Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#1 » 05 jul 2021, 10:55

Via BadWeather:

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#2 » 05 jul 2021, 11:03

De AGM caferacer50 en de Hanway RAW50 hebben twee gele draden in plaats van een witte en een gele.
Dit is omdat ze full wave gelijkrichters hebben.
Je kan een halve golf stator ombouwen naar full wave, zie:
http://mastercircuits.blogspot.nl/2011/ ... -wave.html
Je kan dus een goedkope stator op Alli kopen, en dan modificeren voor de CR.
Ook blokken waar een bosje draad uit komt ipv een stekker met vier polen kan je zo pas maken.

De CR gebruikt de grijze draad niet om de motor af te zetten, maar sluit de blauw/witte kort naar massa.
Dit doe ie in het kontaktslot, in de noodschakelaar rechts op het stuur, en met de schakelaar voor de standaard.
Heb je geen vonk, dan kan je die loskoppelen om te onderzoeken welke schakelaar de boel vernaggeld.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#3 » 27 jul 2021, 15:03

Handig schemaatje al zeg ik het zelf zojuist geïdentificeerd dat mijn nieuwe blok standaard honda kleuren heeft, en de Jincheng kabelboom komt ook overeen. Plug and play!
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#4 » 28 jul 2021, 11:05

En waarschijnlijk heeft jouw kabelboom ook van de steekconnectoren, dus het is kleur op kleur, en het werkt.

De AGM caferacer en de Hanway RAW50 hebben een afwijkende rechthoekige steker.
Je kan gewoon de draadkleuren van de kabelboom aanhouden, en de juiste connector aan de draden van het blok maken.
Let zoals hier boven al gezegd wel op dat als je een witte en een gele draad aan het blok hebt, je de stator moet ombouwen naar full wave gelijkrichting.
Je kan trouwens makkelijk meten of je een full wave stator hebt, dan hebben zowel de witte als de gele draad geen verbinding met de massa (de groene). Multimeter op piepstand, en je weet het.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#5 » 28 jul 2021, 11:15

Uit het blok en de kabelboom komen van die ouderwetse Japanse bullet stekkertjes, individueel te koppelen dus. De schakelindicatordraden komen wel in een stekker, maar die moet er weer af want is niet eerst door de rubberen tule gehaald bij assemblage, klein klusje en kan dan meteen de N verbinden met de kabelboom dmv zo'n bullet stekker.

Of ik zet er een 6 Pools stekker van ali op, maar gok dat de bullets betere kwaliteit zijn en periode/model correct. Heb ze allen op voorraad dus prutsen maar.

Zal eens meten of ik een full ware stator heb, maar heb alle elektronica bij het blok erbij gekregen dus is al op elkaar afgestemd, hopelijk geen nare verassingen meer. Kan nog op zoek naar een carburateur, spruitstuk en isolator. Al een mooie set gevonden die in het budget past, en dan ga ik de stuurklem opknappen ipv vernieuwen om de kosten te drukken.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
berendislos
Berichten: 13

Re: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#6 » 15 sep 2022, 21:30

Janvb schreef:De AGM caferacer50 en de Hanway RAW50 hebben twee gele draden in plaats van een witte en een gele.
Dit is omdat ze full wave gelijkrichters hebben.
.


Wat als je de twee gele draden omdraait??
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Draadkleuren kabelboom Chinese brommers

Bericht#7 » 16 sep 2022, 11:18

Maakt niet uit, het is een spanning die niet gerelateerd is aan de massa. Geen van de twee spoelen die aan die gele draden zitten zit ergens aan het motorblok of de min van de accu bedoel ik.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer