Mash Fifty problemen

Ronin84

Re: Mash Fifty problemen

Bericht#61 » 29 mei 2021, 16:54

De mash is weer terug. Onderweg begon hij te roken als een malle. Bleek dat er met olie wisselen, olie in de uitlaat wrap is blijven zitten. Dit veroorzaakt wel een klein rookgordijn als de uitlaat warm wordt. onderweg de tape er maar af gehaald en weer verder gereden.
Ik ga binnenkort toch eens even kijken of ik hem niet moet voorzien van andere sproeiers in de carburateur, want hij loopt nog steeds erg rijk. Ik ruik na een rit van een half uur de benzine in de uitlaat.
De kettingset is inmiddels ook binnen. Die tip dan DID was een goede. scheelt toch nog een paar tientje in aanschaf ook! :thumbsup:
Uiteindelijk wordt het nog wel wat
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.

capriv6

Bericht#62 » 04 jun 2021, 15:12

IK hoop dat je Mash nu in orde is , ik heb ook wel wat kleine dingetjes gehad , maar jou zit het echt niet mee.
0 x

Ronin84

Bericht#63 » 04 jun 2021, 18:11

Nee inderdaad. Het zit me niet mee met deze Mash.
Ik heb nu ook weer een paar dagen de storingscode voor de Lambdasonde terug.
Origineel kost deze 145,- Euro! :nono2:
Die van de Hanway Raw 50 is precies hetzelfde en kost 25,- euro.
Geen moeilijke keus dus. Heb er meteen eentje besteld bij de viertaktwinkel. Tot op heden hebben zij me het beste geholpen met alle ellende. Van de week maar eens even vervangen.
0 x

Janvb

Bericht#64 » 08 jun 2021, 13:42

Ronin84 schreef:De mash is weer terug. Onderweg begon hij te roken als een malle. Bleek dat er met olie wisselen, olie in de uitlaat wrap is blijven zitten.....

Dit zegt misschien ook wat over de kwaliteit en kunde van de dealer waar je hem nu heen hebt gebracht....
Wat een kaaiwerk.
0 x

Janvb

Bericht#65 » 08 jun 2021, 13:42

en ik blijf er bij: gewoon ombouwen naar carburateur! :-D
0 x

capriv6

Bericht#66 » 08 jun 2021, 17:45

de euro 4 heeft carburateur.
0 x

Janvb

Bericht#67 » 08 jun 2021, 18:14

Wat houdt je tegen? gewoon de lambdasensor er op laten zitten voor het zicht, en voor de rest ouderwetsch gezellig benzinedampen door een venturi aanzuigen!:-D
0 x

Ronin84

Bericht#68 » 08 jun 2021, 21:59

De sensor is voor 25,- vervangen en morgen weet ik zeker of het werkt. Vooralsnog lijkt het er wel op, maar als het probleem blijft gaat hij inderdaad overbrugd worden en gaan we op de ouderwetsche tour met sproeiers puzzelen.
Het probleem is die knippercode. Gek wordt ik ervan. Het lijkt er niet op dat hij veel anders loopt, maar dat geknipper.... :2guns:

Gelukkig is die sensor van een Hanway Raw precies dezelfde als die van de Mash. Merk en type zijn hetzelfde, maar Mash rekent er 120,- meer voor. Stelletje achterlijke zijn niet lekker met die prijs.
Maar genoeg tirade, morgen gaan we weer op de brommert naar het werk en dan zal ik zien of het nu echt opgelost is.

Gister had ik de tank droog gereden, en nadat ik op het werk wat peut in de tank had geschud wou hij niet meer starten.
Dan gaan de raderen alweer draaien met eventuele problemen.
Na een 15 minuten lunchpauze te hebben opgeofferd had ik de hoop opgegeven.
Een uurtje later toch nog maar proberen, en wat denk je: starten, lopen.
Beetje vuil in de carburateur geweest ofzo. Op een gegeven moment ga je alleen nog maar spoken zien...... Tijd voor vakantie :lol2:
0 x

Janvb

Bericht#69 » 08 jun 2021, 23:20

Ronin84 schreef:
Janvb schreef:Wat houdt je tegen? gewoon de lambdasensor er op laten zitten voor het zicht, en voor de rest ouderwetsch gezellig benzinedampen door een venturi aanzuigen!:-D

De sensor is voor 25,- vervangen en morgen weet ik zeker of het werkt.

Ja joh, eerst even kijken of je het gefixt krijgt.

Ronin84 schreef:Het probleem is die knippercode. Gek wordt ik ervan. Het lijkt er niet op dat hij veel anders loopt, maar dat geknipper.... :2guns:

Stukje zwart plakband of het lampje er uit halen? :lol:

Ronin84 schreef:Gelukkig is die sensor van een Hanway Raw precies dezelfde als die van de Mash. Merk en type zijn hetzelfde, maar Mash rekent er 120,- meer voor. Stelletje achterlijke zijn niet lekker met die prijs.

Ze kunnen het allicht proberen heh... al die mensen die niét even doorgezocht hebben betalen de volle mep.

Ronin84 schreef:Gister had ik de tank droog gereden, en nadat ik op het werk wat peut in de tank had geschud wou hij niet meer starten.
..
Een uurtje later toch nog maar proberen, en wat denk je: starten, lopen.
Beetje vuil in de carburateur geweest ofzo. Op een gegeven moment ga je alleen nog maar spoken zien...... Tijd voor vakantie :lol2:

Of de vlotter bleef plakken. Soms helpt het als je met een schroevendraaier of zo iets tegen de vlotterbak aan tikt.
Ik weet niet hoe dat bij zo'n geregelde carburateur zit, maar vaak kan je ook een aftapschroefje open draaien. Dan kan je zien of de benzine doorloopt. Ook ben je dan de trammelantjes die onder in de tank zaten een heel eind kwijt.
0 x

Ronin84

Bericht#70 » 10 jun 2021, 19:37

Janvb schreef:Of de vlotter bleef plakken. Soms helpt het als je met een schroevendraaier of zo iets tegen de vlotterbak aan tikt.
Ik weet niet hoe dat bij zo'n geregelde carburateur zit, maar vaak kan je ook een aftapschroefje open draaien. Dan kan je zien of de benzine doorloopt. Ook ben je dan de trammelantjes die onder in de tank zaten een heel eind kwijt.

Bedankt Jan, die gaan we onthouden.
De problemen lijken opgelost te zijn. Heb er ritjes van een half uur probleemloos mee gereden, hij start weer beter, en met "afremmen op de motor" pruttelt hij niet meer. Ben benieuwd wanneer het volgende probleem zich voor gaat doen, en wat het dan gaat zijn, want ondertussen geloof ik niet meer in een probleemloos leven van deze Mash.

Of de lambdasensor echt kapot is weet ik niet zeker, maar hij was wel helemaal zwart van de roet en een nieuwe heeft het opgelost.
2 x

Social Media

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”