Skyteam / Jincheng Monkey

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#31 » 13 jul 2021, 23:20

Een paar pogingen tot succesvol wrappen gedaan maar een tank uit 1 stuk folie gaat mij niet lukken. Wat een gepriegel, ene vouwtje/bubbeltje eruit en 2 nieuwe terug. Frustratieniveau heeft weer een stress test gehad zullen we maar zeggen.

Plan B: spuiten. Maar dus nog wel veel meer schuren en afwerken om dat zo mooi mogelijk te krijgen. Het folie heeft de tank niet beschadigd en m'n opgeknapte stukken zagen er goed uit onder het folie dus dat geeft hoop. Gelukkig is het een klein tankje dus met 1 bus kleur en 1 bus lak moet het lukken.

Actiefoto, zag er goed uit tot ik een beschadiging in de folie ontdekte, weer opnieuw...

Afbeelding

In de tussentijd ook nog op pad geweest voor een 2e hands tank, maar die bleek ook deuken en krassen te hebben, altijd leuk die marktplaats adverteerders die je laten rijden ook al ben je duidelijk geweest dat ie zo goed als perfect moet zijn...

Weinig succesvolle vooruitgang dus, wel geleerd waarom iets laten wrappen zo duur is. :roll:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#32 » 14 jul 2021, 11:53

Wrappen heb ik nog nooit getest.
Op zo'n bolle vorm als een tank lijkt me dat je héél veel moet rekken & trekken aan de folie?

Mijn dochter heeft eens een scooter gefolied, en dat ging goed; Maar goed dat zijn vooral lange glooiende vormen.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#33 » 14 jul 2021, 12:05

Verhitten, trekken en dan glad strijken. Als je het teveel verhit en rekt, dan verkleurt de folie. Zit er een bubbeltje onder, terug en opnieuw. Denk dat spatborden e.d. me nog wel lukt, maar tank schijnt het moeilijkst te zijn vanwege de vormen.

Je moet ook echt chirurgisch schoon te werk gaan, 1 korreltje zand zie je uitvergroot onder de folie zitten. Ga 'm nu proberen te spuiten en als dat ook niet naar m'n wens is dan steel ik jouw idee en knal ik er ook allemaal motor thema stickers van Ali/Amazon op. :thumbsup:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#34 » 14 jul 2021, 21:03

haha, ja of je neemt folie met een druk patroontje, dat je niet zo precies hoeft te werken! :-D
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#35 » 14 jul 2021, 21:27

Heb je dat ding trouwens wel af voor zaterdag? :-D
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#36 » 14 jul 2021, 21:55

Nee, dat gaat m niet worden helaas. Kan wel een andere fiets pakken maar den Bosch is net te ver voor mij. Heb wel gekeken of het te doen is.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#37 » 14 jul 2021, 22:53

0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#38 » 14 jul 2021, 23:07

En nog terug ook. Heb 1 keer een tocht van 110 km gedaan met een flinke stop tussenin en dat vond ik al vrij heftig. Zeker als je niet weet hoe je moet rijden om weer terug te komen en geen navi hebt. :D
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#39 » 15 jul 2021, 20:40

Ik zat je maar te dollen!
Er komt vast nog wel een tourtje dat in het midden des lands gehouden word.
En anders organiseer je er zelf een.. ;-)
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Skyteam / Jincheng Monkey

Bericht#40 » 15 jul 2021, 22:40

Ja, 't begon laatst wel weer te kriebelen. Maar eerst die Monkey af. Vandaag weer stappen gezet: tank weer wat gladder, framenummer wit, achterbrug uit elkaar gehaald en schoongemaakt/geïnspecteerd en ok bevonden. Lagerschaal, stofrubber en ring op het t-stuk gezet.

Helaas zijn de velgen ook niet mooi, maar dat laat ik voor later. Er moeten ook andere banden op binnenkort dus dat komt dan wel. Hopelijk dit weekend een rollend frame!
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer