Mash Fifty slaat af/start niet

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#11 » 24 sep 2021, 20:14

Heb het nog eens doorgelezen en het klinkt ook als een defecte cdi, wat ook vaak voorkomt. Koud starten, en warm afslaan.

Merk je verschil bij het starten als je het contact helemaal uitgezet hebt? Dan zou de cdi zich even moeten resetten voordat ie weer raar gaat doen.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#12 » 24 sep 2021, 20:18

Nou je het zegt, dat deed die defekte CDI bij mij ook!

Wel raar dat ie nu alleen nog maar plank gas wil.
Heb je dan een enorm luchtlek of zo?
0 x

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#13 » 24 sep 2021, 20:22

Heb gecontroleerd met remreiniger en kon geen lek vinden. CDI zou kunnen aangezien het allemaal zo willekeurig lijkt te gaan. Contact helemaal uit en dan opnieuw starten gaat eventjes goed, daarna komt het probleem langzaam terug.
Door de vorige eigenaar was er ook al iets met de CDI gedaan voor hogere toeren.... kan dat er ook mee te maken hebben?
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#14 » 24 sep 2021, 21:35

De vorige eigenaar heeft er een onbegrensde cdi ingezet en die is wellicht kapot. Kwestie van een kastje a 60 euro vervangen.

Misschien heeft de vorige eigenaar de originele cdi nog?

Janvb schreef:Nou je het zegt, dat deed die defekte CDI bij mij ook!

Wel raar dat ie nu alleen nog maar plank gas wil.
Heb je dan een enorm luchtlek of zo?


Ik denk dat de carb even terug gedraaid moet worden na al het afstellen. Of choke helemaal dicht om de toeren te beteugelen.

Defecte cdi heb ik ook gehad en m'n dealer is er 2 dagen zoet mee geweest om de diagnose te stellen. Dat ie na uit en aanzetten het even 'goed' deed was de doorslag, dan moet het wel elektronica zijn.

Er staat nu een muscle in onderdelen te koop op marktplaats.nl, misschien kun je daar de CDI van kopen voor weinig.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#15 » 25 sep 2021, 00:25

De CDI van een Hanway kan geloof ik niet op een Mash. AC en DC dacht ik.
De CDI van Mash is makkelijk te ontgrenzen door een bepaald kabeltje los te halen/ door te knippen. Welke dat is mag ik niet zeggen van de forumregels want dan praat ik over opvoeren (en ik ben een brave jongen :schater: ). Een Mash Fifty kan dus makkelijk 60 lopen met een originele CDI!
De carburateur van begin af opnieuw afstellen zal misschien helpen, maar als je cdi niet deugt is dit met die gevoelige Deni carburateurs onbegonnen werk vind ik.

En mocht je het niet al zelf hebben ontdekt, het zadel haal je los door de 2 boutjes van de knipperlichten los te halen en het zadel op te tillen en naar achter te trekken.

Hoe is de vonk als je de bougie eruit haalt en aan de massa op het blok legt?
Als die oranje vonkt, kun je al met redelijke zekerheid zeggen dat de CDI niet goed is.
En controleer ook de bougiedop even. In die van mij zat toen ook behoorlijk wat roest.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#16 » 25 sep 2021, 08:52

Ronin84 schreef:Hoe is de vonk als je de bougie eruit haalt en aan de massa op het blok legt?
Als die oranje vonkt, kun je al met redelijke zekerheid zeggen dat de CDI niet goed is.
En controleer ook de bougiedop even. In die van mij zat toen ook behoorlijk wat roest.


Bougie was redelijk zwart (niet nat) dus was voor mij een indicatie dat ie te rijk zou staan. Bougiedop was gewoon goed en geen roest. Vorige eigenaar had inderdaad 1 van de kabeltjes los gehaald zei hij. Het vonken heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen eens proberen.
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#17 » 25 sep 2021, 10:54

Die van mij loopt ook iets te rijk, maar als ik hem schraler afstel, start hij belabberd slecht. Maar met een verbruik van 1:28 vind ik het nog niet zo'n ramp dat ik regelmatig de bougie schoon moet schrobben.

Dus je hebt de originele CDI unit, waar de begrenzing van is losgehaald. :write:
Ik ben benieuwd.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#18 » 28 sep 2021, 09:59

Ben er nog niet aan toe gekomen om er verder naar te kijken, dacht laat ik vandaag proberen er mee naar werk te rijden (erg kort stukje en even aanvoelen wat ie doet). Maar met een compleet koude start, elektrische start werkt perfect maar hij liep meteen hoger in toeren en bleef maar klimmen. Choke moet ik helemaal dicht duwen om hem wat in toeren te laten zaken maar voel dat ik 'm dan echt ''dood knijp'' als het ware. Heb bijna het idee dat ik nu de stationair schroef helemaal open heb staan, kan dat?
Als ik zeker weet dat het de CDI is dan bestel ik die gewoon nieuw (iemand toevallig een link?) maar vind het natuurlijk zonde om dingen te vervangen die misschien niet kapot zijn. En het liefst doe ik 1 grotere bestelling met onderdelen zodat ik niet telkens verzendkosten kwijt ben.

Zijn er manieren waarop ik kan testen of het aan de Carb of aan de CDI ligt?
0 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#19 » 28 sep 2021, 13:35

Zit de kabel van de gashendel goed in de carburateur? Beweegt deze kabel goed? Dus niet dat er na 25% gasgeven pas aan de kabel getrokken wordt bijvoorbeeld. Daarnaast kun je wat draaien aan de stationair schroef om te kijken wat er veranderd. Anders zal je de carb eraf moeten halen en checken of er iets vreemds te zien is. Dan kun je ook meteen nieuwe pakkingen halen om de boel in ieder geval goed luchtdicht te maken.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash Fifty slaat af/start niet

Bericht#20 » 28 sep 2021, 20:53

Cdi kun je niet doormeten.

Het probleem met je hoge toeren heb je pas gekregen nadat je de vlotterbak eraf hebt gehaald toch? Ik denk dat die opnieuw afgesteld moet worden, alles aandraaien om valse lucht uit te sluiten en eventueel pakkingen vervangen. Dat slangetje op je eerder foto is trouwens van de aftap van de vlotterbak, kun je 'm eerst leeg laten lopen.

Op een volle vlotterbak blijft de brommer stationair best lang doorlopen, vandaar dat ie liep met kraan dicht.
Laatst gewijzigd door BadWeather op 28 sep 2021, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Aanmelden  •  Registreer