Geen elektra AGM Caferacer

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#1 » 02 mei 2021, 23:56

Goedenavond,

Op mijn AGM Caferacer heb ik sinds kort het volgende probleem. Het is ontstaan nadat ik met mijn stuur tegen een auto aan ben geknal(ik weet niet, niet mijn meest trotse moment). Direct na de botsing stopte alle verlichting er mee. Nu werkt min of meer alle elektra NIET meer. Omdat ik zelf niet heel veel ervaring heb met het sleutelen aan brommers, heb ik zelf nog niet kunnen achterhalen waar het aan ligt.
Wellicht dat iemand hier een idee heeft?

Groeten,

Gilian
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#2 » 03 mei 2021, 13:17

Je elektra loopt vanuit de koplamp langs het balhoofd en onder de tank door. Door de plotselinge ruk aan de kabels kan er draadbreuk of een kapotte stekker zijn ontstaan. Of gewoon helemaal losgerukt of zelfs doorgesneden als het klem tussen je voorvork/t-stuk of tank zat.

Zadel erafhalen, tank eraf en de multimeter erbij pakken en hopelijk heb je het snel gevonden.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#3 » 03 mei 2021, 16:23

Ik weet niet of je schakelaar op het stuur de auto heeft geraakt , anders daar ook even naar kijken.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#4 » 04 mei 2021, 16:47

Het kan zijn dat een van de stekerverbindingen van de stuurschakelaars los is geschoten.

Die zitten links en rechts onder de voorkant van de tank, waar de draabomen van de stuurschakelaars lopen.
0 x

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#5 » 06 mei 2021, 17:23

capriv6 schreef:Ik weet niet of je schakelaar op het stuur de auto heeft geraakt , anders daar ook even naar kijken.


Voor zover ik het zag, is alleen het uiteinde van het stuur tegen de auto aangekomen. Ik zal er morgenochtend nog eens een poging wagen.

Dan meteen een vervolgvraag(want ja, nieuw in de Caferacers) Het zadel verwijderen gaat uitsluitend door alle bouten en moeren los te maken?
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#6 » 06 mei 2021, 18:05

Waarschijnlijk wel, gewoon rustig losdraaien. Bouten en moeren bewaren en foto's maken van hoe het in elkaar zit zodat je het makkelijk weer op de goede manier kan assembleren.

Je zadel haal je er voornamelijk af om bij de bevestiging van de tank te komen.

Je zou ook eerst bij het begin kunnen beginnen en dat is de accu, zekering checken en de minkabel loshalen. Zo voorkom je meteen kortsluiting, en mocht je zekeringen gesprongen zijn (verwacht het niet, maar je zou maar alles hebben gedemonteerd en er uiteindelijk achter komen..) dan heb je dat uitgesloten.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Geen elektra AGM Caferacer

Bericht#7 » 12 mei 2021, 17:44

Het zadel zit links en rechts met 2 M6 boutjes (sleuteltje 10) vast aan de voorkant.
Dan til je hem vooraan op, en schuif je hem naar voren.

De tank kan je dan ook demonteren, die zit met één bout vast, en aan de voorkant over twee nokken heen geschoven.
Dus bout er uit, benzineslang van de carburateur los maken, stekertje van de niveaumeter (rechts onder de tank) losmaken, en de tank naar achter toe er af trekken.
Niet de rubber doppen kwijtmaken die over die nokken zitten!

Je kan dan zo'n beetje de hele draadboom zien, en makkelijk bij de accu komen en zo.
Er zit een zekering achter de connector op het startrelais.

Check ook even hier waar ik een paar filmpjes heb staan over de bedrading:

https://youtu.be/d98xK8p1XdI

https://youtu.be/ELBNATNe95U

https://www.youtube.com/watch?v=2eMA8vuL9VU
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer