Aankoopadvies Caféracer

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#41 » 21 sep 2021, 11:54

Akephalos schreef:Heeft iemand toevallig een goeie plek om voor onderdelen te zoeken? Gewoon via Amazon proberen of zijn er andere plekken? Wil er namelijk snel een tassenset op gooien zodat een boodschapje doen ook kan met de brommer. Ben er wel 1 tegengekomen maar ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft (kost toch weer €200).
En heeft er iemand een idee hoe je de achter vering fatsoenlijk harder/hoger kan zetten? In de handleiding staat dat je hem met gemakt kan ''draaien'' naar stand 1/2/3/4/5 maar ik duw/trek/draai me een ongeluk en krijg 'm niet verder dan stand 2.


Aliexpress, als je goed zoekt kun je exact dezelfde onderdelen vinden of je moet ze een beetje aanpassen. De brommer komt immers uit dezelfde fabrieken. Of zelf iets knutselen.

De veervoorspanning kun je aanpassen met een haaksleutel.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#42 » 21 sep 2021, 13:56

Voor accessoires kijk ik meestal op ali-expres e.d. Google wat in de rondte en je vind genoeg.
Voor onderdelen (denk aan bougie, brandstofslang , kettingsets e.d.) ga ik online altijd naar de viertaktwinkel in Zwolle, en als ik het direct nodig heb ga ik naar van den burg in Eindhoven. Die zit bij mij een half uurtje vandaan.

Voor de vering heb ik een verstelbare haaksleutel (dus de maat weet ik niet), maar het kan schijnbaar ook met een waterpomptang en een doek ertussen tegen de beschadiging. Waterpomptang geeft absoluut niet mijn voorkeur, maar soms breekt nood nu eenmaal wet. als je maar zorgt dat je hem in de inkepingen pakt om te verstellen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#43 » 21 sep 2021, 15:27

Zonder het juiste gereedschap lukt het ook met een spanband met ratel, deze om de veer en het bovenste oog trekken en de veer opspannen. Dan kun je de ring draaien, en weer rustig de veer ontspannen.

Als het fout gaat, gaat het dan wel erg hard fout. Dus pas op je vingers :schater:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Aankoopadvies Caféracer

Bericht#44 » 21 sep 2021, 15:57

Misschien is het makkelijker op de centerstand, dan is het minder belast.
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer