Jan aan de AGM Café racer!

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#471 » 30 mei 2023, 12:45

Janvb schreef:Dit stuur is een stuk hoger en breder als het originele, en het rijdt fijn!
Ik moest er wel alle kabels verlengen, maar dat is wel te doen.
Afbeelding

Toen natuurlijk een stukje wezen testrijden.
Ik heb er al één fietsbejaarde aangespietst die niet aan de kant wou op de dijk! :-D
Afbeelding


Binnenkort ga ik mijn Luxury ophalen. Uiteindelijk wil ik daar ook een ander stuur op hebben. In tegenstelling tot de meeste heb ik niks met die clipons :halo:

Ik wil er of een dragstuur of juist meer een chopperachtig stuur op hebben, maar ik vrees een beetje voor de bekabeling aan het stuur. Is het verleggen of verlengen van de kabels erg lastig?
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#472 » 30 mei 2023, 17:53

giligang schreef:
► Laat Spoiler zien


Binnenkort ga ik mijn Luxury ophalen. Uiteindelijk wil ik daar ook een ander stuur op hebben. In tegenstelling tot de meeste heb ik niks met die clipons :halo:

Ik wil er of een dragstuur of juist meer een chopperachtig stuur op hebben, maar ik vrees een beetje voor de bekabeling aan het stuur. Is het verleggen of verlengen van de kabels erg lastig?

Valt wel mee. Elektra is gewoon goed letten op de kleuren en kabeltje voor kabeltje aanpakken om verwarring te voorkomen.
Kilometerteller kabel e.d. kun je meten hoeveel je te kort komt, en gewoon langere bestellen.
Afhankelijk van het type stuur hoef je misschien niet eens te verlengen. Ik heb op mijn Mash fifty een ander stuur gemonteerd en daar heb ik niks voor hoeven verlengen. Dat kleine beetje extra lengte zat er al. Eventueel foto's staan in mijn project topic.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#473 » 30 mei 2023, 20:59

Ja dat zal afhangen van het stuur dat ik erop wil zetten. En daar ben ik ook nog niet helemaal over uit :halo:
Als het eenmaal zover is, probeer ik het en dan zie ik het wel. Als dan blijkt dat ik toch moet verlengen, zet ik eerst de clip ons weer terug en dan moet ik even kijken hoe ik het ga doen.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#474 » 31 mei 2023, 17:40

De gas- en koppelingskabels zijn het kortst, dus daar moet je wellicht iets anders voor zoeken.
Ik heb er gewoon van Aliexpres laten komen.
0 x

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#475 » 01 jun 2023, 16:43

Janvb schreef:De gas- en koppelingskabels zijn het kortst, dus daar moet je wellicht iets anders voor zoeken.
Ik heb er gewoon van Aliexpres laten komen.


Ik heb daar nog een beetje de b*llen verstand van, dus is me niet helemaal duidelijk wanneer ik de goeie heb :halo:

Heb je toevallig een linkje?
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#476 » 07 jun 2023, 21:56

giligang schreef:Ik heb daar nog een beetje de b*llen verstand van, dus is me niet helemaal duidelijk wanneer ik de goeie heb :halo:

Heb je toevallig een linkje?


@giligang

Hier heb je de maten in een topicje dat ik net heb aangemaakt: gas- en koppelingskabel lengtes en uiteindjes

Je kan op de foto's zien wat voor uiteinden je moet hebben, en hoe ver de binnenkabel uitsteekt.
Met name met gaskabels heb je daar veel verschil in.
Deze is voor de PZ16, maar de PZ19 heeft bijvoorbeeld weer een korter uiteindje.

Ik was net bezig met het opbouwen van de oranje/witte CR, en toen dacht ik weer hieraan! :-D
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#477 » 07 jun 2023, 22:14

Hier gaat het allemaal z'n gangetje.
De eerste ritten zitten er al weer op, de begin-van-het-seizoen-beurt is gedaan.
Weinig te melden behalve dat het gekke ding gewoon blijft lopen, en er van de week 10.000 km op had staan!
1 x

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#478 » 07 jun 2023, 22:35

Janvb schreef:
giligang schreef:Ik heb daar nog een beetje de b*llen verstand van, dus is me niet helemaal duidelijk wanneer ik de goeie heb :halo:

Heb je toevallig een linkje?


@giligang

Hier heb je de maten in een topicje dat ik net heb aangemaakt: gas- en koppelingskabel lengtes en uiteindjes

Je kan op de foto's zien wat voor uiteinden je moet hebben, en hoe ver de binnenkabel uitsteekt.
Met name met gaskabels heb je daar veel verschil in.
Deze is voor de PZ16, maar de PZ19 heeft bijvoorbeeld weer een korter uiteindje.

Ik was net bezig met het opbouwen van de oranje/witte CR, en toen dacht ik weer hieraan! :-D


Oh wat fijn! Daar kan ik uiteindelijk wel mijn voordeel mee doen :vhappy2: Thanks!

Janvb schreef:Hier gaat het allemaal z'n gangetje.
De eerste ritten zitten er al weer op, de begin-van-het-seizoen-beurt is gedaan.
Weinig te melden behalve dat het gekke ding gewoon blijft lopen, en er van de week 10.000 km op had staan!


Dat is goed nieuws! Bedoel je hiermee de wit/oranje?

Dat model heb ik ook heel even gehad en heeft toch een speciaal plekje in mijn :heart:
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Jan aan de AGM Café racer!

Bericht#479 » 29 jun 2023, 22:47

Nee, als dagelijkse Cr heb ik een matzwarte van een jaar of 6 oud, nieuw gekocht.
Ik heb ook nog een groene waar mijn vrouw op zou gaan rijden, maar die kan ze niet goed de baas.
Ze zit bovendien liever bij mij achterop. Mijn dochter rijdt er nog wel eens mee als ze hier is.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer