DutchTheViking schreef:Omdat een paar maanden terug met het koudere/vochtige weer s'avonds de Hanway uitviel na start als ik gas wou geven. Tenzij ik het 1 minuut liet warm lopen of choke gebruikte. En toen ik het filterhuis losdraaide een doorzichtige niet vette vloeistof (water) aan de binnenkant zat in het filterhuis.
Dat hoort, hij is dan gewoon koud. Het is de reden dat er een choke op zit. De benzine slaat dan neer tegen je cilinder, ipv dat het een fijne nevel is. Er zit dan dus te weinig benzinedamp in je mengsel, choke knijpt de luchttoevoer dicht waardoor je het mengsel rijker maakt.
Met koud weer zit er condens in je hele blok, dat verdampt als ie warm wordt. Het luchtfilter idem, condens. Na een paar minuten rijden is je cilinder warm genoeg waardoor de benzine niet meer neerslaat en verdampt alle vocht uit je carter.
Als je luchtfilter water zou binnenlaten dan slaat ie af of stottert tijdens het rijden in de regen. Met een open filter heb je daar sowieso meer last van, het ziet er wel leuk uit en ploft wat harder. Als de injectie ecu het zelf afregelt lekker doen.