Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#11 » 14 mar 2021, 20:42

Met of zonder spatbord maakt weinig verschil, het water schiet naar voren en dan terug omhoog door de rijwind. Het meeste tegen je koplamp aan, maar in een wolkbreuk zit je onder de douche. Andere banden en dan past het spatbord van een Hanway Muscle erop, dat zal wel verschil maken maar zeker ook het stoere uit het uiterlijk halen.

De standaard banden zijn trouwens geweldig, ik reed dagelijks (pre thuiswerken) over een met scholieren-zonder-licht bezaaid pad in het donker. Veel noodstops gemaakt met 65 en dan voelt de fiets als een BMX, controleerbaar slipt het achterwiel wat weg maar de enorme schijfrem voor redt je leven.

En het zit gewoon majestueus, lekker breed stuur en hoog. De balans is perfect, je merkt niet dat het een best zware (120 Kg volgetetankt) bromfiets is.

Je gaat er geen spijt van krijgen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#12 » 14 mar 2021, 22:19

Bedankt voor je hartverwarmende aanprijzing van deze mooie brommer :D
Het doet een mens goed om zulke positieve berichten te lezen over iets dat nog geleverd moet worden, niet in de laatste plaats om het resterende beetje twijfel weg te nemen dat er nog was tussen de Raw en de Scrambler.

Man, ik krijg er nu steeds meer zin in! Ik geloof ook dat dit de juiste keus is, ondanks dat ik deze brommer ongezien heb gekocht, of beter gezegd; laat leveren.

Ik denk dat ik het volgende ga doen de komende tijd, zeg maar verspreid over dit jaar:
Voorspatbord verwijderen
Inrijden en na 500 km de cdi laten vervangen naar een 54 cdi
Dan ook een 12 volt / USB lader laten monteren
Afhankelijk van het rijgedrag dan, eventueel voor een andere vertanding kiezen voor meer trekkracht heuvel op
Spiegels onder het stuur laten monteren
Koplamp met geel folie bedekken
Een rooster voor op de koplamp fabriceren
Tank en achterspatbord laten spuiten (waarschijnlijk Racing Green)
Makkelijk te demonteren zijtassen zoeken, inclusief beschermer voor de vering en de wielen
Zadel met bruin leer laten bekleden en afhankelijk van de hardheid bij laten vullen

NB. De dealer houdt er zeer vriendelijke prijzen op na, vind ik.
De eerste beurt kost 13 euro, de 2e 23 euro en de 3e 33 euro.
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#13 » 14 mar 2021, 23:17

Je zou dan eigenlijk deze week eerst eens een Raw50 moeten proberen om het verschil met de Scrambler echt te waarderen.

Vertanding wil ik ook wel proberen, maar eerst deze kettingset oprijden. Na 3400 Km nog prima dus zonde om tandwielen en ketting te vervangen. Over 1000 Km de volgende beurt dus dan zien we wel.

Ben benieuwd naar je aanpassingen! Ik zou wel eens het AGM Devil 4V DOHC, 5 bak euro 2 motorblok in dit frame willen zetten. En laat ik er daar nou net 2 van hebben... :twisted:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#14 » 17 mar 2021, 12:57

Ik heb 3 weken geleden al op de RAW50 gereden. Leuke brommer maar trok niet echt lekker op en het voelde allemaal niet erg soepel aan, zowel met schakelen als sturen, gewoon algeheel eigenlijk.

Het grappige is eigenlijk dat ik nu dus ongezien en ongetest de Scrambler heb gekocht maar ik laat me verrassen en zeker door jouw aanprijzingen van deze brommer kijk ik er erg naar uit en zijn de verwachtingen hoog gespannen. Helaas moet ik echter een paar dagen naar het buitenland dus ik zal de brommer niet eerder dan volgende week vrijdag kunnen halen. Dan laat ik meer weten.

Over dat blokje gesproken...hou me op de hoogte als je wilt, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, als je dit eventueel gaat doen! Wat zouden volgens jou de verschillen moeten zijn met het originele blokje?
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#15 » 17 mar 2021, 18:24

Blok heb ik al in een AGM Devil zitten, grootste verschil is 5 versnellingen ipv 4, dubbele nokkenassen en 4 kleppen ipv 2. Daarnaast het is een 140FMB dus de cilinderinhoud is ook ietsje groter. Trekt sneller op, versnellingen zitten korter op elkaar en is euro 2 dus gewoon een andere CDI en carburateur erop en hij gaat beter (lees sneller).

Wordt wel een hele klus met dubbele uitlaat maken en het schakelmechaniek aan passen. Kan ook nog goed geld voor het blokje krijgen dus het is nog niet helemaal besloten.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#16 » 26 mar 2021, 21:19

Nou, ik heb hem hoor!
Wat een fantastische brommer.
Er is qua positieve punten niks teveel gezegd!
Hij heeft een heerlijke zit, mooi rechtop, hij voelt erg solide aan en het weggedrag is ook heel prettig. Ik ben blij met de standaard banden ook, het is goed dat die er gewoon onder zijn blijven zitten.

Ik heb de brommer vanmorgen opgehaald, hij is keurig afgeleverd met zelfs uit eigen initiatief van de dealer een netjes weg gewerkt snoertje van het achterlicht, die standaard op het achterspatbord zit en nu eronder, en de claxon die op een minder mooie plek in het zicht zat en nu onder de tank. Na het ophalen 10 km via B weggetjes, een klinkerweg, een stukje zandweg en een fietspad door het bos naar huis gereden en toen een paar uurtjes gewerkt. Om 17 uur was het mooi geweest met werken, toen kon ik het niet laten nog een stukje te gaan rijden...dat werd dus nog 63 km door mooie Drentse dorpjes, natuurgebieden en de nodige zandpaden. Overal voelt deze brommer goed aan, zowel op klinkerwegen als op schelpenpaadjes en zandwegen.

Kortom, de eerste indrukken zijn zeer goed en met de mooie weersverwachtingen voor na het weekend wordt dit tochtje van vandaag waarschijnlijk gauw vervolgd!
2 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
Frits063
Berichten: 11

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#17 » 02 apr 2021, 12:00

Ja ik heb ook een scrambler en kan me helemaal vinden in de dingen die hier gezegd worden. Je kan ook even kijken bij mijn voorstel topic, dan zie je wat voor spatbord ik erop heb gemaakt (een van een mash-two-fifty). Past niet, was een heel gedoe, maar wel mooi :thumbsup:

Over die tandwielverhouding, ik heb die van mij veel langer vertand, standaard is t 13 tands voor en 52 achter. ik heb er 14-48 opzitten en dat gaat perfect doordat de 1ste versnelling van de scrambler zo bizar kort is. Je komt altijd weg, hij zou nog veel langer kunnen. (weet eig niet of ik dit mag zeggen op dit forum :| ), maar dan heb je ook mijn kijk erop.
Have fun!! is een mooi ding! en groen, zoals van een 125cc model, ja dat gaat hem sowieso goed staan! :crazy:

oja, dat spatbord scheelt heerlijk, nu wordt én het blok niet zo vies én ikzelf blijf lekker schoon als t een beetje nat is. Heb nu ook een spatlap eronder gemaakt, blijven zelfs mn schoenen droog.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#18 » 03 apr 2021, 17:44

Ik wil wel een universeel spatbord van ali proberen te monteren. Vandaag op zoek naar de storing in m'n teller geweest, niets gevonden maar wel verholpen... benzinemeter registreert nog wel niets. Vast een vies massapunt of iets dergelijks. Geen storing in het contactslot want ik kan 'm wel aan trappen/lopen.

In m'n zomervakantie de boel maar eens demonteren, tank en zadel eraf en dan alle elektronica eens goed nalopen en beter wegwerken, is 1 grote op elkaar gepropte spaghettibende.

De boel ook weer eens goed gewassen en na anderhalf jaar weer, wind en 2 winters begint de verf op het blok, kentekenplaathouder, steun van de raw's achter en schokbrekers minder te worden en te bladeren. Wat lichte roestvorming en verkleuringen. Maar valt alles nog heel erg mee.

Leuke is dat een paar imperfecties heel erg goed staan bij het ruige uiterlijk van dit model.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer