Toerenteller probleem kymco new dink

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
eddy7

Toerenteller probleem kymco new dink

Bericht#1 » 14 jun 2022, 20:32

Hallo ..heeft er iemand misschien nog tips,ik heb een new dink gekocht met maar 5500 km op de teller en het volgende probleem
Na het aanzetten van het contact gaat de toerenteller van 0 naar 100% en weer naar nul,zoals het hoort denk ik.
Daarna start ik de dink waarna de teller naar 10.000 toeren gaat en hier blijft staan ongeacht gas geven rijden enz.
Dan nu de opsomming van hetgeen ik al gedaan heb....
Nieuwe stator plus opnemer.
CDI.
Massapunten gecheckt <scooter heeft altijd binnen gestaan en alles ,ook de bekabeling is schoon en glimt nog >.
Tellerbak uitgewisseld.
Spanningsregelaar vervangen.
Stekkers losgehaald en gecontroleerd.

Ik ben ff out of memory en wacht op de gouden tip....suggestie graag.

Groetjes Ed
0 x

BadWeather

Re: Toerenteller probleem kymco new dink

Bericht#2 » 14 jun 2022, 22:28

Ik ben niet bekend met het schema van de Dinks maar hij zal de puls uit- of ingaand van je CDI pakken? In dat geval een draadbreuk of sluiting ergens in je kabelboom.

Lijkt me dat je alle andere componenten inderdaad al gehad hebt. En als de brommer nog rijdt zal het niet aan de pulsgever liggen, want dan zou je vonk ook in de war zijn.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Ronin84

Bericht#3 » 14 jun 2022, 22:34

Of er zit misschien ergens een kleine sluiting door een isolatiebeschadiging op een plek die niet opvalt op eerste blik.?
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Oldy

Bericht#4 » 18 jun 2022, 16:07

Hierbij een schema die van een 125cc uitvoering.
Zo te zien komt er van de cdi een signaal naar de toerenteller. Controleer ook of de massa draad in orde is van je toerenteller. Mijn Honda PCX heeft ook zo'n soort klacht gehad. Check of de draad uit de cdi naar je toerenteller geen weerstand heeft.
Afbeelding
0 x

Social Media

Terug naar “How To....”