Bij deze de eerste post over mijn gloednieuwe Hanway Raw 50. Het heeft erg lang geduurd tot ik hem binnen kreeg maar inmiddels is hij er!! Tot nu toe ben ik erg positief, wat een tof ding!
Wel heb ik al snel ervaren dat hij maar max 40km/h gaat en niet snel optrekt.. was geen fijne ervaring bij de stoplichten. Binnenkort dus de tandwielverhouding aanpassen!
Tot nu heb ik wel een probleem en dit is eigenlijk vanaf het begin al. Vandaag tijdens een rit van 60 km is het vaker opgetreden. Het probleem is als volgt:
Het schakelen van de versnellingen gaat vaak erg lastig tot niet. Zowel met of zonder koppeling als de brommer uit staat. Zo stond ik vooraan bij een druk stoplicht en kon ik niet meer terug schakelen naar de 1e versnelling, uiteindelijk de brommer even uit gezet en bekeken en daarna deed hij het spontaan weer.
Dit op en neer schakelen gaat regelmatig niet goed, alsof hij wordt geblokkeerd o.i.d.
Heeft iemand hier ervaring mee of adviezen wat ik kan proberen om dit te fixen?
Over het stukje garantie, ja dat heb ik nog. Maar aangezien de brommer dan getransporteerd moet worden en het al 6 maanden duurde om hem binnen te krijgen repareer ik alles liever meteen zelf. (De sleutel ervaring heb ik wel, alleen niet specifiek met schakelbrommers).
Alvast bedankt voor alle input!
(Bij deze ook even een fotootje van de nieuwe Hanway!)