Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#1 » 02 mar 2021, 17:17

Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik me aangemeld en zojuist heb ik mezelf in de juiste rubriek voorgesteld.
Zoals ik daar heb aangegeven wil ik graag een Hanway Scrambler gaan kopen. Jullie berichten over de kwaliteit icm met een goeie en deskundige dealer hier in de buurt, maakt dat ik ervan overtuigd ben dat ik een goeie keuze maak hiermee.

Nu zie ik echter in de folder en op de site van AGM dat de Scrambler er alleen in het zilver zou zijn (met zwart).
Bij verschillende dealers zie ik ook nog wel eens een matzwarte voorbij komen, bijvoorbeeld bij Loef in....ik ben de plaats even kwijt.

Weet iemand hoe dit zit, en kan elke dealer nog een matzwarte bestellen?
Andere vraag: Ik wil alvast een roostertje voor de koplamp bestellen, welke moet ik hebben (bij gewone vierkante mazen in het rooster) ? M.a.w. welke afmeting moet ik hebben en is een universele op de bestaande koplamp te zetten? Ik wil het glas namelijk van gele folie voorzien, dat heb ik ook bij een cabrio gedaan die al wat ouder is en dat staat goed.
Laatste vraag voor nu: heeft iemand ervaring met tassen achterop de Scrambler? Het zadel is maar krap dus de zitruimte ook, toch hoop ik dat ik er 2 tassen aan zal kunnen hangen. En heb ik daar dan extra beugels voor nodig om te voorkomen dat ze tegen de wielen komen?

Ik hoop op jullie antwoorden, bedankt ! :thumbsup:

Gr. Gert
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#2 » 04 mar 2021, 14:30

Ik heb 'm in het matzwart dus die is zeker verkrijgbaar. Alhoewel de mijne een Skyteam Scrambler is staat er overal Hanway op onderdelen dus hij zou beschikbaar moeten zijn.

Rooster over je lamp is best lastig aangezien de lens erg bol is en de rand dik. Ook zitten er geen bevestigingsgaten dus deze zou je moeten maken.

Tassen zou kunnen maar moeten echt een dedicated beugel hebben, het frame loopt niet ver over het achterwiel dus de beugel moet zowel voor de bevestiging van de tassen aan de bovenkant, als aan de onderkant om ze uit je wiel te houden. De verf op de veren van de schokbrekers is dun dus die is zo weg als de tassen er tegenaan hangen.

Is echt een fijne brommer om op te rijden, heerlijke zit, blok, vering en remmen zijn perfect. Roest alleen wel vlug, zoals vele Chinezen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#3 » 05 mar 2021, 18:30

Bedankt voor je reactie en je adviezen, daar heb ik veel aan!

Goeie tips dus, zeker om even naar de Skyteam te gaan kijken want zelfs op de Hanway site staat alleen de zilverkleurige.
Uiteindelijk wil ik de brommer hebben zoals in mijn avatar, dus groen met een bruin zadel, maar ja, tot die tijd wil het oog ook wat dus dan is matzwart de betere keuze wat mij betreft.

Goed hoe je de achter situatie beschrijft, dat wordt dus een stukje huisvlijt om dit veilig en degelijk te maken.
Datzelfde geldt voor de koplamp, daar moet vast ook wel een oplossing voor zijn.

Ik stond overigens vandaag voor de deur bij de dealer maar er waren mensen in de winkel waardoor ik buiten moest wachten. Dat duurde me te lang, tijd is geld, dus het overleggen, onderhandelen en bestellen is even over het weekend heen verplaatst.

Wordt vervolgd dus, als iemand nog meer tips (of rij ervaringen) heeft, dan hoor ik het heel graag!
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#4 » 09 mar 2021, 16:09

Voor wie het weten wil :yahoo:

Ik ben eruit met de dealer hier vlakbij.

Ik heb zaterdag contact gehad met Wheeler Dealer Thijssen die de Scrambler van Skyteam in het matzwart op zijn site had staan. Helaas is die er niet meer in die kleur maar de zilvergrijze kon hij voor 2000 euro leveren, ex. rijklaar kosten.
Nou zit hij wat ver weg, maar voor 400 euro verschil had ik er wel heen willen rijden.

Dit verhaal heb ik voorgelegd aan de dealer hier en nu hebben we het zo afgesproken dat we het verschil delen, met de afspraak erbij dat hij ook zaken komt doen bij mij in het bedrijf. En zo is iedereen tevreden :thumbsup:
!
Nu bleek zonet ook al uit de papieren van de huidige Tomos verzekering dat ik al 8 schadevrije jaren heb, dus kan ik de Scrambler straks voor maar 10 euro en een beetje all Risk verzekeren bij Univé.
Dit alles houdt in dat deze mooie brommer deze week besteld gaat worden!
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#5 » 09 mar 2021, 17:18

Groot Gertog Racer schreef:Voor wie het weten wil :yahoo:

Ik ben eruit met de dealer hier vlakbij.

Ik heb zaterdag contact gehad met Wheeler Dealer Thijssen die de Scrambler van Skyteam in het matzwart op zijn site had staan. Helaas is die er niet meer in die kleur maar de zilvergrijze kon hij voor 2000 euro leveren, ex. rijklaar kosten.
Nou zit hij wat ver weg, maar voor 400 euro verschil had ik er wel heen willen rijden.

Dit verhaal heb ik voorgelegd aan de dealer hier en nu hebben we het zo afgesproken dat we het verschil delen, met de afspraak erbij dat hij ook zaken komt doen bij mij in het bedrijf. En zo is iedereen tevreden :thumbsup:
!
Nu bleek zonet ook al uit de papieren van de huidige Tomos verzekering dat ik al 8 schadevrije jaren heb, dus kan ik de Scrambler straks voor maar 10 euro en een beetje all Risk verzekeren bij Univé.
Dit alles houdt in dat deze mooie brommer deze week besteld gaat worden!


Gefeliciteerd! Wheeler Dealer is trouwens ook mijn dealer, die gast weet alles van deze brommers dus daar kan ik je aanraden heen te gaan. Ik rij ook 70 km heen en terug naar Barneveld voor een beurt.

De groen met bruine is alleen leverbaar in 125cc variant, maar een losse tank en zadel zul je wel ergens kunnen vinden.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#6 » 10 mar 2021, 21:02

Daarom heb ik hem precies gebeld; ik wilde graag een eerlijk antwoord over de prijs. En die kreeg ik.
Dit kon ik aan de plaatselijke dealer voorleggen en ik ben blij dat we daar binnen 3 zinnen uit waren.
En ja, die groene is idd alleen als 125 cc, het ging mij om de matzwarte van Skyteam, maar die is dus niet meer leverbaar. Ach, ik ga hem toch laten spuiten tzt.

Helaas woon ik zo'n 140 km van Barneveld vandaan, dat wordt toch echt iets te gek voor alleen een beurtje.
Daar staat tegenover dat ik hier dus een goed contact met de dealer heb en dat 10 km rijden, voor als er iets mankeert aan de brommer, mij beter past. Voor de rest wil ik me vooral bezig houden met lekker touren en misschien eens wat dingen voor m'n werk kunnen doen met de brommer. Dwars door Drenthe naar Giethoorn bijvoorbeeld, waar ik veel ben voor m'n werk, is geen straf om te rijden via prachtige natuurgebieden.

Het lijkt wellicht dat ik van het uitstellen ben, maar ik hoop vrijdag dan eindelijk aan het einde van de middag alles rond te gaan maken zodat ik de brommer hopelijk eind volgende week in huis heb.
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#7 » 13 mar 2021, 09:09

Dat is zeker mooi rijden, zou wel een waterdichte jas aandoen. De Scrambler werpt het een en ander over het stuur en tegen je schenen dankzij het grove profiel van de banden.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#8 » 13 mar 2021, 18:44

Goeie tip!
Al zal ik de nattigheid niet meteen gaan opzoeken.
Maar je doelt misschien ook wel op andere rommel, zoals zand en steentjes...
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#9 » 14 mar 2021, 00:06

Op asfalt blijft het bij water en wat korreltjes zand, op droog wegdek nooit stenen of kiezels tegen m'n helm gehad.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Beschikbare kleuren Hanway Scrambler

Bericht#10 » 14 mar 2021, 16:18

Oké, dat scheelt dan weer. Gelukkig ben ik een mooi weer rijder maar je weet nooit wat je onderweg tegenkomt hè.

Nou hebben we hier veel zandwegen, daar zullen die noppen banden het wel goed op doen, maar ik overweeg het voorspatbord eraf te halen, ziet er toch beter uit. Maar ja, dan ben ik helemáál niet meer beschermd tegen alle rommel en nattigheid van de weg.

De dealer heeft aangeboden de banden bij aflevering te vervangen, maar ik vind dat eigenlijk jammer en wil het eerst proberen met de originele eronder. Een paar andere bandjes voor een paar tientjes per stuk kan altijd nog.

Zoals het lijkt wordt de Scrambler vrijdag geleverd.
Nu maar hopen op mooi weer, die dag en de rest van het jaar :lol:
0 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer