AGM Caféracer 50

Gebruikersavatar
DJJuJaJo
Berichten: 66

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2951 » 19 mar 2018, 09:20

Janvb schreef:Precies: Gewoon lekker zelf doen!
En daar leer je nog wat van ook, mocht je het nog nooit gedaan hebben.

Tegenwoordig is er zat info te vinden op de internets. (of is het internet´s? ;-) )
Vroegah was het vaak maar een beetje uitproberen, maar als je nu even zoekt, dan vind je zo een filmpje van een vent die het voordoet:



Heb idd nog nooit zelf mn kleppen gesteld. Het filmpje zal idd wel handig zijn. Ik laat wel weten of het is gelukt op niet!
0 x

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2952 » 19 mar 2018, 19:32

Het is echt goed te doen en vooral ook leuk en leerzaam (en scheelt in kosten).
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2953 » 24 mar 2018, 10:36

Ja precies, het scheelt allemaal weer.
Niet dat je vaak de kleppen hoeft te stellen als het blok een keer in is gelopen.

Het ziet er trouwens met het blok op tafel een stuk makkelijker uit dan met het blok in het frame...
Ik heb er dan ook nog een beschermplaat onder zitten en dan kom je maar moeilijk bij de uitlaatkleppen.
0 x

Woensel180cc

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2954 » 28 mar 2018, 09:34

Een aantal vraagjes;

- Mijn spatbord achter staat scheef ten opzichte van het wiel, weet iemand hoe ik dit kan rechtzetten?
- Ik wil crossbanden kopen voor de AGM Caferacer 50 base, weet iemand welke ik moet kopen want ik ik kom er niet uit (ben niet zo technisch)
- Als laatst; mijn linker- achterknipperlicht werkt niet, lampje proberen te vervangen en deed het alsnog niet. De rest van de lampjes doen het wel.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2955 » 28 mar 2018, 10:15

Woensel180cc schreef:Een aantal vraagjes;

- Mijn spatbord achter staat scheef ten opzichte van het wiel, weet iemand hoe ik dit kan rechtzetten?


Is je spatbord scheef, of staat je wiel scheef?
Stuur anders eens een fotootje!

Woensel180cc schreef:- Ik wil crossbanden kopen voor de AGM Caferacer 50 base, weet iemand welke ik moet kopen want ik ik kom er niet uit (ben niet zo technisch)

Euh... op bandenmaat schat ik zo?
Ik heb me er nog niet mee bezig gehouden, maar die staat op de zijkant van de band.

Woensel180cc schreef:- Als laatst; mijn linker- achterknipperlicht werkt niet, lampje proberen te vervangen en deed het alsnog niet. De rest van de lampjes doen het wel.

Links voor doet het wel?
Ik zou het zadel er af halen (twee boutjes met sleuteltje 10) en dan kijken of er misschien een stekkertje los ligt.
Onder het zadel zit een manchet met daarin alle connectors voor het achterspatbord.
Je kan daar ook de knipper van links op de aansluitingen van links aansluiten en kijken of ie het dan wel doet.
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2956 » 28 mar 2018, 10:19

Woensel180cc schreef:Een aantal vraagjes;

- Mijn spatbord achter staat scheef ten opzichte van het wiel, weet iemand hoe ik dit kan rechtzetten?

Als je zeker weet dat het je spatbord is dat scheef staat en niet je wiel, kun je wat experimenteren met het uitdraaien van de bouten die het vasthouden. Dan kun je later eventueel een opvulring ertussen doen. Of je achterwiel scheef staat kun je checken door de positie van je wielbouten in het slobgat links en rechts te vergelijken.

- Ik wil crossbanden kopen voor de AGM Caferacer 50 base, weet iemand welke ik moet kopen want ik ik kom er niet uit (ben niet zo technisch)

Kijk op je band welke maat daarop staat en ga vervolgens op motorbandensites kijken of je daar offroad banden bij kunt vinden.

- Als laatst; mijn linker- achterknipperlicht werkt niet, lampje proberen te vervangen en deed het alsnog niet. De rest van de lampjes doen het wel.

Stekkerverbinding nog wel goed? Bij de Devil zaten die onder het zadel, wellicht bij de Caferacer ook? Meet met een multimeter op de fitting of er stroom op komt als je m inschakelt



JAN!!!!
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2957 » 28 mar 2018, 10:30

Ja? :angel:
1 x

Woensel180cc

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2958 » 28 mar 2018, 10:36

Janvb schreef:
Woensel180cc schreef:Een aantal vraagjes;

- Mijn spatbord achter staat scheef ten opzichte van het wiel, weet iemand hoe ik dit kan rechtzetten?


Is je spatbord scheef, of staat je wiel scheef?
Stuur anders eens een fotootje!

Woensel180cc schreef:- Ik wil crossbanden kopen voor de AGM Caferacer 50 base, weet iemand welke ik moet kopen want ik ik kom er niet uit (ben niet zo technisch)

Euh... op bandenmaat schat ik zo?
Ik heb me er nog niet mee bezig gehouden, maar die staat op de zijkant van de band.

Woensel180cc schreef:- Als laatst; mijn linker- achterknipperlicht werkt niet, lampje proberen te vervangen en deed het alsnog niet. De rest van de lampjes doen het wel.

Links voor doet het wel?
Ik zou het zadel er af halen (twee boutjes met sleuteltje 10) en dan kijken of er misschien een stekkertje los ligt.
Onder het zadel zit een manchet met daarin alle connectors voor het achterspatbord.
Je kan daar ook de knipper van links op de aansluitingen van links aansluiten en kijken of ie het dan wel doet.


Dankuwel voor je antwoord, Ik denk dat het spatbord scheef staat (ik zal straks een foto sturen).

Ik weet wat de bandafmetingen zijn maar ik kan geen crossbanden er voor vinden.

Dat knipperlicht van voor doet het wel, wat jij zegt zal ik straks proberen als ik thuis ben
0 x

Gebruikersavatar
Ryanmiepmiep
Berichten: 193

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2959 » 17 apr 2018, 09:28

Nou ik bn dr weer klaar mee voor vandaag.. na een maand eindelikk stukje rijden, sta ke in de schuur start ze weer eems niet. En dan kom je er achter dat t schroefdraad in je cylinderkop kapot is dus de bougie lostrilt... iemand die raad weer met t fixen van die peobleem?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: AGM Caféracer 50

Bericht#2960 » 17 apr 2018, 09:37

had je de bougie er scheef in gedraaid?

Je kan er een helicoil in laten zetten.
dan boren ze het gat op, en daar komt grof schroefdraad in. daarin komt dan een ding met aan de buitenkant en aan de binnenkant draad.

misschien is het goedkoper om een nieuwe kop te kopen...

EDIT: 49 euro bij de Bondt:
https://webshop.lucdebondt.be/winkel/mo ... 49-cc-12v/
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer