Zo heb je er een, en zo heb je er twee!
Omdat mijn dochter ook graag toert, en omdat ze niet telkens haar brommer mee wil slepen, heb ik er eentje bij gekocht.
Het is een groen tussenmodel (niet oranje/wit, maar nog wel met een benzinemeter en een brede stuurklem).
Hij heeft een jaar buiten gestaan, en dat heeft zo zijn tol geëist...
Het rubber van de tankdop is bros geworden, en zo is er water in de benzinetank gekomen.
De roest valt wel mee, maar er zat een vieze oranje drab onder in de tank.
Met wasbenzine en een handvol moertjes heb ik het schoon geschud, en nu staat de tank te weken met een scheut motorolie er in.
Wat verder raar is, is dat het kijkglaasje van de rempomp in een soort gelei is veranderd..
Daar loopt dus de olie uit! Blijkbaar komt dat vaker voor, want Allie heeft die los te koop.
Gek genoeg kan ik ze nergens in Nederland bestellen! (ja, hele rempompen, maar niet dat glaasje)
De vorige eigenaar heeft er dus serieus zo mee naar het ontmoetingspunt gereden in die toestand...
Verder zijn de bouten en moeren een soort van verchroomd.
Man wat roest dat spul zeg... Met een borsteltje op de boormasjien is het er wel af te krijgen, maar ik denk dat ik hem toch maar helemaal ver-Gerard.
Op mijn andere CR is alles groen gepassiveerd, en dat roest niet.
Het chroom van de voorpoten is ook aangetast; eens kijken wat ik daar aan ga doen...
Ik denk met commandant poetsen en kijken hoe ver ik kom.
Het motortje loopt op zich aardig, alleen de carburateur zat helemaal vol prut.
Die is nu weer mooi schoon, en er zit een revisiekitje op.
En volgens mij moeten de kleppen afgesteld worden, want het tikt nogal.
Provisorische benzinetank:
Het loopt, maar nog niet van harte...