dan is het eigenlijk eerder een wonder dat hij überhaupt nog wou starten.


Ik wens je probleemloos woon werkverkeer deze week, lekker gewerkt!
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#49 » 30 mar 2021, 19:27

capriv6 schreef:Mooi om te horen , mijn klepspeling staat ook op 0,10 , ik heb contact gehad met de viertakt winkel en die zeggen in:0.5 / uit 0,7.

Iedere dealer die ik tot nog toe heb gebeld zegt hetzelfde 0,10 in en uit.
In het werkplaatshandboek van de Sachs Madass staat geloof ik 0,8 in 0,10 uit. Deze hebben hetzelfde fy139fmb-b blok.
Toch raar om bij hetzelfde blok 3 verschillende waardes te zien.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#50 » 30 mar 2021, 20:28

Ronin84 schreef:
capriv6 schreef:Mooi om te horen , mijn klepspeling staat ook op 0,10 , ik heb contact gehad met de viertakt winkel en die zeggen in:0.5 / uit 0,7.

Iedere dealer die ik tot nog toe heb gebeld zegt hetzelfde 0,10 in en uit.
In het werkplaatshandboek van de Sachs Madass staat geloof ik 0,8 in 0,10 uit. Deze hebben hetzelfde fy139fmb-b blok.
Toch raar om bij hetzelfde blok 3 verschillende waardes te zien.


Het blok van de Sachs heeft een liggende cilinder, daar zit dus wel enig verschil in. Of de cilinderkop ook echt anders is weer ik niet, hij oogt wel groter als die van de 139FMB die op sachs zit.

Mijn kapotte contactslot kan ook een draadje zijn, als het stuur naar rechts staat kan ik wel starten en werkt de teller, dus ik denk dat er wat isolatie tegen het balhoofd weggesleten is. Dus dat zit ook weer mee.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer