Reserve kabelboom ontsteking AGM caferacer & Hanway RAW50

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Reserve kabelboom ontsteking AGM caferacer & Hanway RAW50

Bericht#1 » 04 jul 2021, 19:53

Ik heb voor de caferacer en de RAW een kabelboompje bedacht waarmee je binnen 5 minuten een (bijna) compleet onafhankelijke ontsteking kan aankoppelen.
Het gaat buiten de draadboom van de brommer om, maar maakt wel gebruik van de CDI voedingsspoel en de impulsspoel in de stator.
Ik heb er net een stukje mee gereden, en het werkt! :thumbsup:
Met een stel ty-raps of klittebandstrips kan je de boel aan het frame vastmaken als je het nodig hebt, voor de rest kan het in de tas blijven.

Om het mezelf makkelijk te maken heb ik dit pakketje gekocht bij de Chinees;
https://www.aliexpress.com/item/3298222 ... 4c4d9iPVip

Alles zit er in, alleen de steker naar het blok klopt niet.
Die heb ik dus aangepast zodat je de verbinding naar de draadboom van de brommer eenvoudig kan overzetten naar deze draadboom.

Dit is de draadboom:
Afbeelding
Die ongebruikte connector is denk ik voor een contactslot want het zijn dezelfde draadkleuren als van de aan/uit schakelaar.


Dit is de gemodificeerde aansluiting:
Afbeelding

Zo sluit je hem aan:
Afbeelding
Ik bedacht achteraf dat dat massadraadje naar de draadboom van de brommer helemaal niet nodig is, dus het kan nog eenvoudiger.
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Reserve kabelboom ontsteking AGM caferacer & Hanway RAW50

Bericht#2 » 04 jul 2021, 20:54

Zo'n boompje heb ik ook van ali gekocht inclusief contactslot. Perfect om ontsteking mee te checken inderdaad. En voor 7,50 een bobine, cdi, contactslot en een bougie. De cdi zit al een half jaar op de Devil en gaat als een malle.

Elk Chinees blok en kabelboom heeft kennelijk een andere kleurschikking, daar heb ik dit handige schema voor gevonden.
Afbeelding
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Reserve kabelboom ontsteking AGM caferacer & Hanway RAW50

Bericht#3 » 05 jul 2021, 10:53

hey dat is is een handig plaatje!

Ik ben tot nu toe de "standaard" Honda/Lifan kleuren tegen gekomen. (blauw/wit is impuls, Rood/zwart is CDI voeding etc.), maar je weet maar nooit.

Ik plak m ook even als apart topic bij het schakelbrommerstopic.
0 x

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Reserve kabelboom ontsteking AGM caferacer & Hanway RAW50

Bericht#4 » 08 dec 2023, 19:43

Janvb schreef:Ik heb voor de caferacer en de RAW een kabelboompje bedacht waarmee je binnen 5 minuten een (bijna) compleet onafhankelijke ontsteking kan aankoppelen.
Het gaat buiten de draadboom van de brommer om, maar maakt wel gebruik van de CDI voedingsspoel en de impulsspoel in de stator.
Ik heb er net een stukje mee gereden, en het werkt! :thumbsup:
Met een stel ty-raps of klittebandstrips kan je de boel aan het frame vastmaken als je het nodig hebt, voor de rest kan het in de tas blijven.

Om het mezelf makkelijk te maken heb ik dit pakketje gekocht bij de Chinees;
https://www.aliexpress.com/item/3298222 ... 4c4d9iPVip

Alles zit er in, alleen de steker naar het blok klopt niet.
Die heb ik dus aangepast zodat je de verbinding naar de draadboom van de brommer eenvoudig kan overzetten naar deze draadboom.

Dit is de draadboom:
Afbeelding
Die ongebruikte connector is denk ik voor een contactslot want het zijn dezelfde draadkleuren als van de aan/uit schakelaar.


Dit is de gemodificeerde aansluiting:
Afbeelding

Zo sluit je hem aan:
Afbeelding
Ik bedacht achteraf dat dat massadraadje naar de draadboom van de brommer helemaal niet nodig is, dus het kan nog eenvoudiger.


Vraag van een leek qua elektra. Zou dit ook kunnen in combinatie met mijn Lifan blok? Als het aantal cc's nog uitmaakt, stuur ik dat wel even per PB.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer