En jawel 16-02 afgelopen Donderdag is die geleverd mijn nieuwe aanwinst
Met 1KM op de teller daar was die dan na 7weken wachten en natuurlijk meteen even Tanken hop.. 8liters E5 erin en here we go.
Meteen even USB aansluiting testen + telefoonhouder en dat werkte allemaal zoals het hoort om te navigeren of even je echte KM aan te geven.
Wat meteen opviel was dat de koppeling loeizwaar ging dus even de kabel en koppelings veer op het blok inclusief asje even ingespoten met Multi smering spray PTFE en dat hielp al een hele berg om de koppeling soepeler te maken maar hij is nieuw dus alles moet nog ingereden worden.
Rij ervaring met al 182Km op de teller in 2dagen en meteen de regen doop gheghe

, Hij rijd heerlijk en ligt als een huis op de weg + de vering is echt confortable over drempels en klinkertjes, sturen is echt weer het oude gevoel zoals je vroeger reed met een zundapp of Yamaha DT.
Schakelen pieuwww ja dat gaat rauw bij dit blokje je hoort hem echt in de versnellingen klappen maar das bekent dat zal na meer kilometer wel wat minder worden.
Er zit al een 55Km CDI in dus meteen na 100Km rustig aan tuffen met snel opschakelen en half gas rijden even het gas erop en via GPS loopt hij 56Km dus 1Km ietsje te hard maar dat zal geen WOK melding zijn denk ik maar hij heeft power zat voor een 50cc 4Taktje want op lage toeren trekt hij al lekker weg en kan je relaxt opschakelen en cruisen met GPS 50Km ondanks dat de teller dan al 55Km aan geeft en bij 55Km GPS echte Kilometers de teller dan 65Km aan geeft en dit is een behoorlijke afwijking maarja Chinees he
Wat is mijn conlusie tot nu toe de Hanway RAW50 chinees brommertje 50cc 4Takt met 182Km gereden.
Ten eerste je wordt bijna door iedereen nagekeken dus je hebt best veel bekijks op dit apparaat en sta je even te te pauzeren voor een peukje dan hoor je sommige fietsers die langs fietsen op het brom/fietspad zeggen "Wat is dat joh een gereastaureede motor ofzo of... nee kijk geel plaatje gewoon een brommer joh huhhh!"
De RAW50 voldoet aan de verwachting maar rijdt beter op lange ritten als ik had verwacht en ook de regen kon hem niet schelen hij viel niet uit als ik door plassen reed dus das al een + punt maar ga hem wel extra behandelen tegen vocht.
De verlichting is uitstekend van de koplamp en zeer goed voor een brommer in de donkere polders in mijn omgeving, met groot licht aan heb je behoorlijk veel licht en doet niet onder voor een gemiddelde motor dus echt een plus punt als je in het donker gaat rijden in de polder !
De remmen, remwerking viel mij niet tegen als ik een test nood stop maakte alleen de trommelrem achter rem had wat beter gekund omdat je behoorlijk hard op het rempendaal moet indrukken met je voet om het achterwiel te blokeren, misschien afstelling of ook even de dingen inspuiten met PTFE echter de voorrem wat een schijfrem is voldoet prima om hard te remmen indien nodig.
Het motorblokje en geluid, zoals al mijn ervaring schakelen gaat erg rauw maar verder loopt het blokje als een zonnetje en soepel, bij 50Km GPS cruisen rijd hij heerlijk en maakt dan nog geen overtoeren en gaat niet trillen met bij geluiden.
Power heeft hij zat voor een 50cc 4Takt trekt redelijk vlot op maar dit brommertje is niet echt bedoeld als een scheurmonster maar meer voor relax opschakelen en cruisen dan raggen dan met een Derbi/Rieu en dergelijke.
Kwa geluid is hij best wat luidruchtig met volgas geven, niet de uitlaad maar het aanzuig geluid geeft hem wel een lekker donkere sound en geeft veel bekijks
Rijgedrag en wegligging + bochtenwerk.
Rijgedrag is confortable en beter dan ik had verwacht en de vering voor en achter geef ik een pluspunt want hij veert lekkerder dan mijn Kymco New Dink Scooter al is de Dink natuurlijk iets praktischer en biedt meer bagage ruimte maar een scooter verglijken met deze RAW50 is niet helemaal fair want de rij eigenschappen zijn geheel anders.
Bochtenwerk en wegligging zijn ook goed al is het niet echt een brommer om plat mee door de bochten te knallen of ermee off road te gaan rijden is hij wendbaar en goed te corriceren met uitwijken of een noodstop maken.
Rontonden nemen gaat uitstekend ook al zitten er nog de orginele Chineese banden onder vond ik het niet tegenvallen in de regen en hadden goed grip en bij droog wegdek hebben deze bandjes gewoon grip zat.
Tot zover mijn ervaring tot nu toe en we gaan het zien hoe het brommertje zich blijf gedragen en wat als eerste kapot zal gaan bij deze Chinees

Dan nu de foto's, ja 82Km op de teller was al de eerste dag rijden


