Standaard AGM CR

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Standaard AGM CR

Bericht#1 » 29 apr 2017, 18:50

Nou... Vandaag was het zover. Na een tijd af en toe een houten blokje te gebruiken als standaardverlenging was ik vandaag de CR even aan het oppoetsen na een ritje door modderige polderwegen. Blokje zat er niet onder, want ja, die vergeet ik weleens.

Dus ik draai me om van de brommer en... klets. Daar lag hij. Schade valt nog wel mee, gelukkig is er niks mis met de versnellingsbak/pook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus de mails worden nu naar agm en m'n dealer verstuurd om te kijken hoe het zit met herstel van de schade en het oplossen van de absoluut waardeloze standaard.
Maar goed, blijft zonde, als je stalen ros zo hopeloos op de grond ligt met beschadigingen als gevolg :cry:
1 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Standaard AGM CR

Bericht#2 » 29 apr 2017, 19:41

NOOOooooooooooOOOoooooOOooOOooooooooooooo

:(

Je bent niet de enige met een CR, is er bij jou een verkeerde standaard onder gegooid of...?
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Standaard AGM CR

Bericht#3 » 29 apr 2017, 21:03

MonsterlijkKPS schreef:NOOOooooooooooOOOoooooOOooOOooooooooooooo

:(

Je bent niet de enige met een CR, is er bij jou een verkeerde standaard onder gegooid of...?


Zo zou hij moeten staan: mooi, recht en stevig.
Bij mij is hij overduidelijk een paar centimeter korter.



Afbeelding

Afbeelding
1 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Standaard AGM CR

Bericht#4 » 29 apr 2017, 21:35

VincentB schreef:
MonsterlijkKPS schreef:NOOOooooooooooOOOoooooOOooOOooooooooooooo

:(

Je bent niet de enige met een CR, is er bij jou een verkeerde standaard onder gegooid of...?


Zo zou hij moeten staan: mooi, recht en stevig.
Bij mij is hij overduidelijk een paar centimeter korter.



Afbeelding

Afbeelding


Bij jou cr klapt hij te ver naar voren toe, bij mij volgens mij ook maar bij bij is hij wel stabiel
En ik vind het knap dat de peg is afgebroken want die kan naar binnen klikken voor gevallen zoals dit.
0 x

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Standaard AGM CR

Bericht#5 » 29 apr 2017, 21:59

FTrotsenburg schreef:
VincentB schreef:Bij jou cr klapt hij te ver naar voren toe, bij mij volgens mij ook maar bij bij is hij wel stabiel
En ik vind het knap dat de peg is afgebroken want die kan naar binnen klikken voor gevallen zoals dit.


Klopt, als hij een klein stukje eerder zou worden tegengehouden staat hij perfect. Maar dit is lastig op te lossen, of ik moet even een lasser opzoeken.
Je zou denken dat hij naar binnen zou klappen ja, maar hij brak mooi doormidden. raar materiaal trouwens, soort gebakken bakeliet achtig spul. Geen (hoog gehalte) metaal in ieder geval.
0 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Standaard AGM CR

Bericht#6 » 29 apr 2017, 22:05

VincentB schreef:Je zou denken dat hij naar binnen zou klappen ja, maar hij brak mooi doormidden. raar materiaal trouwens, soort gebakken bakeliet achtig spul. Geen (hoog gehalte) metaal in ieder geval.


Toen ik die van mij eens liet vallen (ik hield hem niet meer terwijl ik ernaast liep) Klapte mijn peg in en verboog mijn schakelpookje. (weer terug kunnen buigen)

En volgens mij is het gegoten alu.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Standaard AGM CR

Bericht#7 » 29 apr 2017, 22:15

Het materiaal waar jullie het over hebben heet zamak en is een goedkoop alternatief voor metaal. De samenstelling is Zink Aluminium MAgnesium Koper. Gewoonlijk word dit gebruikt voor gebruiksgoederen waar weinig krachten op komen zoals lamphouders, , staanders, deurklinken,, onderstellen van tuintafels. Het is een goedkoop maar breekbaar materiaal.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Standaard AGM CR

Bericht#8 » 29 apr 2017, 22:19

bertocello schreef:Het materiaal waar jullie het over hebben heet zamak en is een goedkoop alternatief voor metaal. De samenstelling is Zink Aluminium MAgnesium Koper. Gewoonlijk word dit gebruikt voor gebruiksgoederen waar weinig krachten op komen zoals lamphouders, , staanders, deurklinken,, onderstellen van tuintafels. Het is een goedkoop maar breekbaar materiaal.


Niet bepaald een fijn idee dat mijn voetpeg dus best makkelijk te breken is, Ik sta er toch soms op om tijdens het rijden eventjes te strekken of over hobbels.
1 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Standaard AGM CR

Bericht#9 » 30 apr 2017, 08:50

FTrotsenburg schreef:
bertocello schreef:Het materiaal waar jullie het over hebben heet zamak en is een goedkoop alternatief voor metaal. De samenstelling is Zink Aluminium MAgnesium Koper. Gewoonlijk word dit gebruikt voor gebruiksgoederen waar weinig krachten op komen zoals lamphouders, , staanders, deurklinken,, onderstellen van tuintafels. Het is een goedkoop maar breekbaar materiaal.


Niet bepaald een fijn idee dat mijn voetpeg dus best makkelijk te breken is, Ik sta er toch soms op om tijdens het rijden eventjes te strekken of over hobbels.

Volgens mij is de achterste afgebroken....knap als je daarop gaat staan! :lol:
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Standaard AGM CR

Bericht#10 » 30 apr 2017, 09:22

Delight schreef:
FTrotsenburg schreef:
bertocello schreef:Het materiaal waar jullie het over hebben heet zamak en is een goedkoop alternatief voor metaal. De samenstelling is Zink Aluminium MAgnesium Koper. Gewoonlijk word dit gebruikt voor gebruiksgoederen waar weinig krachten op komen zoals lamphouders, , staanders, deurklinken,, onderstellen van tuintafels. Het is een goedkoop maar breekbaar materiaal.


Niet bepaald een fijn idee dat mijn voetpeg dus best makkelijk te breken is, Ik sta er toch soms op om tijdens het rijden eventjes te strekken of over hobbels.

Volgens mij is de achterste afgebroken....knap als je daarop gaat staan! :lol:


Ohja, ik keek niet goed. Maaaaar, challenge accepted voor staan op de passagierspegs :schater: :schater: . En volgens mij is het materiaal voor beiden gewoon hetzelfde.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer