Jan aan de AGM Café racer!

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#451 » 02 feb 2021, 17:47

jorissie schreef:ik heb nu 2 weken ook een Hanway Raw 50, maar ik weet niet waar ik de basic kappen en andere onderdelen kan kopen. ik heb nu al bij meerdere winkels gekeken maar niks kunnen vinden.
M2trading.com kan ik alleen een uitlaat vinden, en zowel bij
K-parts.nl en josdijkman.nl kan ik niks vinden.

kunnen jullie mij helpen, of mij naar een forum wijzen waar dit soort dingen ook worden besproken.
dankjee!

groetjes nieuw lid van de tourclub.
joris



Hoi Joris,

Als je een vraag voor het hele forum hebt, dan kan je beter zelf een nieuw topic aanmaken.
Ik ben namelijk niet zo beroemd op het forum dat iedereen mijn postjes leest! :-D
In dit geval zou ik het onder "alles over 50CC schakelbrommers" zetten denk ik.

Als je met de basic kappen de kapjes over de accu en die daartegenover bedoelt, dan heb ik die ook nog niet gevonden op webshops.
Ik heb wel een keer via de dealer gevraagd, en die konden er wel aan komen.
Heel in het begin ben ik namelijk het linker kapje onderweg verloren omdat ik het niet goed op slot had gedaan.... :oops:
Dat werd een duur grapje, aangezien je het slotje niet los kan kopen, alleen in een set met het kontaktslot samen.

Daarom heb ik op die plek een tasje gehangen.
Werkt goed, en je kan er een regenpak, een bagagenetje, en wat gereedschap in kwijt.
zo iets: (kan je goedkoper vinden als je even zoekt!)
https://www.aliexpress.com/item/4000675 ... web201603_

En dat ziet er dan zo uit:
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#452 » 02 feb 2021, 19:55

Tijn schreef:Ha Janvb!

Wat een toffe topic heb je aan gemaakt. Ik lees met veel plezier en interesse je bevindingen en 'knutselingen'. Leuk om te lezen dat je veel zaken gewoon probeert om te ervaren wat je er van vindt.

Als t goed is komt mijn Hanway RAW 50 a.k.a AGM Caféracer binnen 1 á 2 weken :D dan kan ik ook aan de knutsel. Zie mijn voorstel topic voor de plannen.



Hey Tijn, dank je voor het compliment!

Ja ik vind dat een voordeel van de CR/RAW50: je kan er van alles aan veranderen, en hem helemaal naar je zin maken.
Dat lukt niet met zo'n plastic damesbrommertje.. :-D

Veel plezier alvast met de nieuwe aanwinst.
Ik vind het wel dapper hoor, die mensen die met deze temperaturen rijden! 8-)
Zelf ben ik een mooi weer rijder, ik rij pas boven de 19 graden.

Zorge er voor dat je de boel lekker invet, dan heeft de pekel niet zo'n grip.
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#453 » 28 feb 2021, 16:02

Ik ben weer aan de pruts geweest met spulletjes om de CR op te leuken.

Eerst maar eens andere knippers er op gezet.
Die kleintjes die ik eerst had waren lekker onopvallend, maar ze pasten niet zo bij de brommer vind ik.

daro:
Afbeelding

Ik had chromen en mat-zwarte laten komen uit china, maar die chromen ware te groot, die zaten niet naar mijn zin.

Afbeelding
Afbeelding

Die andere staan echt mooi vind ik!
Ik heb ze op een beugeltje onder het zadel zitten.
Afbeelding

Verder nog met sturen bezig geweest.
Ik had met het stuur voor de ChinaChopper nog een paar andere sturen mee laten komen.
Ze waren in de uitverkoop dus ik heb er nu van verschillende hoogte om mee te testen.

Dit stuur is een stuk hoger en breder als het originele, en het rijdt fijn!
Ik moest er wel alle kabels verlengen, maar dat is wel te doen.
Afbeelding

Toen natuurlijk een stukje wezen testrijden.
Ik heb er al één fietsbejaarde aangespietst die niet aan de kant wou op de dijk! :-D
Afbeelding

Verder kwam er nog een spatbordje uit China aan.
Ongelofelijk dat je daar iets besteld, en het past 1op1 onder je brommer...
Veel spul van de voorvork (slot, tellers, vorkpoten, remmenspul) is hetzelfde als van de Suzuki GN125.
Ik weet nog niet of het een blijvertje is, of dat ik ga kijken voor het langere chrome spatbord.
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#454 » 01 mar 2021, 11:43

Ziet er goed uit Jan :thumbsup:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#455 » 06 mei 2021, 21:38

Hoi Jan,

Ik ben vrij nieuw hier op het forum. Dit is een van de eerste threads die ik lees, en ik moet zeggen, mijn complimenten!
Je schrijft het duidelijk en vermakelijk en de foto's zijn ook top over het algemeen. :thumbsup:
Ik zal dan ook zeker je pagina gebruiken om wat ideetjes te "jatten" voor mijn eigen Caferacer :worshippy: (ik hoop niet dat je dat niet erg vindt :evil: )

Groeten,

Gilian
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#456 » 12 mei 2021, 17:31

Hoi!
bedankt voor de complimenten.
Jat/leen gerust wat je leuk lijkt in mijn topic, en deel ook wat je zelf hebt bedacht in je eigen topic!

Leuk, een eerste serie caferacer.
Ik heb er ook een staan, maar die is "met wat werk"... :roll:
0 x

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#457 » 23 mei 2021, 23:13

Ik ben al wat inspiratie aan het op doen wat betreft mijn stuur :bsmile:

Ik wil het ook gaan aanpassen maar weet nog niet helemaal wat ik wil. En ik zoek een goede telefoonhouder, maar ik kom zo veel tegen dat ik de tel een beetje kwijt raak. Heb jij nog tips toevallig? :worshippy:
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#458 » 24 mei 2021, 14:26

Het werkt voor veel mensen hier prima, maar ik vind het nogal eng om met een ding van een paar honderd euro in een plastic houdertje rond te gaan rijden.... :-)

Ik heb ooit een tasje met magneten gekocht, maar ik gebruik het bijna nooit.
Een onderdeel van de lol in het touren is voor mij om van te voren de route uit te zoeken en hem dan uit het hoofd te rijden.

Zo iets:
https://www.aliexpress.com/item/4001259570630.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7e1166a1aBtoaz&algo_pvid=813d7434-55d4-4688-8e80-05de3771d881&algo_expid=813d7434-55d4-4688-8e80-05de3771d881-0&btsid=0b0a0ae216218591480677313ec540&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#459 » 24 mei 2021, 14:30

Ondertussen is het lange RVS spatbord gemonteerd geweest en er weer af gehaald...
Het is net een centimeter of 5 te lang.
Toen ik alleen er op reed hoorde ik af en toe een rare tik, maar goed, dat doet zo'n chinees wel vaker... :-D

Met mevrouwVB achterop veerden we zo ver in dat het spatbord achter de moeren van de cilinderkop bleef hangen.
Ik ben niet zo handig met metaal bewerken, maar ik ga er een stuk afsnijden, en dat met boutjes en moertjes een stukje hoger weer vastzetten. Op die manier heb ik dan toch een nette rand. (hoop ik...)
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#460 » 24 mei 2021, 17:30

Janvb schreef:Ondertussen is het lange RVS spatbord gemonteerd geweest en er weer af gehaald...
Het is net een centimeter of 5 te lang.
Toen ik alleen er op reed hoorde ik af en toe een rare tik, maar goed, dat doet zo'n chinees wel vaker... :-D

Met mevrouwVB achterop veerden we zo ver in dat het spatbord achter de moeren van de cilinderkop bleef hangen.
Ik ben niet zo handig met metaal bewerken, maar ik ga er een stuk afsnijden, en dat met boutjes en moertjes een stukje hoger weer vastzetten. Op die manier heb ik dan toch een nette rand. (hoop ik...)


Ik heb een tijdje een dremel multitool te leen van mijn pa en met die kleine slijpschijven kun je heel mooi snijden met een beetje oefening. Geeft heel weinig bramen, variabel toerental en is goed controleerbaar, zeker in vergelijk met m'n krachtige maar lompe haakse slijper met doorslijpschijven van 3mm dik. De dremel staat inmiddels op mijn verlanglijstje.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer