Mash Fifty slaat af/start niet

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#21 » 28 sep 2021, 20:55

Mark22 schreef:Zit de kabel van de gashendel goed in de carburateur? Beweegt deze kabel goed? Dus niet dat er na 25% gasgeven pas aan de kabel getrokken wordt bijvoorbeeld. Daarnaast kun je wat draaien aan de stationair schroef om te kijken wat er veranderd. Anders zal je de carb eraf moeten halen en checken of er iets vreemds te zien is. Dan kun je ook meteen nieuwe pakkingen halen om de boel in ieder geval goed luchtdicht te maken.

Stationair schroef lijkt totaal niet meer te reageren.
Kabel lijkt ook goed te bewegen (kan 'm horen tikken bij vol open of los).
Dacht na een testje te kunnen bevestigen dat het de CDI was maar ik blijk niet met een multimeter overweg te kunnen :bang!:
Dit vol gas open blijven staan is wel sinds ik de carburateur heb losgehaald en weer vastgezet heb...?
0 x

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#22 » 28 sep 2021, 20:59

BadWeather schreef:Cdi kun je niet doormeten.

Het probleem met je hoge toeren heb je pas gekregen nadat je de vlotterbak eraf hebt gehaald toch? Ik denk dat die opnieuw afgesteld moet worden, alles aandraaien om valse lucht uit te sluiten en eventueel pakkingen vervangen. Dat slangetje op je eerder foto is trouwens van de aftap van de vlotterbak, kun je 'm eerst leeg laten lopen.

Ja dat van de CDI heb ik maar verwijderd want dat was dom van mij. Het half/vol gas open is inderdaad pas sinds ik de carb en vlotterbak heb losgehaald. Ik zal wel eens een lading slangetjes en pakkingen bestellen voor al dat gepruts van mij.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#23 » 28 sep 2021, 21:20

Akephalos schreef:
BadWeather schreef:Cdi kun je niet doormeten.

Het probleem met je hoge toeren heb je pas gekregen nadat je de vlotterbak eraf hebt gehaald toch? Ik denk dat die opnieuw afgesteld moet worden, alles aandraaien om valse lucht uit te sluiten en eventueel pakkingen vervangen. Dat slangetje op je eerder foto is trouwens van de aftap van de vlotterbak, kun je 'm eerst leeg laten lopen.

Ja dat van de CDI heb ik maar verwijderd want dat was dom van mij. Het half/vol gas open is inderdaad pas sinds ik de carb en vlotterbak heb losgehaald. Ik zal wel eens een lading slangetjes en pakkingen bestellen voor al dat gepruts van mij.


Misschien dat je de gasschuif er verkeerd om terug in gedaan hebt, dan blijft ie open staan maar hoor je wel een tik. Je zou dan wel een hoop gaskabel over moeten hebben.

Ik ben dit weekend in Elsloo, wil best even kijken of ik een uurtje kan ontsnappen om je te helpen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#24 » 28 sep 2021, 21:34

BadWeather schreef:
Akephalos schreef:
BadWeather schreef:Misschien dat je de gasschuif er verkeerd om terug in gedaan hebt, dan blijft ie open staan maar hoor je wel een tik. Je zou dan wel een hoop gaskabel over moeten hebben.

Ik ben dit weekend in Elsloo, wil best even kijken of ik een uurtje kan ontsnappen om je te helpen.


Zit net wat carb-tuning video's te bekijken en denk dat ik daar inderdaad iets verkeerd heb gedaan. Zal eens kijken of ik dit weekend ook ergens een uurtje tijd heb.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#25 » 29 sep 2021, 11:09

Ronin84 schreef:De CDI van een Hanway kan geloof ik niet op een Mash. AC en DC dacht ik.
De CDI van Mash is makkelijk te ontgrenzen door een bepaald kabeltje los te halen/ door te knippen. Welke dat is mag ik niet zeggen van de forumregels want dan praat ik over opvoeren (en ik ben een brave jongen :schater: ). Een Mash Fifty kan dus makkelijk 60 lopen met een originele CDI!


Afbeelding

Dit is die van de Muscle, ook DC met 6 draden. Leek me al vreemd dat hetzelfde blok een andere ontsteking zou hebben.

Staan er nu 2 op marktplaats, ik heb er toen ook een nieuwe in gekregen en die kostte me nieuw 60 euro bij de dealer. Bij 4takt winkel 76 euro.

Hier op internet ook 60: https://ridderparts.nl/1/originele-btc- ... ay-muscle/
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#26 » 29 sep 2021, 15:16

Zou je een duidelijkere foto van de stekkers kunnen maken?
Wat ik zo zie kan ik niet echt zeggen of die hetzelfde zijn.

Maar eenzelfde blok kan voor zover ik weet prima andere ontsteking hebben. Het is maar de elektronica eromheen, en hoe je die gebruikt.
Het blok is puur mechanisch hetzelfde. Zelfs de versnellingsbak kan anders zijn met hetzelfde blok.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#27 » 29 sep 2021, 17:22

Foto komt van het wereldwijde web, niet zelf genomen.

Mijn Scrambler staat in de verkoop dus die ga ik niet meer uit elkaar schroeven.

En je hebt gelijk, het kan allemaal anders zijn.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#28 » 01 okt 2021, 11:36

Het lijkt me een standaard AC CDI met 4+2 pinnen.

Hier zijn de functies van de aansluitingen: (draadkleuren kloppen waarschijnlijk niet)
Afbeelding

Ali heeft ze ook, wel even goed kijken want er zijn er met connectoren met rechte hoekjes en met afgeronde hoekjes:
https://www.aliexpress.com/item/1005001989100016.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.496c2e04PjHl7v&algo_pvid=8b6adcf4-8d00-447a-ae82-1f6e7a3449eb&algo_exp_id=8b6adcf4-8d00-447a-ae82-1f6e7a3449eb-1&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000018328565477%22%7D


Vreemd, ik dacht dat de euro 5 regeling óók in de CDI gedaan werd.
Misschien komt dat omdat ik een geregelde carburateur op Ali heb gezien die dat had..
Zit daar een apart kastje voor op de brommer?
0 x

Gebruikersavatar
capriv6
Berichten: 38

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#29 » 01 okt 2021, 14:32

De Mash euro 5 is injectie , de euro 4 uitvoering heeft een geregelde carburateur .
Ik heb deze verwijderd en vervangen door een niet electronisch geregelde carburateur die veel beter af te stellen is.
De Mash looopt vele malen beter met deze carburateur , de regeleenheid van de originele carb heb ik losgeschroefd en aangesloten met de connector onder de buddy verstopt.Het dashboard geeft hierbij geen foutmelding.
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#30 » 01 okt 2021, 16:50

capriv6 schreef:De Mash euro 5 is injectie , de euro 4 uitvoering heeft een geregelde carburateur .
Ik heb deze verwijderd en vervangen door een niet electronisch geregelde carburateur die veel beter af te stellen is.
De Mash looopt vele malen beter met deze carburateur , de regeleenheid van de originele carb heb ik losgeschroefd en aangesloten met de connector onder de buddy verstopt.Het dashboard geeft hierbij geen foutmelding.

Als ik aankomende herfst en winter problemen krijg ga ik het ook eens overwegen. :thumbsup:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer