Achterwiel Hanway Raw 50

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#1 » 28 mar 2022, 13:53

Goede middag,

Weet iemand of het mogelijk is (zonder al te veel veranderingen) om een 17 of 18 inch achterwiel te plaatsen op de Hanway Raw 50?

En evt welke maat mogelijk is? Ik heb meerdere klussers hun Hanway zien verbouwen op het forum.
De reden is omdat het lastig is om dezelfde banden te vinden voor VOOR en ACHTER.

Ik zat te denken aan de AGM Caferacer Luxury (als de achtervelg te bestellen is) dan zou ik denken dat dat toch wel mogelijk moet zijn?

Met vriendelijke groet,
Dutch
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#2 » 28 mar 2022, 14:02

Wiel van een Luxury gaat niet werken want die heeft geen trommelrem. Je zou een grotere velg en langere spaken kunnen kopen, en dan een grotere diameter om je naaf spaken.

Of dit allemaal gaat passen (achterbrug, spatbord, ketting) horen we graag!
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#3 » 29 mar 2022, 16:31

Er had hier toch pas iemand passende banden gevonden die voor en achter hetzelfde waren...?

Even goed zoeken, dat scheelt een verbouwing! :-D
1 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#4 » 29 mar 2022, 19:51

Je moet geloof ik in inches zoeken ipv metrisch.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#5 » 30 mar 2022, 01:58

BadWeather schreef:Je moet geloof ik in inches zoeken ipv metrisch.


Klopt, maar voor bijvoorbeeld de Heidenau K36 of K66 kan ik voor VOOR+ACHTER niet dezelfde vinden.
Zowel als gewone maat of inch maat kwam ik niet dezelfde tegen.
Nou las ik op het forum eerder wel berichten over banden maar voor de Heidenau K36 zag ik 3.50 18 inch staan maar volgens de tabel zie ik de 3,50 niet er tussen staan.
Wel 3.00, 3.25 en 3.60 maar op meerdere sites vind ik niet een passende VOOR+ACHTER.
Iemand anders zei ergens 110/80 16 maar ik vraag me af of dat wel past op 110/90 16? Geen bevestiging of het past of niet klopte.
Na wat spelen en zoeken met inch maten kwam ik wel Metzeler Perfect ME 77 tegen met de juiste maten.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar Heidenau K36 of K66 en daar kwam ik tot heden niet iets duidelijks tegen. Vandaar de vraag :D
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#6 » 30 mar 2022, 12:53

Die Metzeler Perfect ME 77 hebben best een mooi profiel.
Ik zoek iets dat een beetje klassiek er uit ziet, want dat vind ik passen bij de brommer.
1 x

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#7 » 31 mar 2022, 00:51

Janvb schreef:Die Metzeler Perfect ME 77 hebben best een mooi profiel.
Ik zoek iets dat een beetje klassiek er uit ziet, want dat vind ik passen bij de brommer.


Ik vind zelf het profiel klassiek er ook beter uit zien maar zoek dus eigenlijk K36 Heidenau VOOR+ACHTER.

Ik heb zelf weinig ervaring met Metzeler en wat ik zag op internet is grip + remweg op nat wegdek een minpunt van de band.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#8 » 31 mar 2022, 16:36

Daar heb ik ook naar gezocht, maar nog niet gevonden.
Ik ben niet zo goed thuis in die inch maten, want volgens mij was een daarvan hetzelfde als de achterband van de CR.

Volgens mij hebben de plasticridders op dit forum wel goede ervaringen met Metzler.
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Achterwiel Hanway Raw 50

Bericht#9 » 31 mar 2022, 22:06

De CR heeft helaas 2 verschillende maten in velgdiameter wat het lastig maakt. De Mash Fifty heeft wel dezelfde velgdiameter voor en achter.
Daardoor heb ik Dunlop K82 kunnen laten plaatsen. Mooie band met een klassieke uitstraling, en bevalt goed.
Ik heb me toen een slag in de rondte gezocht voor de cr, maar ben er na een paar ontmoedigd mee uitgescheden.
Kon weinig resultaat boeken.
Misschien een bellen naar verschillende motorzaken uit de buurt, en zo op een geschikte set banden uit komen.
Dan weet je waar je naar zoeken moet op internet.

Als er op internet een wat negatieve review staat over een band, is mijn ervaring dat die band dan nog steeds vele malen beter is als de originele gummi die van de fabriek af geleverd wordt. Het zijn motorbanden waar we naar moeten kijken in deze maatvoering. De reviews zijn ook gemaakt door motorrijders. Hoeveel PK heeft de CR? 3?
een gemiddelde motorfiets heeft er al gauw 15 tot 48 (A1 en A2 catagorie). Wij komen nooit aan de grens van die banden, puur aan vermogens gebrek. Ik vermoed dat het wel mee valt met die gebrekkige grip in de regen.
Bovendien wonen we hier in Nederland. Wat moet je nou met banden die goed presteren in de regen :schater:
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer