Skyteam / Jincheng Monkey

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#81 » 14 aug 2021, 11:19

Klinkt als die dingen die er bij na twee op en afstappen al vanaf lagen... :schater:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#82 » 14 aug 2021, 13:42

Heb er maar extra rubberen schjjfjes tussen gezet zodat ze niet kapottrillen :lol: , maar voor de prijs het proberen waard.

Ook nog even geïnvesteerd in wat veiligheid, mochten de knippers helemaal gek gaan doen:

Afbeelding
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#83 » 14 aug 2021, 21:00

Janvb schreef:Klinkt als die dingen die er bij na twee op en afstappen al vanaf lagen... :schater:


En ze doen het ook nog! Zonder geklooi aan de fittingen. De rest trouwens ook, op het neutraallampje na. Zit nu een ledje in een mooi chromen kraagje, heb het originele systeem ook nog. Weer alles uit de koplamp vissen.

Vandaag alles aangesloten, kapotte stekkers vervangen voor nieuwe en de nieuwe kill switch draad door de boom geleid. Retro achterlamp erop en de hele boom netjes weggewerkt langs en onder het frame. Achterkant moet nog een gereedschapsetje op, daar nog wat draden omheen leiden.

Afbeelding

Net de accu erin en getest, lovely.

Afbeelding

Vanochtend ook nog een zgan middenbokje gekocht via marktplaats, die ga ik ook wit lakken samen met de stuurhouder. Iets meer wit in het design.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#84 » 15 aug 2021, 12:47

Het komt al angstig dicht bij een proefrit zo!!! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#85 » 15 aug 2021, 17:55

Had gehoopt op vandaag, maar het ging niet zoals gewenst. Flinke stukken uit de ontstekingskap geslepen om het passend te maken, nog steeds niet perfect. Ketting loopt bij volledige ontspanning tegen het deksel, als er gewicht op zit niet. En hij komt nog net tegen het kapje aan. Gaat op den duur goed slijten daardoor, dus ook even aanpassen.

Daarna enorm lopen kloten met de boutjes die er niet bij zaten, terug naar de winkel gegaan en 2 lange en 1 korte gekregen. Had denk ik andersom moeten zijn. Had zelf nog wel wat liggen, maar onnodig tijdverlies.

Dus status nu is de kap nog even bijwerken, zadel erop, alle bouten even nalopen. Ketting iets slapper, want de brug veert enorm onder gewicht.

En dan eens een testje doen, daarna de telleraandrijving vervangen. Is bij het inrijden wel handig om exact te weten hoe ver je bent en hard je gaat
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#86 » 16 aug 2021, 17:52

De situatie na gister, loopt net tegen het zilveren zijkapje aan en de ketting ratelt tegen de onderkant.

Afbeelding

Stukje maskeren/markeren met tape, ja zo weinig moest er nog vanaf...

Afbeelding

Et voila, dremel trekt dit perfect. Nog even bijwerken met een platte sleutelvijl, toch vervelend als je je hand openhaalt.

Afbeelding

Stepjes en pook zitten er ook weer op, had de meegeleverde voet-hak pook ook nog even geprobeerd maar daar kreeg ik m'n voet niet onder. Dus via Ali een normale besteld (7 euro, 7 dagen levertijd), die ook nog eens best groot en stevig is. Perfect voor mijn grote poten met hoge wreef, dan kan ik met m'n grote teen er goed onder.

Zadel iets verbogen, stond naar rechts dus weer gecentreerd. Flinke lijmklem erop en de poten gebruiken als hefboom, zo gepiept. Net erop gezet, even proefgezeten en de boel in de vering gedrukt met m'n 105 kilo, spatbord loopt niet tegen de achterbrug. Ketting moet zeker losser, stond zo strak als een snaar.

Zal dus wel weer in contact komen met de kap zonder gewicht erop, maar dat is inherent aan dit soort verlengde bruggen. Er zit ook een dikke laag plastic om de ketting te beschermen op de brug.

Dan nog alle boutjes nalopen, die les heb ik al eerder geleerd bij de Devil :D.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#87 » 16 aug 2021, 21:19

maaruh.. een voet-hak pook... daar hoef toch juist niet met je voet onder? :?:
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#88 » 18 aug 2021, 14:21

Nee, en die heb ik er nu ook weer opgezet. Was even een zoektocht en flink wat geratel aan de tandjes ( :oops: ) maar ik ben erachter. Op de Monkey wordt alleen naar beneden gedrukt en geen teenschakelingen :D moet ik even in m'n systeem gaan krijgen.

Het is een N, 1, 2, 3, 4 bak van boven naar beneden; zoals het origineel ook is op de ss50, cd50 en Monkey. Dus met die ali pook was het naar beneden trappen om omhoog te schakelen, en vice versa. Half uur geprobeerd om in z'n 4 weg te rijden, neutraal zoeken tussen 3 en 4, gevonden maar dat was dus de oorzaak van het geratel....

Maar in z'n 4 weggereden om te kijken of de bak los wilde komen, toen ik per ongeluk de pook naar boven haalde en het toerental steeg. Aha erlebnis zullen we maar zeggen. Met direct de realisatie dat ik dacht dat ik 2 kapotte motorblokken had, die voor weinig doorverkocht maar die waren dus gewoon goed. Ach ja, aardige gozer nog steeds contact mee.

Door schade en schande leert men, gelukkig geen schade deze keer.

HIj rijdt geweldig, snelheidsmeter doet het toch wel, alleen neutraal lampje doet het niet (in geen enkele versnelling, want ik weet niet of deze schakelwals overeenkomt met de tekening/draadkleur). Wel nog wat gerammel van een koplampoor of voorspatbord, of gaskabel we blijven afstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Tankemblemen zijn leuk, maar de plek was niet mijn keuze. Dit is de enige plek waar ze de glooiing van de tank volgen. Als je ze ergens anders plakt komen ze los had ik al gelezen en gezien.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#89 » 18 aug 2021, 15:24

En uiteraard netjes verzekerd, WA voor 8 euro per maand. Vergeleken met de WA van de Devil (24 euro) gaan we er op vooruit, 13 euro voor de Scrambler.

Heb zo'n gevoel dat er best vaak ongelukken gebeuren met die Devils, en dat vind ik helemaal niet gek. :schater:

Nu even rijden en de bandjes op 2 bar brengen. ::-
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#90 » 18 aug 2021, 15:56

BadWeather schreef:Op de Monkey wordt alleen naar beneden gedrukt en geen teenschakelingen :D moet ik even in m'n systeem gaan krijgen. Het is een N, 1, 2, 3, 4 bak van boven naar beneden; zoals het origineel ook is op de ss50, cd50 en Monkey.


Ik begrijp het niet helemaal. Als de bak van boven naar beneden schakelt dan moet je bij terugschakelen toch de tenen onder het schakelpedaal haken? Daarom is er ook een hak/teenpedaal. Trappen om van 1 naar 4 te schakelen en met de hak terugschakelen.

Ik had vroeger met mijn Yamaha DT50 alle linker schoenen beschadigd van het schakelen, Allemaal een slijtplek bovenop de schoen.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer