Mash Fifty problemen

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#51 » 31 mar 2021, 09:40

Valt mij ook op dat bij stuuruitslag de kabels en bedrading super strak staan , ik ga van de week kijken of er nog lengte is om dat op te lossen.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#52 » 31 mar 2021, 18:42

Die van de achterrem schakelaar is ook niet handig geplaatst bij mij. Kwam er van de week achter dat de ketting het beschermhulsje heeft opgegeten, nadat deze wat te slap was komen te staan. Gelukkig de draden zelf niet. Toch maar even anders gelegd en de ketting weer gespannen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#53 » 23 mei 2021, 11:22

Na bijna 1000 km zonder al te veel problemen gereden te hebben heeft helaas het volgende probleem de kop opgestoken.
Ik reed gister naar een dealer voor onderhoud. Vanwege de ruzie bij de aanschafdealer moet ik dus een redelijk stukje rijden om bij een andere te kunnen komen. Eindhoven hadden ze geen tijd, maar in Boxmeer wel. Dus rijden maar. Ritje van ongeveer 33 km.
Tussen De Rips en Oploo is het fietspad behoorlijk slecht, en is het stuiteren geblazen. Ergens tussen deze twee plaatsen in hoorde ik een soort klap alsof er een dikke tak tussen de ketting was gekomen. Meteen gestopt en gekeken, maar niks te zien. Dan maar verder rijden. Vanaf dat moment rammelt het blok behoorlijk in de hogere toeren alsof er een moertje ergens in ligt te rinkelen. Ben rustig naar de dealer gereden op half gas, heb de mededeling gedaan, en de sleutels ingeleverd. Ben benieuwd wat het nu weet is.... Ben bang dat er iets is losgetrild, maar ik hoor het ergens in de loop van volgende week. Tot die tijd "lekker" in onzekerheid zitten en met auto naar het werk.
Ondertussen begin ik er wel klaar mee te raken, en zit ik zelfs te overwegen om de mash van de hand te doen. Dit is niet de betrouwbare woon-werk oplossing die ik zocht toen ik hem kocht. Wat ik wel heb is een hobbyproject dat nieuw uit de doos al dezelfde kwaliteit en problemen heeft als een gemiddelde tweedehansje.
Helaas is er weinig keus in nieuwe brommers met mijn voorkeuren. Of het is dezelfde prijsklasse waarbij ik twijfel aan de kwaliteit, of het kost meteen het dubblele.. De tijd zal leren welke kant het opgaat, maar het plezier gaat op deze manier wel uit het rijden.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#54 » 23 mei 2021, 12:26

Zonde dat de Mash zoveel problemen kent. Ook scooters kennen hun kuren, maar zo erg als jij het beschrijft is het meestal niet. Wellicht kan je nadenken over een Honda import uit Japan? Daar zou ik meer vertrouwen in hebben eerlijk gezegd. https://4taktwinkel.nl/Japanse-import
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#55 » 23 mei 2021, 21:04

Ik was straks aan het rondneuzen op het internet, en ben daar Eysink tegen gekomen. Mooie brommers in zowel moderne als retro stijl. De F serie vind ik wel mooi, vooral de f51, met een euro 4 injectie blok van 7,2 kw. Helaas kan ik alleen maar verkooppunten vinden en voor de rest helemaal niks. Dat maakt me behoorlijk wantrouwig na mijn ervaringen met Mash.
Mijn vrouw vind ondertussen dat ik maar een Kymco agility 16+ moet kopen als ik de mash inruil, maar ik wil niet aan de scooter. Motor achtige modellen vind ik fijner rijden, en schakelbak rijden is gewoon leuker. Elektrisch is geen optie, want ik rijd dagelijks 40 km, en ga ook graag een ritje maken voor de lol. En met een klein boodschapje doen pak ik ook eerder de brommer als de auto, en als die aan de lader hangt kan dat niet. Totdat ik iets van de garage te horen krijg zoek ik even lekker verder naar opties. Misschien valt het wel allemaal reuze mee, maar ik ben graag voorbereid.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#56 » 25 mei 2021, 17:43

Balen van al die problemen met de Mash. Op een gegeven moment ben je er wel kaar mee ja. Ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.
Ik heb vroeger (heel lang geleden) altijd schakel gereden, maar schakelbakken zijn gewoon niet zo populair op dit moment en dat zie je aan het aanbod in de markt.
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#57 » 25 mei 2021, 19:59

Volgens mij zitten die Eysink brommers in dezelfde prijs kwaliteitsklasse als de Mash die je nu hebt. Ik zie ook technische overeenkomsten. Zou je daar wel iets mee opschieten? Het ziet er heel erg mooi uit. Kan bijna niet voor dit geld.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#58 » 25 mei 2021, 20:10

Vooralsnog lijkt het gelukkig mee te vallen.
Ben vandaag gebeld, en er was een bout afgebroken van de valbeugel. Het schijnt dat die wat onder spanning staat, en dat dat de klap geweest moet zijn die ik heb gehoord. Het gerammel kwam daar zeker vandaan volgens hun.
Vond ik een raar verhaal. Nadat ik had uitgelegd hoe ik het had ervaren onderweg, zouden ze nog een goede testrit maken, en als er iets gevonden werd zou ik gebeld worden.
Aankomend weekend kan ik hem weer ophalen, eerder geen tijd, en dan gaan we het op de terugweg wel merken.
Toch maar even naar kijken van het weekend.
Het voorste tandwiel was ook al behoorlijk versleten met 3600+ kilometer op de teller, maar de rest zag er nog goed uit.
Met al die troep die achter het kapje heeft gezeten, en mijn leer periode van schakelen, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#59 » 26 mei 2021, 08:48

Nou, dat scheelt dan weer! Dat het voortandwiel zo snel versleten is zegt veel over de kwaliteit. Een goede kettingset van DID of zoiets gaat makkelijk 20k mee.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#60 » 26 mei 2021, 21:39

Ik ga inderdaad eens zoeken naar een goede kwaliteit kettingset.
Zal DID onthouden. Bedankt Heinz
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer