It's alive!En ik ben er erg blij mee. Het nieuwe blokje loopt prachtig. Zo prachtig dat ik bij de allereerste start niet eens doorhad dat het al aangeslagen was.
Verder is het me gelukt om alles in één keer goed te doen, dus alles werkt ook nog naar behoren. Ik heb een heel klein stukje gereden, alle versnellingen geprobeerd en daarbij niets geks kunnen ontdekken.
Nu "break in" van het blok verzorgen. De verkoper zegt "na 50 kilometer olie verversen", internet rept van 100 en op het blok zelf staat 300... Wat is nou wijsheid? Maar goed, dat dus. Plus voor die tijd, na zeg 100 kilometer, de klepspeling controleren.
De kabelboom heb ik uiteindelijk maar zo opgelost:

Met een extra stekkerverbinding. Brengt ook wel een zeker risico met zich mee, maar de stekker die onder het zadel zit is nagenoeg onbereikbaar en het leek me erg veel gemier om daar een nieuwe stekker aan te zetten. Voor de goede orde: de bedrading van de Lifan-ontsteking heeft dezelfde kleuren als die van de Mash, dus het is één op één omstekkeren.
De schakelindicator-draadboom heeft wel een nieuwe stekker:

De groene heb ik vervangen. Het kleurschema klopt gelukkig met het schema dat ik heb, dus dat was verder niet zo moeilijk.
Bij de hele operatie heb ik wel opgemerkt dat de ketting en het achtertandwiel ook aan vervanging toe zijn, dus dat staat op de to-do list. Oh ja, en het knipperlicht linksachter doet het niet meer. Even uitzoeken wat daar mis mee is. Maar voorlopig ben ik erg blij met het resultaat.