Skyteam / Jincheng Monkey

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#11 » 28 mar 2021, 17:12

Goed bezig :thumbsup:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#12 » 20 mei 2021, 09:51

Vandaag weer aan de slag met de Monkey, de afgelopen tijd stukje bij beetje gedemonteerd en klaargemaakt maar toch wat voor- nadelen gevonden:

- frame met kenteken lijkt krom, punten waar het zadel en schokbrekers op monteren lijken niet recht t.o.v. het balhoofd, maar het is subtiel.
+ frame zonder kenteken is nog roestvrij en recht
- lagers komen niet overeen dus overzetten is werk

Wat ik dus eerst ga doen: oude frame weer opbouwen met allemaal andere onderdelen maar met de oude voorvork vanwege de lagers. Kijken hoe krom het frame is, en of het de moeite nog waard is om dit te (laten) herstellen en coaten, lagerschalen vervangen en alle draden opnieuw tappen.

Omdat het kentekenloze frame perfect is, kan ik deze eventueel nog laten keuren of verkopen aan iemand met eigen terrein.
Afbeelding
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#13 » 20 mei 2021, 12:59

Et voile, valt allemaal nog best mee. Zadel staat aan de linkerkant een klein beetje naar achter lijkt het, maar niet storend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eens kijken of dit blok wil pruttelen.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#14 » 25 jun 2021, 18:15

Hoop vorderingen gemaakt de laatste weken, van de overige onderdelen ben ik weer een monkey aan het maken, eventueel voor de verkoop als project maar vooral om ruimte te maken voor de mooie en nieuwe onderdelen in m'n kleine schuur. Motorblokken (4 inmiddels) liggen zelfs op de grond... onwerkbaar.

Afbeelding

Geoefend met de balhoodlagers overzetten en dat ging boven verwachting goed. Nieuw setje lagers zat bij de eerste monkey dus die liggen klaar.

Het frame staat inmiddels bij de coater, spierwit RAL9003 moet het worden. De tank heb ik sky blue wrapfolie voor gekocht. Omdat ik het wrappen eens wil proberen en het met 30,- incl. verzenden en gereedschap een stuk goedkoper is als spuiten. Ben benieuwd naar het resultaat, eerst nog wat deukjes opvullen. Hier wil ik vloeibaar metaal (2 componenten spul) wat ik nog heb liggen voor gebruiken. Mijn ervaring is dat het goed plakt en bewerkbaar is met een schuurpapiertje.

En als klap op de vuurpijl voor weinig een Skyteam 139FMA-2 blok gevonden, die lopend gedemonteerd is. Hopelijk zit daar nog wat leven in, uiterlijk ziet ie er goed uit. Een nieuwe kopen kan altijd nog, hoewel die 265 euro liever op de bank blijven staan.

Heerlijk die lange doordeweekse avonden, er komt een beetje schot in de zaak!
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#15 » 25 jun 2021, 20:30

Dat is toeval. Ik was ook aan het kijken naar blauwe wrapping folie voor mijn Mash.
Helaas is dat het enige project wat ik van mijn vrouw mag hebben :rlol:

Vorderingen zien er goed uit. :thumbsup:
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#16 » 25 jun 2021, 21:30

Wrapfolie.nl, 1x1,50 meter = 30 euro Incl gereedschap (los bestellen) en verzending. Kan je van je zakgeld betalen :schater: en je kunt per 10cm bestellen dus eventueel 2 of 3 kleuren als je spatborden en spiegels wilt doen. Tutorials genoeg op YouTube.

Ik heb een onverwachte teruggave van de belastingdienst aan mijn kant van de discussie dus zelfs een nieuw motorblok valt nu binnen de mogelijkheden. Maar ons bin zuunig :rlol: dus maar een gokje genomen op een 2e handsje voor 15% van de nieuwprijs.

Verder nog een verlanglijstje bij de 4taktwinkel en brinkmotoren voor een voelermaat, gas- en koppelingkabels, laatste pakkingen, benzineslangen, benzinekraan, knipperlichten enz. Slangen en filters ga ik maar eens in bulk bestellen.

En bij HBM en toolstation nieuw gereedschap, flensmoeren en een sorteerkastje erbij. Heerlijk als er wat geld binnenkomt wat er ook weer uit mag.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#17 » 25 jun 2021, 21:40

Janvb schreef:bij poedercoating gaat het frame de oven in, dus je redt het niet met een stukje plakband over de gaatjes met schroefdraad heen.
Geen idee hoe ze dat doen.. capton tape?


Frame staat bij de coater en ik heb het gevraagd ivm de balhoofdlagers (die wil je niet in een te kleine opening persen/meppen). Ze doen er dopjes in na het stralen, frame gaat op positieve spanning en het poeder is negatief geladen en trekt dus tegen het frame aan. Overal waar doppen in zitten (balhoofd, asgaten, schroefdraad) komt geen poeder.

Nu weet ik alleen niet of de doppen er voor of na het bakken uitgaan, wellicht is het hitte bestendig, maar volgens mij had ie het over rubber. Gecoat draad tappen was een optie maar dat kan beschadigingen/barsten op de omliggende coating veroorzaken. Dus dat werd me afgeraden. Coating schijnt vrij hard te worden.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#18 » 26 jun 2021, 12:34

ja dat is keihard. ik snap bijvoorbeeld niet waarom sommigen het op velgen doen...
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#19 » 26 jun 2021, 17:25

Scheurt het dan? Het geeft wel een hele mooie afwerking, maar een beetje buigen is beter als barsten.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#20 » 27 jun 2021, 23:21

Het is best hard, dus je hebt kans dat er "scherfjes" vanaf breken. Niet handig als je bandenboer de velgen op een bandenmachine smijt! :-D
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer