Mash Fifty slaat af/start niet

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#31 » 01 okt 2021, 17:01

capriv6 schreef:De Mash euro 5 is injectie , de euro 4 uitvoering heeft een geregelde carburateur .
Ik heb deze verwijderd en vervangen door een niet electronisch geregelde carburateur die veel beter af te stellen is.
De Mash looopt vele malen beter met deze carburateur , de regeleenheid van de originele carb heb ik losgeschroefd en aangesloten met de connector onder de buddy verstopt.Het dashboard geeft hierbij geen foutmelding.


Wat regelt die solenoïde nou eigenlijk? Luchttoevoer? Heb je toevallig foto's gemaakt?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#32 » 01 okt 2021, 19:28

Carb losgehaald om te zien hoe het met de gasnaald zat, zit gewoon goed. Alles nog eens aangedraaid, starten, meteen weer omhoog in toeren. Ben een beetje ten einde raad en weet echt niet wat het nu kan zijn.

EDIT: wow ik heb vast mn carb compleet verkeerd afgesteld. Heb de luchtschroef een heel stuk naar buiten gedraaid en warimpel, de brommer loopt stationair en schiet niet omhoog, zelfs met choke open! Momenteel laat ik m ff warm draaien om te kijken wat ie doet, maar sta in een klein schuurtje, buiten donker en regen, dus niet beste omstandigheden. Maar voor nu, lijkt het weer te werken! Wel heb ik nog steeds als ik mijn gas ineens vol open trek, dat ie uitvalt. Maar ik neem dat nu even voor lief. Hij heeft ook redelijk wat benzine er uit gegooid dus zal dat nog wel moeten oplossen.
1 x

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#33 » 01 okt 2021, 20:56

De electronisch gestuurde carburateur heeft 1 of meer electronisch gestuurde luchtregelaars die een overdruk of onderdruk kunnen creëren. Hierdoor kan de carburateur het mengsel van brandstof en lucht meerdere malen per seconde aanpassen zodat deze meer optimaal is en de scooter vervolgens zuiniger en milieuvriendelijker zal rijden.
Klinkt leuk maar valt wat mijn ervaring betreft tegen , ook het feit dat de gasnaald niet versteld kan worden is waardeloos.
Helaas geen foto,s , maar waar wil je foto,s van zien dan maak ik ze even.
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#34 » 02 okt 2021, 11:01

Akephalos schreef:Maar voor nu, lijkt het weer te werken! Wel heb ik nog steeds als ik mijn gas ineens vol open trek, dat ie uitvalt. Maar ik neem dat nu even voor lief. Hij heeft ook redelijk wat benzine er uit gegooid dus zal dat nog wel moeten oplossen.


Goed om te hoeren dat hij het weer doet.
Wat dat verzuipen betreft met vlot gas geven, dat is echt een probleem van die Deni carburateurs. Het zou af te stellen moeten zijn, maar mij is het nog niet gelukt om de ideale afstelling te vinden. Of hij start niet goed, of hij verzuipt bij fanatiek gas geven. Ik zit zelf te overwegen om de hoofdsproeier te vervangen door 1 maatje kleiner en te kijken wat die dan doet, maar ik heb de maat nog niet gevonden en voorlopig geen tijd om de carburateur te demonteren. Op internet staat de maat die erin hoort wel, maar ik twijfel of dat er ook daadwerkelijk in zit.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#35 » 02 okt 2021, 13:36

De hoofdsproeier vervangen is misschien niet zon gek idee. Kosten volgens mij ook geen drol dus makkelijk een setje van te bestellen toch? Of gewoon een compleet andere (hogere kwaliteit) carburateur? Of is dat verboden terrein hier?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#36 » 02 okt 2021, 21:47

Als het om het verbeteren van de brommer gaat dan lijkt het me geen probleem.

Pas als het er om gaat om hem té hard te laten lopen hoort die inhoud niet meer op dit forum thuis.
2 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#37 » 03 okt 2021, 10:12

Akephalos schreef:De hoofdsproeier vervangen is misschien niet zon gek idee. Kosten volgens mij ook geen drol dus makkelijk een setje van te bestellen toch? Of gewoon een compleet andere (hogere kwaliteit) carburateur? Of is dat verboden terrein hier?

Inderdaad wat Jan al zegt: het gaat hier om verbetering van het lopen van de motor, niet om opvoeren.
Bovendien verzuipt een euro4 viertakt eerder als dat deze harder gaat lopen van een grotere hoofdsproeier.
Dat is in ieder geval mijn ervaring met de Mash. Mijn carburateur staat zo goed mogelijk afgesteld, maar de bougie is nog steeds iets te zwart. Met een iets Kleinere sproeier is dit wellicht op te lossen, en dan loopt hij waarschijnlijk ook een stukje zuiniger. Mijn kennis van opvoeren is beperkt, maar volgens mij is er vroeger niet één tweetakt sneller gaan lopen van een kleinere sproeier dan standaard.
En als je een andere carburateur erop zet, hoeft dit ook niet meteen te betekenen dat hij harder gaat lopen, maar hij is wel waarschijnlijk makkelijker af te stellen, en dus een stuk aangenamer in gebruik.
Gewoon even op google rondneuzen en wat lokale dealers bellen, dan heb je zo de juiste sproeiers voor de beste prijs.
Als je hem goed afgesteld krijgt, kun je met een Mash Fifty bij fanatiek optrekken het voorwiel even van de grond krijgen. Een wheelie gaat niet lukken, maar even bokken doen ze wel. Daarvoor hebben ze origineel genoeg vermogen.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer