Alles aangesloten en doorgemeten en een hoop geleerd over de werking. Mijn stuurbediening wijkt af van de tekening dus was best een leuke zoektocht.
Nou viel me iets op. Als ik de massa en de lichtspoeldraad bij de spanningsmeter op de kabelboom meet, dan krijg ik verbinding. Lijkt me dat geel (lichtspoel) een positieve spanning geeft en niet direct op de aarde moet komen oftewel kortsluiting. Weet jij dit @Janvb?
Heb geel al eerder een beetje gerepareerd dus goed mogelijk dat hier ergens sluiting zit.
Edit 23:27: net even de motor/lichtspoel van de kabelboom afgehaald en nu niets meer. Dus de kabelboom is uitgesloten, nu zat ik te denken. Dit is een heel apart circuit, naast de batterijstroom. En dit is natuurlijk AC ipv DC, dus de stroom gaat beide kanten op. Wit (voeding accu), geel (Licht) en groen (massa) maken allemaal contact op de stekker bij de stekker dus dat ondersteunt mijn hypothese. En dan werkt alles, op de kill switch draad na.
Zoek bevestiging voor deze hypothese anders komt de sluiting dus uit het motorblok.
Edit 00:04: nog even dat linkje van @Janvb doorgelezen over de full wave stator en zo te zien klopt m'n hypothese. De half wave maakt contact met massa. Nu naar bed.