Akephalos schreef:De hoofdsproeier vervangen is misschien niet zon gek idee. Kosten volgens mij ook geen drol dus makkelijk een setje van te bestellen toch? Of gewoon een compleet andere (hogere kwaliteit) carburateur? Of is dat verboden terrein hier?
Inderdaad wat Jan al zegt: het gaat hier om verbetering van het lopen van de motor, niet om opvoeren.
Bovendien verzuipt een euro4 viertakt eerder als dat deze harder gaat lopen van een grotere hoofdsproeier.
Dat is in ieder geval mijn ervaring met de Mash. Mijn carburateur staat zo goed mogelijk afgesteld, maar de bougie is nog steeds iets te zwart. Met een iets Kleinere sproeier is dit wellicht op te lossen, en dan loopt hij waarschijnlijk ook een stukje zuiniger. Mijn kennis van opvoeren is beperkt, maar volgens mij is er vroeger niet één tweetakt sneller gaan lopen van een kleinere sproeier dan standaard.
En als je een andere carburateur erop zet, hoeft dit ook niet meteen te betekenen dat hij harder gaat lopen, maar hij is wel waarschijnlijk makkelijker af te stellen, en dus een stuk aangenamer in gebruik.
Gewoon even op google rondneuzen en wat lokale dealers bellen, dan heb je zo de juiste sproeiers voor de beste prijs.
Als je hem goed afgesteld krijgt, kun je met een Mash Fifty bij fanatiek optrekken het voorwiel even van de grond krijgen. Een wheelie gaat niet lukken, maar even bokken doen ze wel. Daarvoor hebben ze origineel genoeg vermogen.