Luchtfilter vraagje

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Luchtfilter vraagje

Bericht#1 » 09 aug 2022, 18:43

Beste leden,

Ik heb een Hanway Raw 50 (EURO 5) en ik ben niet tevreden met de fabrieks luchtfilter. Deze is na mijn idee niet goed water/vocht dicht en dus zat ik te denken aan een alternatief.

Maar het viel mij op dat er een andere slang op het luchtfilter zit aangesloten. Wie kan mij vertellen wat deze is en waar het goed voor is? Want ik wil eigenlijk een DNA/K&N Filter erop zetten. Carterventilatie? Zo ja is er een alternatief?

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Luchtfilter vraagje

Bericht#2 » 09 aug 2022, 19:39

Euro 5 injectie, kan zo maar een vaccuumslang zijn.

Zou ook geen ander luchtfilter op een injectie zetten want je kunt zelf verder niets aanpassen qua mengsel. Stel je nieuwe filter laat meer lucht toe, en benzine blijft hetzelfde dan kan ie te arm gaan lopen.

Waarom denk je dat dit filter vocht doorlaat?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Luchtfilter vraagje

Bericht#3 » 09 aug 2022, 20:29

BadWeather schreef:Euro 5 injectie, kan zo maar een vaccuumslang zijn.

Zou ook geen ander luchtfilter op een injectie zetten want je kunt zelf verder niets aanpassen qua mengsel. Stel je nieuwe filter laat meer lucht toe, en benzine blijft hetzelfde dan kan ie te arm gaan lopen.

Waarom denk je dat dit filter vocht doorlaat?

Als het goed is regelt een injectieblok dan ook de benzine bij en gaat je verbruik gewoon omhoog.
In geval van een vacuümslang, kun je het beste kijken of je die dan in je spruitstuk kwijt kan.
In geval van carterontluchting: Gewoon in de open lucht laten hangen. is alleen maar troep die je gashuis vervuilt om door de milieu eissen te komen. Hij loopt er niet beter van. Wel zorgen dat er door die slang niks naar binnen kan komen via de tegenovergestelde richting. Bijvoorbeeld met een oud benzinefiltertje of zoiets.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Luchtfilter vraagje

Bericht#4 » 09 aug 2022, 20:44

BadWeather schreef:Euro 5 injectie, kan zo maar een vaccuumslang zijn.

Zou ook geen ander luchtfilter op een injectie zetten want je kunt zelf verder niets aanpassen qua mengsel. Stel je nieuwe filter laat meer lucht toe, en benzine blijft hetzelfde dan kan ie te arm gaan lopen.

Waarom denk je dat dit filter vocht doorlaat?


Omdat een paar maanden terug met het koudere/vochtige weer s'avonds de Hanway uitviel na start als ik gas wou geven. Tenzij ik het 1 minuut liet warm lopen of choke gebruikte. En toen ik het filterhuis losdraaide een doorzichtige niet vette vloeistof (water) aan de binnenkant zat in het filterhuis.
0 x

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Luchtfilter vraagje

Bericht#5 » 09 aug 2022, 20:46

Ronin84 schreef:
BadWeather schreef:Euro 5 injectie, kan zo maar een vaccuumslang zijn.

Zou ook geen ander luchtfilter op een injectie zetten want je kunt zelf verder niets aanpassen qua mengsel. Stel je nieuwe filter laat meer lucht toe, en benzine blijft hetzelfde dan kan ie te arm gaan lopen.

Waarom denk je dat dit filter vocht doorlaat?

Als het goed is regelt een injectieblok dan ook de benzine bij en gaat je verbruik gewoon omhoog.
In geval van een vacuümslang, kun je het beste kijken of je die dan in je spruitstuk kwijt kan.
In geval van carterontluchting: Gewoon in de open lucht laten hangen. is alleen maar troep die je gashuis vervuilt om door de milieu eissen te komen. Hij loopt er niet beter van. Wel zorgen dat er door die slang niks naar binnen kan komen via de tegenovergestelde richting. Bijvoorbeeld met een oud benzinefiltertje of zoiets.


Ik zou inderdaad kijken voor een filtertje of misschien een oil catch can o.i.d. Maar dacht vraag het hier even na (veel kennis aanwezig) of iemand weet wat het is. Anders zou ik voor draadstiften moeten kijken zodat het filterhuis misschien strakker/beter afsluit.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Luchtfilter vraagje

Bericht#6 » 09 aug 2022, 21:11

DutchTheViking schreef:Omdat een paar maanden terug met het koudere/vochtige weer s'avonds de Hanway uitviel na start als ik gas wou geven. Tenzij ik het 1 minuut liet warm lopen of choke gebruikte. En toen ik het filterhuis losdraaide een doorzichtige niet vette vloeistof (water) aan de binnenkant zat in het filterhuis.


Dat hoort, hij is dan gewoon koud. Het is de reden dat er een choke op zit. De benzine slaat dan neer tegen je cilinder, ipv dat het een fijne nevel is. Er zit dan dus te weinig benzinedamp in je mengsel, choke knijpt de luchttoevoer dicht waardoor je het mengsel rijker maakt.

Met koud weer zit er condens in je hele blok, dat verdampt als ie warm wordt. Het luchtfilter idem, condens. Na een paar minuten rijden is je cilinder warm genoeg waardoor de benzine niet meer neerslaat en verdampt alle vocht uit je carter.

Als je luchtfilter water zou binnenlaten dan slaat ie af of stottert tijdens het rijden in de regen. Met een open filter heb je daar sowieso meer last van, het ziet er wel leuk uit en ploft wat harder. Als de injectie ecu het zelf afregelt lekker doen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer