caferacer_frl schreef:Janvb schreef:Ik heb net even zitten kijken, en ik moet zeggen dat je leuke filmpjes maakt.
Ze zitten goed in elkaar, en ze zijn goed gemonteerd.
Ik heb er een commentaar onder gezet in de englies lengwutsj.
Haha, bedankt man! Nuttige info, ik heb nog genoeg remvloeistof over dus na de zomer maar eens helemaal verschonen dan!
Remvloeistof is hygroscopisch, oftewel trekt vocht aan. Als de vloeistof bruin is zit er water in, dus vervangen. Zullen je remmen ook beter functioneren.
Mark22 schreef:
Als je er lucht doorheen pompt en er vervolgens nieuwe remolie in doet, dan gaat de lucht er toch ook vanzelf uit?
Nee, dat moet je eruit pompen oftewel je remmen ontluchten. Terwijl je met je ene hand de rem pomp bedient het ventiel beneden een slagje los draaien met de andere hand, 3x pompen, ventiel dicht en hevel ingedrukt houden (met een tie wrap als je het even zat bent). Herhaal tot je druk hebt, 20 a 30x herhalen is niet vreemd.
De hevel laat je ingedrukt zodat lucht bovenuit kan ontsnappen, niveau vloeistof op peil houden. Lucht doet er lang over om te stijgen en door het pompen komt het er beneden uit. Bij een lege leiding aan beide kanten.
En remvloeistof is vies spul, bijt de verf van je velgen af dus PBM aan en doekjes erbij houden. Tip: op het onluchtingsventiel/nippel past een benzine slang, dan spuit de remvloeistof niet overal heen maar kun je het opvangen. Zeker als ie op druk komt en er zit een luchtbel in dan kan het enthousiast door je schuur vliegen.