Aankoopadvies Caféracer

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#11 » 18 aug 2021, 11:47

Akephalos schreef:Ja keuze redelijk gemaakt maar denk dat het vooral kwestie van proefrit is. Mochten er andere (betere) opties in diezelfde stijl zijn dan hoor ik dat graag. M'n schuur staat goed vol met doekjes, smeermiddeltjes, bussen WD-40, siliconen spray en andere middeltjes die ik voor de auto gebruik, dus dat moet allemaal niet zo'n probleem zijn.


Andere caféracer brommers zijn er eigenlijk niet. Je hebt Hanway of Mash, beide geen topkwaliteit maar goed genoeg voor de prijs die je betaalt.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#12 » 18 aug 2021, 14:30

De Raw 50 kun je soms al voor 1500 euro nieuw krijgen, dat is de enige in die klasse.

Dan de prijsklasse + 2000 euro (allemaal met de verticale cilinder): Hanway Muscle en Hanway Scrambler. Mash Scrambler, Mash Fifty en binnenkort de Mash X-ride. Van deze zijn de Muscle en de Fifty de enige die een retro look hebben, de andere 3 allemaal een enduro look (terreinbrommer).

Ik kan de Scrambler aanraden vanwege de zit, erg hoog en rechtop. Blok heb ik wel mijn bedenkingen bij, het maakt veel herrie en geluidjes die volgens m'n dealer normaal zijn maar ik houd er niet van als ik een duidelijk verschil hoor tussen ontspannen koppeling en ingetrokken koppeling. Moet wel zeggen dat ik op dat gebied een neuroot ben.

Je zou op marktplaats kunnen zoeken naar een AGM Caferacer Deluxe, heeft upside down voorvork, dubbele schijfremmen en bredere banden/hogere velgen. Net wat luxer. Maar die wordt niet meer nieuw gemaakt. Of een Devil, hele sportieve zit maar een 5 versnellingen bak en double overhead camshaft, erg leuk speeltje :D
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#13 » 18 aug 2021, 16:44

Dankjewel voor deze aanraders.
Terreinbrommer gaat 'm voor mij niet worden want ik woon niet op 't boerenland dus vind ik zo'n ding een beetje onzinnig. En crossen door de bossen ga ik ook niet doen. Dan blijven eigenlijk de Raw 50, Muscle of een tweedehands Caferacer Deluxe/Luxury en Devil over.
Als ik tweedehands moet gaan zoeken denk ik dat ik meer geluk heb met een echt oude te vinden. In omgeving Zuid-Limburg wonen toch een stuk minder mensen/jongeren dus voor een tweedehands Devil ben ik gauw 200km verder. Ook ben ik verder niet vies van tweedehands techniek, maar tweedehands Chinese techniek... :neh!:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#14 » 18 aug 2021, 18:09

Ik heb de Scrambler gekocht voor m'n rug, moet gewoon rechtop zitten. Had ik vroeger al last van toen mountainbikes ineens in waren en iedereen er 1 moest hebben. De looks wogen op tegen het gemak en ik kon er 1 voor showroom demoprijs meenemen. Het is een acquired taste, je went eraan. Maar dat spatbord vervangen staat nog steeds op m'n lijstje...

Devils zijn sowieso schaars en vaak in de regio den Haag/Westland te vinden inderdaad.

Chinese techniek blijft me verbazen, heb er nu 2 van de schroothoop gered en daar wel kantjes eraf gelopen door nieuwe spullen te kopen, maar het Devil motorblok wil ik nog gaan redden en in de Scrambler zetten, want het staande blok moet ik nog zien tot 10.000 Km.

Ik laat de Scrambler ook nog steeds onderhouden door een dealer, puur voor de zekerheid.

In het geval van 2e hands. Wat qua trekkracht wel interessant is, en dat merk ik zowel met de Devil als de Monkey en mis ik bij de Scrambler; euro 2 loopt vele malen fijner als euro 4. Gewoon lucht, brandstof en vonk. Euro 4 heeft solenoïde in de carburateur en uitlaat een lambdasonde. En dat zorgt ervoor dat de boel misschien schoner verbrandt maar het rijdt minder.

