Caferacer, welke banden?

Gebruikersavatar
rubenyoranpc
Berichten: 5

Caferacer, welke banden?

Bericht#1 » 01 dec 2022, 15:30

Op het forum zijn verschillende draadjes over welke banden nou eigenlijk geschikt zijn voor de Hanway/AGM/Mash.
We kennen namelijk allemaal de verhalen van de glijpartijen en het rijden in de regen op de standaard Kenda/Kingstone bandjes.
Nou ben ik wel benieuwd wat voor banden jullie onder je brommer hebben, en waarom?
Ook als stukje naslagwerk voor nieuwe rijders, dat die in 1 oogopslag de bandenopties bij elkaar hebben.

Zelf heb ik het volgende om de velgen liggen:
Voor: Michelin City Extra 90/90/18
Achter: Michelin City Extra 120/80/16
Mijn Hanway is de standaard Raw uit 2017, niet de luxury

Deze bandjes gekozen omdat ik her en der op het forum goede verhalen over de City las, en volgens de bekendere bladen de nieuwe City Extra een verbetering zijn op de vorige generatie. Welke banden rijden jullie en waarom?
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Caferacer, welke banden?

Bericht#2 » 01 dec 2022, 16:09

Ik zweer bij Michelin .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Caferacer, welke banden?

Bericht#3 » 03 dec 2022, 00:07

Op mijn Mash heb ik Dunlop K82 liggen.
Voor 3.00/18 en achter 3.25/18.
Dit is een motorband die een binnenband vereist, en is ontwikkeld voor lichte motoren en klassiekers.
Rijd prima, ziet er leuk uit op een caféracer, best goede grip vergeleken met het standaard bandje dat erop lag.
Ik heb voor deze gekozen omdat me het profiel wel aanstond. Het oogt mooi op een caferacer vind ik.
De rijeigenschappen vallen me ook niet tegen. Grip is stukken beter als origineel, ook in de regen. Vermoedelijk zal dit jaar blijken of ze het ook goed doen in de sneeuw. En het verbruik is ook iets beter geworden t.o.v. de originele banden.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Caferacer, welke banden?

Bericht#4 » 03 dec 2022, 11:17

In principe voldoet ieder A-merk. Het verschil ten opzichte van B-merk banden is erg groot in positieve zin.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
rubenyoranpc
Berichten: 5

Re: Caferacer, welke banden?

Bericht#5 » 30 dec 2022, 11:56

Ronin84 schreef:Op mijn Mash heb ik Dunlop K82 liggen.
Voor 3.00/18 en achter 3.25/18.
En het verbruik is ook iets beter geworden t.o.v. de originele banden.


Heb ze even opgezocht, gaaf profiel inderdaad! Kan me voorstellen dat dat heel bruut staat onder de mash.
Ik heb met de city exta juist een iets hoger verbruik. Van 1:35 naar 1:34 gegaan. Dit zou echter ook kunnen komen omdat ik de brommer nu zo goed als plankgas de bochten door sjees, waarbij ik met de standaard bandjes al remmend op de motor het tempo er eerst uit moest halen om niet te glijden bij regen
0 x

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Caferacer, welke banden?

Bericht#6 » 11 mar 2023, 23:32

Ik heb zelf positieve ervaring met Metzeler Perfect ME 77. Zowel VOOR + ACHTER in de juiste maat te vinden.
Ik heb ze nu een klein jaar eronder en nog steeds zeer tevreden.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer