Jan aan de AGM Café racer!

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#461 » 24 mei 2021, 18:31

Ja dat is een goede optie, om dat met de Dremel te doen.
Ik heb wel dunne doorslijpschijven voor de flex, maar die zijn al gauw een millimeter of 4 dik.

Ik vraag me af of ik RVS kan lassen met mijn electrodelasapparaat...
Aan de andere kant, mijn laservaring beperkt zich tot het aanbraden van nieuwe bevestigingspunten voor de motor van de Chopper, dus dat gaat niet mooi worden.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#462 » 25 mei 2021, 00:59

Mijn ervaring met boren en vijlen in aliexpress spatborden is dat het heel zacht is, puntlassen of popnagels :schater:
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#463 » 08 jun 2021, 13:26

Dit is echt RVS!!! Ik stond er zelf ook van te kijken! :-D

Om de gaatjes voor de achterlichten te boren moest ik speciaal kobaltboortjes halen.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#464 » 04 jul 2021, 19:38

Tijdens een ritje vorig weekend deed de brommer een beetje raar.
Af en toe wilde ze niet stationair lopen, of sloeg ze af bij het afremmen op de motor.

Na een korte pauze wilde ik 'm starten, maar er gebeurde niks.
Toen ik de bougiedop van de bougie trok, viel het me op dat de isolator zwart was.
Afbeelding
Even trappen met de bougiekabel vlak bij het blok bevestigde dat er wel vonken gemaakt werden.
Conclusie: bougiedop doorgeslagen of bougie stuk.
Ik dus die twee onderdelen vervangen (wie wat in zijn zadeltas smijt, die heeft wat), en toen werd er weer geploft!

Afijn, vrouwlief helemaal trots op haar technische man... maar je raadt het al! :roll:
500 meter verder viel de motor weer uit! :oops:

De bougie en de dop zouden het wel niet zijn, en bovendien kwamen er nu ook geen vonken als ik de kabel bij het blok hield.
Gelukkig had ik ook nog een reserve CDI mee, en dat loste het probleem op!

Dus lieve kijkbuiskinderen, de moraal van het verhaal is dat iets het ook wel eens SOMS kan doen! :-D

Een en ander motiveerde me om toch die kabelboom eens af te maken die ik bij d'n Alli had gekocht voor een appel en een ei, maar daar wijd ik even een apart topic aan zodat dat makkelijker trug te vinden is.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#465 » 04 jul 2021, 21:28

En dat allemaal met vrouwlief aan de kant van de weg, petje af. Ik kan in dat soort gevallen m'n kop niet koelhouden en ga maar gewoon lopen. Na een paar km denk ik weer helder na en dan komt de oplossing vanzelf, maar zo'n verzameling reserve onderdelen heb ik (nog) niet bij me. Pech onderweg ook maar heel sporadisch.

Vroeger een keer per ongeluk diesel getankt in een Peugeot Fox (ik ben nog steeds ervan overtuigd dat een grappenmaker de slangen heeft omgewisseld 's nachts), dat was een flinke wandeling van 12 Km.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#466 » 05 jul 2021, 10:50

Dit is ook de eerste keer dat ik ben stil gevallen.
Verbazingwekkend hoe goed die goedkope rommel blijft lopen ondanks dat ik er met mijn tengels aan gezeten heb! :-D

Ik zit nu te denken of je met een 9V batterijtje de CDI zou kunnen voeden.
Dan kan je de voedingsspoel ook al buiten sluiten...
De impulsspoel heb je wel altijd nodig, hoewel je daar ook een reserve van mee zou kunnen nemen.
Maar goed, dan heb je de hele ontsteking redundant bij je, en of dat nou nodig is! :-D
0 x

Gebruikersavatar
Hans52
Berichten: 206

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#467 » 07 jul 2021, 20:52

Waar zit de zekering precies bij de agm caferacer? Uit het boekje begrijp ik bij de accu? Dus als ik de kap bij de accu eraf haal zou ik iets van een zekering moeten zien of moet ik het zadel eraf halen? En welke zekering moet ik hebben? Volgens het boekje 10a , of kan ik ook een sterkere zekering erin doen? Heb je misschien een foto ?

Alvast bedankt
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#468 » 07 jul 2021, 23:59

:cheers: hoe gaat het met de Muscle?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#469 » 08 jul 2021, 00:08

Hans52 schreef:Waar zit de zekering precies bij de agm caferacer? Uit het boekje begrijp ik bij de accu? Dus als ik de kap bij de accu eraf haal zou ik iets van een zekering moeten zien of moet ik het zadel eraf halen? En welke zekering moet ik hebben? Volgens het boekje 10a , of kan ik ook een sterkere zekering erin doen? Heb je misschien een foto ?

Alvast bedankt


Check even in mijn filmpje op ongeveer één minuut:
https://youtu.be/d98xK8p1XdI

Op het startrelais zit een steker en die is tegelijk afdekkapje voor de zekering.
Je kan hem misschien zien met de linker kap er af, maar als je er echt bij wil dan haal je beter het zadel er even af.
Die zit met twee M6 boutjes (sleuteltje10) vast. Die draai je er uit en dan til je de voorkant op.
Je kan hem dan naar voren -over de tank heen zeg maar- er af schuiven.
De achterkant van het zadel zit met een pieleke in een beugel op het frame gestoken. kan niet missen.

Ik zou er geen grotere zekering in zetten, want die er in zit is berekend voor de draaddikte van de kabelboom.
Doe je er een dikkere in, dan heb je kans dat de isolatie smelt, en dan ben je verder van huis!
Als je zekering er uit klapt, en je hebt geen verbruikers toegevoegd, dan heb je waarschijnlijk een draad waar de isolatie vanaf is geschuurd. Heb ik wel eens vooraan onder de tank gehad.

Waarom denk jij er aan om een grotere zekering er in te zetten?


Hier de rest van de filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=ELBNATNe95U&t=13s
https://www.youtube.com/watch?v=2eMA8vuL9VU
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#470 » 29 aug 2021, 21:25

Ik had deze nog liggen, new old stock "Made in Czechoslowakia"!
Past wonderbaarlijk goed op een bochtje dat ik had van een "Keihin" carburateur.

Ik krijg m aan de gang er mee, maar hij wil alleen maar heel hard lopen dan! :-D

Oh, en de CO detector en het brandalarm gingen allebei af...
Toch maar eens naar de sproeier kijken en zo? :roll:

Afbeelding
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer