Jan aan de AGM Café racer!

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#391 » 18 apr 2018, 21:09

Vandaag het bochtje gemonteerd dat bij een PZ19 carburateur hoort, en warempel, we stotteren nu helemaal niet meer!

Deze:
https://www.aliexpress.com/item/PZ19-19MM-Carburator-Intake-Pipe-Manifold-with-Gasket-Screw-Kit-For-50-70-90-110-125cc/32772899264.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.P8T4s8

Gelijk maar een tourtje er aan vast geplakt.
Van thuis dwars door het land van Maas en Waal via Bergharen naar Nijmegen, op m'n gemakje wat lekkers gedronken bij de hemel, en via Wijchen en Appeltern weer terug.

Het rijdt prima met dat broodtrommelluchtfilter.
Als je het gas goed opendraait, dan blert het prachtig, bijvoorbeeld in de tunnel onder het station in Nijmegen! :-D
Maar je kan ook met een beschaafd geluid optrekken als je het gas met beleid opendoet.
Wel zo fijn als je langs de pliesies op moet...
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#392 » 07 mei 2018, 20:07

Nou, vandaag dus voor het eerst gevallen met de brommer...

Ik was bijna bij de brouwerij in Ooijen (Ja, het was VOOR het bezoek aan de brouwerij.. ;-) ), net bij het laatste bochtje van de dijk af.
Een ouder stel op van die veel te snelle elektrieke fietsen schrok dat ik de dijkafrit nam, dus die schoten dwars voor me langs de berm in...
Ik rem met de voorrem, er ligt los zand, en in slow motion glijdt mijn voorwiel onder me weg... :oops:

Affijn, mevouwvB - die achterop zat- in de berm, ik in het zand, en een spiegeltje scheef.
Meer schade was er niet, behalve aan mijn ego dan. :-D

Voor de schrik een fijn biertje genomen met een stevige plank worst&kaas, en toen ging het wel weer.

DIe brouwerij cq uitspanning is wel een aanrader trouwens.
Fijn bier, leuk personeel, en een goed terras.
Hiero:
https://goo.gl/maps/D6VL2BPbxN12

https://speciaalbierbrouwerij.nl/
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#393 » 08 mei 2018, 21:42

Ik heb vanochtend ook onbedoeld mijn zomerhandschoenen uit getest, ook een klein schuivertje gemaakt met nog geen 5 km/u. Maar geen schade aan de brum, al had het anders kunnen zijn; voorwiel hing al half onder het net van de fietsbrug door. Ik was waarschijnlijk nog niet helemaal wakker toen het gebeurde, maar daarna wel ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#394 » 08 mei 2018, 23:28

@Janvb Van elk foutje leer je (hopelijk :D )en blij voor je dat de grootste deuk slechts in je ego zat ;) . Vlogen de fietsers snel weg, of heb je met hen het incident kunnen bespreken?
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#395 » 09 mei 2018, 07:02

Janvb schreef:Vandaag het bochtje gemonteerd dat bij een PZ19 carburateur hoort, en warempel, we stotteren nu helemaal niet meer!

Deze:
https://www.aliexpress.com/item/PZ19-19MM-Carburator-Intake-Pipe-Manifold-with-Gasket-Screw-Kit-For-50-70-90-110-125cc/32772899264.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.P8T4s8

Gelijk maar een tourtje er aan vast geplakt.
Van thuis dwars door het land van Maas en Waal via Bergharen naar Nijmegen, op m'n gemakje wat lekkers gedronken bij de hemel, en via Wijchen en Appeltern weer terug.

Het rijdt prima met dat broodtrommelluchtfilter.
Als je het gas goed opendraait, dan blert het prachtig, bijvoorbeeld in de tunnel onder het station in Nijmegen! :-D
Maar je kan ook met een beschaafd geluid optrekken als je het gas met beleid opendoet.
Wel zo fijn als je langs de pliesies op moet...


Wat heeft je er toe gebracht om dit bochtje te kiezen?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#396 » 10 mei 2018, 21:18

MonsterlijkKPS schreef:@janvb Van elk foutje leer je (hopelijk :D )en blij voor je dat de grootste deuk slechts in je ego zat ;) . Vlogen de fietsers snel weg, of heb je met hen het incident kunnen bespreken?


Nee, die kozen het hazepad.
Wel lullig: ik had toch even gevraagd of ik hulp nodig had...
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#397 » 10 mei 2018, 21:19

roadkill schreef:Ik heb vanochtend ook onbedoeld mijn zomerhandschoenen uit getest, voorwiel hing al half onder het net van de fietsbrug door. ...


Arggh!! das hard wakker worden! :-)
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#398 » 10 mei 2018, 21:23



Dit is het bochtje dat bij die carburateur hoort.
Je hebt een versie die hoger is, die is voor blokken met startmotor.
Je hebt ook een versie die nog korter is, maar dan zit er maar 5 mm tussen de vlotterbak en de koelribben van het blok.
Deze past precies mooi, er zit zelfs een deukje in de vlotterbak waar hij bij de bocht langs komt.
1 x

mentol

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#399 » 14 mei 2018, 17:28

hallo wat een leuke form hoop te lezen :) :thumbsup:
0 x

mentol

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#400 » 14 mei 2018, 17:57

met wat voor sproeijers rijden jullie ik heb een 16 mm carb.en een isolator 20 maar hij rijd voor geen meter kom niet boven de 50 uit ?

Afbeelding
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer