YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Gebruikersavatar
caferacer_frl
Berichten: 14

YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#1 » 17 jul 2021, 16:28

Ik maak sinds begin dit jaar YouTube video's over mijn hobby: sleutelen! Deze gaan dan voornamelijk over mijn 1980 GMC Sierra 'Squarebody' pickup truck, maar vanwege het mooie weer vond ik het wel tijd om mijn Caferacer eens uit te graven en klaar te maken voor de zomer, zodat ook zij weer wat kilometers kan gaan maken!

Voor wie het leuk vindt, hier is deel 1 van de video (Engelstalig):



Als je dit nu een leuke video vond, klik dan even op het duimpje omhoog, en mocht je meer van mijn video's willen zien, aarzel dan niet om ook even te abonneren! :cheers:

Volgende week volgt deel 2, waarin ik o.a. de nieuw bestelde onderdelen installeer, een proefritje maak en eindelijk de stroeve gashendel 'repareer'.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Tips en feedback zijn altijd welkom!

Edit: Ja, ik weet het, het is natuurlijk geen échte minibike, maar omdat mijn kijkers voornamelijk uit de VS komen (meer dan 60%) heb ik het maar even zo genoemd, omdat het begrip 'moped' daar niet echt heel bekend is ;-)
2 x
1980 GMC Sierra 'Squarebody' pickup truck
2016 AGM Caferacer Luxury

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#2 » 22 jul 2021, 18:25

Volgens zijn ze in de US ook bekend met de moped hoor, zie mopedarmy en zo...

Een minibike is toch zo'n binnenzakmotorfietsje! :-D
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#3 » 22 jul 2021, 19:35

Janvb schreef:Volgens zijn ze in de US ook bekend met de moped hoor, zie mopedarmy en zo...

Een minibike is toch zo'n binnenzakmotorfietsje! :-D


Volgens mij is een moped meer een Honda Monkey/Gorilla achtige in de States, die waren in de jaren '70 ook mateloos populair daar. Minibikes zijn nog een slag kleiner en hebben vaak een motor uit een grasmaaier met een trekkoord, dus ook 125 tot 250 cc.

Er staat een filmpje op YouTube van een paar gasten die de minibike uit Dumb and Dumber namaken en er ook de reis uit de film mee maken, best vermakelijk.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#4 » 22 jul 2021, 21:15

Goed gemaakt filmpje, maar niet alles klopt wat je laat zien.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#5 » 22 jul 2021, 21:19

BadWeather schreef:
Volgens mij is een moped meer een Honda Monkey/Gorilla achtige in de States, die waren in de jaren '70 ook mateloos populair daar.


Nooit geweten tot niet zo heel lang geleden: In de Steets hebben ze ook Puch Maxi's en Tomossen. Ik zie af en toe zelfs Batavus en andere Nederlandse merken langs komen!
Ik meende altijd dat een bromfiets iets heel Europees was.
2 x

Gebruikersavatar
caferacer_frl
Berichten: 14

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#6 » 22 jul 2021, 21:32

Janvb schreef:Goed gemaakt filmpje, maar niet alles klopt wat je laat zien.


Dankjewel Jan! Ik ben ook geen geoefend monteur, meer een hobby doe het zelver ;-) het is dan ook geen tutorial, ik vind het gewoon leuk om het ‘gesleutel’ op beeld vast te leggen voor mezelf, en wie weet kan ik zo door reacties van anderen weer nieuwe dingen leren!
0 x
1980 GMC Sierra 'Squarebody' pickup truck
2016 AGM Caferacer Luxury

Gebruikersavatar
caferacer_frl
Berichten: 14

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#7 » 24 jul 2021, 10:21

Ik heb net ook deel 2 van de video geplaatst, voor wie dat leuk vindt!



In dit deel ververs ik de motor olie, vul ik de remvloeistof bij, vervang ik het luchtfilter, de bougie en het benzinefilter, maak ik eindelijk een proefritje en 'repareer' ik de stroeve gashendel (icm bar-end spiegels).

Als je dit nu een leuke video vond, klik dan even op het duimpje omhoog, en mocht je meer van mijn video's willen zien, aarzel dan niet om ook even te abonneren! :cheers:
2 x
1980 GMC Sierra 'Squarebody' pickup truck
2016 AGM Caferacer Luxury

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#8 » 07 aug 2021, 10:41

Ik heb net even zitten kijken, en ik moet zeggen dat je leuke filmpjes maakt.
Ze zitten goed in elkaar, en ze zijn goed gemonteerd.

Ik heb er een commentaar onder gezet in de englies lengwutsj:

Inderdeed, it's a moped! :-p
Good movie, nicely made, good music choice for the subject.
Some hints: if the brake oil looks that brown, I would replace it. Just open up the bleeder at the caliper and pump some new oil through. Do take care that the reservoir keeps enough oil in it so you don't pump air into the hose.
When I replace the engine oil, I drain it in a measuring cup. It gives an idea of how much the engine uses. Total oil volume is 700 cl, and 500 cl when draining. So about 200 stays in the engine.
I had the same issue with the throttle handle. I am kinda hamfisted so I push it back to hard, causing the flimsy end stops to break off.
0 x

Gebruikersavatar
caferacer_frl
Berichten: 14

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#9 » 07 aug 2021, 13:35

Janvb schreef:Ik heb net even zitten kijken, en ik moet zeggen dat je leuke filmpjes maakt.
Ze zitten goed in elkaar, en ze zijn goed gemonteerd.

Ik heb er een commentaar onder gezet in de englies lengwutsj.


Haha, bedankt man! Nuttige info, ik heb nog genoeg remvloeistof over dus na de zomer maar eens helemaal verschonen dan!
0 x
1980 GMC Sierra 'Squarebody' pickup truck
2016 AGM Caferacer Luxury

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#10 » 07 aug 2021, 18:47

Janvb schreef:
Ik heb er een commentaar onder gezet in de englies lengwutsj:

Some hints: if the brake oil looks that brown, I would replace it. Just open up the bleeder at the caliper and pump some new oil through. Do take care that the reservoir keeps enough oil in it so you don't pump air into the hose.

Als je er lucht doorheen pompt en er vervolgens nieuwe remolie in doet, dan gaat de lucht er toch ook vanzelf uit?
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer