Electrisch start niet, kickstarter wel

Gebruikersavatar
jkosmos
Berichten: 7

Re: Electrisch start niet, kickstarter wel

Bericht#11 » 19 sep 2022, 12:23

Er maakt iets sluiting,als het met de kickstarter wel lukt,maar niet elektrisch,dan is er iets met de bendix.
heb je goed gekeken of daar geen sluiting in zit?
misschien is jou bendix ergens beschadigd door die ketting,het zou mij niks verbazen.
er moet iets zijn waardoor het niet via elec. starten gaat.
er is 100% iets beschadigd door de ketting kijk daar even naar.
Het moet daar zitten,dat kan niet anders.
Groet Johan
0 x

Gebruikersavatar
berendislos
Berichten: 13

Re: Electrisch start niet, kickstarter wel

Bericht#12 » 22 sep 2022, 10:34

jkosmos schreef:Er maakt iets sluiting,als het met de kickstarter wel lukt,maar niet elektrisch,dan is er iets met de bendix.
heb je goed gekeken of daar geen sluiting in zit?
misschien is jou bendix ergens beschadigd door die ketting,het zou mij niks verbazen.
er moet iets zijn waardoor het niet via elec. starten gaat.
er is 100% iets beschadigd door de ketting kijk daar even naar.
Het moet daar zitten,dat kan niet anders.
Groet Johan


Ik had voor de zekerheid ook mijn oude startmotor op het nieuwe blokje geplaats, Draait prima rond. bendex komt naar buiten en ik hoor de compressie door de uitlaat, maar nog steeds geen vonk. Kabels ogen niet beschadigt. Ik zal echt moeten zoeken
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Electrisch start niet, kickstarter wel

Bericht#13 » 22 sep 2022, 18:22

Zie je de bougie ook echt vonken? Even eruit, aan de massa en starten.
Als er geen vonk komt lijkt het mij erop dat er ergens de aansturing van de bobine niet door komt, of sluiting geeft.

Komt er wel een vonk van heb je een uitdaging in de brandstof toevoer.
Hoe dan ook.., je probleem is elektrisch. Dan kan het bijna niet anders dat je ergens een plus signaal te weinig hebt bij elektrisch starten, of een massa teveel.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Roy944
Berichten: 7

Re: Electrisch start niet, kickstarter wel

Bericht#14 » 23 sep 2022, 05:07

Check eens of je nieuwe motorblok echt goed massa maakt, dus een dikke massakabel van blok naar frame en minpool accu.

Na het bestuderen van het elektrisch schema is mijn vermoeden, dat door de stroom die via de startmotor loopt het potentiaalverschil tussen blok en massa misschien te klein wordt wanneer het blok geen goede massa maakt.

Onder het mom van " baat het niet...."
0 x
Everybody wants to live together, why can't we live together?

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Electrisch start niet, kickstarter wel

Bericht#15 » 15 mei 2023, 14:01

Roy944 schreef:Check eens of je nieuwe motorblok echt goed massa maakt, dus een dikke massakabel van blok naar frame en minpool accu.

Na het bestuderen van het elektrisch schema is mijn vermoeden, dat door de stroom die via de startmotor loopt het potentiaalverschil tussen blok en massa misschien te klein wordt wanneer het blok geen goede massa maakt.

Onder het mom van " baat het niet...."


Dit zou het wel eens kunnen zijn. Als de massa van de startmotor (dikke groene kabel) niet op het blok is aangesloten, dan wordt de 'massa' van het blok flink omhoog getrokken door de interne weerstand van het blok.

Maar dan zou je startmotor ook met een slakkegangetje moeten draaien, want de spanningsval over de startmotor is dan veel kleiner...
0 x

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Electrisch start niet, kickstarter wel

Bericht#16 » 25 nov 2023, 20:41

berendislos schreef:
BadWeather schreef:Lifan heeft ac ontsteking en Hanway Raw50 zwevende spoel ontsteking. Ook aansluiting killswitch is anders (pulse naar aarde of bobine afkappen).



Ik heb juist de ontsteking van mijn hanway overgezet op de Lifan. Anders zou dit zeker niet gaan werken. Daarbij zou hij met de originele Lifan ontsteking (AC) ook niet kunnen starten met kickstarter en dat doet hij nu wel.


Als ik vragen mag, hoeveel CC is je blok? Ik moet hetzelfde gaan doen met mijn 125CC Lifan blok, maar ik heb begrepen dat dit niet plug&play is. Dus ik moet even kijken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer