YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#11 » 07 aug 2021, 18:50

caferacer_frl schreef:Ik heb net ook deel 2 van de video geplaatst, voor wie dat leuk vindt!

Goede video! Lekker simpel uitleggen wat je doet en ook alles goed in beeld gebracht :thumbsup: . Ben benieuwd wat je in de volgende video gaat doen.

Wat voor flap heb je op het spatbord gemonteerd trouwens? Zou ik ook wel willen, scheelt een hoop troep op het motorblok...
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#12 » 07 aug 2021, 19:43

caferacer_frl schreef:
Janvb schreef:Ik heb net even zitten kijken, en ik moet zeggen dat je leuke filmpjes maakt.
Ze zitten goed in elkaar, en ze zijn goed gemonteerd.

Ik heb er een commentaar onder gezet in de englies lengwutsj.


Haha, bedankt man! Nuttige info, ik heb nog genoeg remvloeistof over dus na de zomer maar eens helemaal verschonen dan!


Remvloeistof is hygroscopisch, oftewel trekt vocht aan. Als de vloeistof bruin is zit er water in, dus vervangen. Zullen je remmen ook beter functioneren.

Mark22 schreef:
Als je er lucht doorheen pompt en er vervolgens nieuwe remolie in doet, dan gaat de lucht er toch ook vanzelf uit?


Nee, dat moet je eruit pompen oftewel je remmen ontluchten. Terwijl je met je ene hand de rem pomp bedient het ventiel beneden een slagje los draaien met de andere hand, 3x pompen, ventiel dicht en hevel ingedrukt houden (met een tie wrap als je het even zat bent). Herhaal tot je druk hebt, 20 a 30x herhalen is niet vreemd.

De hevel laat je ingedrukt zodat lucht bovenuit kan ontsnappen, niveau vloeistof op peil houden. Lucht doet er lang over om te stijgen en door het pompen komt het er beneden uit. Bij een lege leiding aan beide kanten.

En remvloeistof is vies spul, bijt de verf van je velgen af dus PBM aan en doekjes erbij houden. Tip: op het onluchtingsventiel/nippel past een benzine slang, dan spuit de remvloeistof niet overal heen maar kun je het opvangen. Zeker als ie op druk komt en er zit een luchtbel in dan kan het enthousiast door je schuur vliegen.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#13 » 07 aug 2021, 21:20

Precies, het kan een heel gekleaut zijn om de lucht er weer uit te krijgen, hoewel het bij de CR en de RAW wel meevalt.
Alleen het hoekje van de rempomp naar de slang is wel eens vervelend.
Maar goed, wat er in niet komt hoeft er ook niet uit, dus gewoon zorgen dat het bakkie boven vol genoeg blijft. :-D
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#14 » 07 aug 2021, 21:55

Janvb schreef:Precies, het kan een heel gekleaut zijn om de lucht er weer uit te krijgen, hoewel het bij de CR en de RAW wel meevalt.
Alleen het hoekje van de rempomp naar de slang is wel eens vervelend.
Maar goed, wat er in niet komt hoeft er ook niet uit, dus gewoon zorgen dat het bakkie boven vol genoeg blijft. :-D


Inderdaad, gewoon doorspoelen. Maatbekertje met een slangetje onder en net zoveel olie boven erin tot de kleur weer goed is. Flesje dot 4 kost een paar euro bij de benzinepomp en met 1 flesje doe je lang genoeg om de helft weg te gooien want het trekt vocht aan na openen.

Moet maandag maar eens een bezoekje aan de milieustraat doen. :mrgreen:
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
caferacer_frl
Berichten: 14

Re: YouTube video over mijn AGM Caferacer 50 - klaarmaken voor de zomer!

Bericht#15 » 08 aug 2021, 20:23

Mark22 schreef:
caferacer_frl schreef:Ik heb net ook deel 2 van de video geplaatst, voor wie dat leuk vindt!

Goede video! Lekker simpel uitleggen wat je doet en ook alles goed in beeld gebracht :thumbsup: . Ben benieuwd wat je in de volgende video gaat doen.

Wat voor flap heb je op het spatbord gemonteerd trouwens? Zou ik ook wel willen, scheelt een hoop troep op het motorblok...


Bedankt man! :D volgende video wordt weer truck gerelateerd, hopelijk gauw weer tijd om te gaan filmen.

Die spatlap is door de winkel waar ik m gekocht heb gemonteerd. Deze brommer was een demo model en is een tijdje bereden door de winkel eigenaar, waarna ik m voor een mooi prijsje kon overnemen. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit origineel was :-P maar scheelt inderdaad een hoop gespat, vooral bij nat weer!
0 x
1980 GMC Sierra 'Squarebody' pickup truck
2016 AGM Caferacer Luxury

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer