Mijn AGM caferacer heeft 2 weken geleden averij opgelopen. De ketting is geknapt en heeft mijn motorblok beschadigt. Zodanig dat ik toch maar een nieuw Lifan blokje heb gekocht. Ik heb hem gemonteerd. Ik heb de spoelen en vliegwiel van mijn oude blokje omgezet en waarempel hij werkt. Alleen wil hij niet starten met de electrische start. Hij draait wel rond, hij laat ook de krukas ronddraaien, maar geeft geen vonk. Met Kickstarter start hij fantastisch. Voordat ik deze vraag ging stellen heb ik al het nodige onderzoek gedaan.:
- De accu is helemaal in orde. Ik heb ook een grote auto accu geprobeert, mocht de startmotor eventueel teveel stroom vreten, waardoor de cdi of bobine niet genoeg krijgen
- Ik heb ook al de startmotor relais los gehaald en gestart direct door de draden op de accu aan te tikken (startrelais overslaan)
- De accu wordt goed geladen en de spanningsregelaar is nieuw. Gemeten en werkt. hij laadt netjes naar de 13,8 volt bij gasgeven.
- Ik heb een nieuwe bogie gestoken, maar het rare is dat hij prachtig loopt als hij aangekickt is. maar goed het zekere voor het onzekere.
- Ik heb de standaard schakelaar uitgezet (draaje eruit).
- De dodemansknop werkt ook naar behoren.
- contactslot is doorgemeten en werkt naar behoren.
- Verschillende CDI's geprobeert. begrensd en onbegrensd. Beide met hetzelfde resultaat.
al het bovenstaande is getest met zowel in neutraal als in versnelling met de kopeling ingetrokken
Op de dag dat het blokje beschadigd was door de kapotte ketting werkte alles, ook de electrische start.
Natuurlijk kan ik er schijt aan hebben en lekker blijven starten met kickstarter. Dit werkt fantastisch, maar de perfectionist in mij wil dat de startmotor ook de motor tot aandrijving moet kunnen brengen.
Iemand een idee??