Geloof dat voor 2018 de Hanway Raw50 en Skyteam Classic ook euro 2 waren. AGM Caferafer is er alleen in de euro 2 variant volgens mij.

Zal nog wel ff duren voordat ze in Limburg emissie eisen voor brommers krijgen. Hopelijk.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#15 » 19 aug 2021, 10:57

Akephalos schreef:Dankjewel voor deze aanraders.
Terreinbrommer gaat 'm voor mij niet worden want ik woon niet op 't boerenland dus vind ik zo'n ding een beetje onzinnig. En crossen door de bossen ga ik ook niet doen. Dan blijven eigenlijk de Raw 50, Muscle of een tweedehands Caferacer Deluxe/Luxury en Devil over.

De Mash is iets groter, maar ook iets duurder.
Ik ben zelf 1,85, en ik zit comfortabel en rechtop op mijn Fifty. Krijg ook geen krampen met langere ritten.
Langste tot nu toe is 40 km, maar toch..
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#16 » 19 aug 2021, 11:51

Ronin84 schreef: De Mash is iets groter, maar ook iets duurder.
Ik ben zelf 1,85, en ik zit comfortabel en rechtop op mijn Fifty. Krijg ook geen krampen met langere ritten.
Langste tot nu toe is 40 km, maar toch..

Dat is misschien wel in dat geval een betere optie dan. Verder redenen waarom deze duurder is? Ook makkelijk onderdelen/verbeteringen voor te vinden?

Edit: Wat ik snel kon vinden is dat de Mash Fifty 10kg lichter is dan de Hanway Raw 50?! Is toch een goed gevulde boodschappentas minder (wat toch handig is als je er een keer boodschappen mee gaat doen).
0 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#17 » 19 aug 2021, 16:44

Akephalos schreef:Dat is misschien wel in dat geval een betere optie dan. Verder redenen waarom deze duurder is? Ook makkelijk onderdelen/verbeteringen voor te vinden?

Edit: Wat ik snel kon vinden is dat de Mash Fifty 10kg lichter is dan de Hanway Raw 50?! Is toch een goed gevulde boodschappentas minder (wat toch handig is als je er een keer boodschappen mee gaat doen).


Ik denk dat Mash duurder is omdat het een Europees merk is. Weet niet hoe duur de Mash is die jij gevonden heb, maar ik zou echt geen honderden euro's extra uitgeven voor die 10kg. Qua onderdelen en onderhoud is de Hanway een stuk makkelijker.

Ook qua lengte hoef je je geen zorgen te maken bij beide brommers. Ik heb een paar keer probleemloos ~100km gereden op m'n AGM uit 2015, geen fysieke klachten tijdens of na het rijden. Natuurlijk wel met pauze om de benen te strekken. Desnoods kun je altijd nog een proefrit maken om te kijken of de Hanway groot genoeg voor je is.
0 x

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#18 » 19 aug 2021, 16:56

Ik ga proberen op zowel de Hanway als de Mash een ritje te maken om te kijken wat beter voelt, maar ik merk wel dat ik me toch iets op m'n schouders heb gehaald hier in Zuid-Limburg. Woon er zelf ook nog niet zo lang maar een fatsoenlijke dealer hier vinden is echt niet te doen. Als er iemand een goed adresje weet dan houd ik me graag aanbevolen.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#19 » 19 aug 2021, 18:13

Parkstad Scooters in Maastricht is AGM Dealer dus die zal de Hanway wel hebben. Mash zit in Tiel of Gorinchem het dichtst bij Limburg :lol:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#20 » 21 aug 2021, 22:47

Mark22 schreef:Ik denk dat Mash duurder is omdat het een Europees merk is.


Mash is net zo Chinees als de Hanway of de AGM!
Hij schijnt via Frankrijk te komen, maar dat maakt het nog geen Franse brommer.

En dan nog vind ik het geen handige marketingstrategie, ik bedoel, welke Franse voertuigen hebben een goede reputatie van roestbestendigheid en overige kwaliteit? :schater:

(disclaimer: ik rij al 30 jaar Citroën, dus ik kan het weten! ;-) )
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer