Peugeot Elyseo afstellen

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
Damiaan
Berichten: 7

Re: Peugeot Elyseo afstellen

Bericht#11 » 02 apr 2023, 01:27

Brute-Force schreef:
Heinz schreef:En een origineel filter van een Piaggio? Die heeft standaard ook een 17,5 mm carb.

Standaard heeft Peugeot een Gurtner Carburateur , een 12MM ( Snorfiets ) of een 17,5 mm ( Brom versie ).
Ik heb het idee dat de Dellorto er op is gezet dmv een tussen Rubber , tussen Carb en spruitstuk , dan word er vaak een Power Filter gebruikt , wat absoluut waardeloos is.


De originele luchtfilter past er helaas niet op. :/ Weer iemand toevallig of er een rubbertje ofzo bestaat? Zodat ik die standaard luchtfilter erop kan zetten? Ik heb trouwens nog de originele carb liggen. Maar die is zo smerig, dat ik dat niet aandurf.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Peugeot Elyseo afstellen

Bericht#12 » 02 apr 2023, 10:17

Of het rubber goed verhitten met een fohn en misschien krijg je hem er dan net overheen.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Peugeot Elyseo afstellen

Bericht#13 » 02 apr 2023, 10:29

Damiaan schreef:
Brute-Force schreef:
Heinz schreef:En een origineel filter van een Piaggio? Die heeft standaard ook een 17,5 mm carb.

Standaard heeft Peugeot een Gurtner Carburateur , een 12MM ( Snorfiets ) of een 17,5 mm ( Brom versie ).
Ik heb het idee dat de Dellorto er op is gezet dmv een tussen Rubber , tussen Carb en spruitstuk , dan word er vaak een Power Filter gebruikt , wat absoluut waardeloos is.


De originele luchtfilter past er helaas niet op. :/ Weer iemand toevallig of er een rubbertje ofzo bestaat? Zodat ik die standaard luchtfilter erop kan zetten? Ik heb trouwens nog de originele carb liggen. Maar die is zo smerig, dat ik dat niet aandurf.

Die rubbers zijn er heel veel soorten en maten. Gewoon een poos zoeken op google en dan vind je waarschijnlijk wel wat. Anders zal het denk ik uitkomen op zoeken naar een passend spruitstuk.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Damiaan
Berichten: 7

Re: Peugeot Elyseo afstellen

Bericht#14 » 02 apr 2023, 19:15

Ronin84 schreef:
Damiaan schreef:
Brute-Force schreef:Standaard heeft Peugeot een Gurtner Carburateur , een 12MM ( Snorfiets ) of een 17,5 mm ( Brom versie ).
Ik heb het idee dat de Dellorto er op is gezet dmv een tussen Rubber , tussen Carb en spruitstuk , dan word er vaak een Power Filter gebruikt , wat absoluut waardeloos is.


De originele luchtfilter past er helaas niet op. :/ Weer iemand toevallig of er een rubbertje ofzo bestaat? Zodat ik die standaard luchtfilter erop kan zetten? Ik heb trouwens nog de originele carb liggen. Maar die is zo smerig, dat ik dat niet aandurf.

Die rubbers zijn er heel veel soorten en maten. Gewoon een poos zoeken op google en dan vind je waarschijnlijk wel wat. Anders zal het denk ik uitkomen op zoeken naar een passend spruitstuk.



Wat ik nu heb gedaan, ik heb de rubber van de powerfilter op de standaard luchtfilter gedaan. Dus nu past in principe de luchtfilter op de carb. Alleen de rubber blijft niet heel goed zitten op de luchtfilter, waardoor die eraf plopt. Dus ik heb ze aan elkaar gezet met montagekit. Nu laat ik het even 24 uitharden. En kijken wat dat gaat doen.
Ik heb trouwens al een klein stukje kunnen rijden met de standaard luchtfilter. En het rijdt al een stuk beter!
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Peugeot Elyseo afstellen

Bericht#15 » 02 apr 2023, 19:43

Damiaan schreef:
Ronin84 schreef:
Damiaan schreef:
De originele luchtfilter past er helaas niet op. :/ Weer iemand toevallig of er een rubbertje ofzo bestaat? Zodat ik die standaard luchtfilter erop kan zetten? Ik heb trouwens nog de originele carb liggen. Maar die is zo smerig, dat ik dat niet aandurf.

Die rubbers zijn er heel veel soorten en maten. Gewoon een poos zoeken op google en dan vind je waarschijnlijk wel wat. Anders zal het denk ik uitkomen op zoeken naar een passend spruitstuk.



Wat ik nu heb gedaan, ik heb de rubber van de powerfilter op de standaard luchtfilter gedaan. Dus nu past in principe de luchtfilter op de carb. Alleen de rubber blijft niet heel goed zitten op de luchtfilter, waardoor die eraf plopt. Dus ik heb ze aan elkaar gezet met montagekit. Nu laat ik het even 24 uitharden. En kijken wat dat gaat doen.
Ik heb trouwens al een klein stukje kunnen rijden met de standaard luchtfilter. En het rijdt al een stuk beter!

Montagekit? :hmmm: Gaat nog interessant worden als je de filter moet vervagen denk ik.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Damiaan
Berichten: 7

Re: Peugeot Elyseo afstellen

Bericht#16 » 02 apr 2023, 20:40

Ronin84 schreef:
Damiaan schreef:
Ronin84 schreef:Die rubbers zijn er heel veel soorten en maten. Gewoon een poos zoeken op google en dan vind je waarschijnlijk wel wat. Anders zal het denk ik uitkomen op zoeken naar een passend spruitstuk.



Wat ik nu heb gedaan, ik heb de rubber van de powerfilter op de standaard luchtfilter gedaan. Dus nu past in principe de luchtfilter op de carb. Alleen de rubber blijft niet heel goed zitten op de luchtfilter, waardoor die eraf plopt. Dus ik heb ze aan elkaar gezet met montagekit. Nu laat ik het even 24 uitharden. En kijken wat dat gaat doen.
Ik heb trouwens al een klein stukje kunnen rijden met de standaard luchtfilter. En het rijdt al een stuk beter!

Montagekit? :hmmm: Gaat nog interessant worden als je de filter moet vervagen denk ik.



Ik heb alleen het rubber opzetstukje (wat op de carb komt) aan de luchtfilter vastgelijmd. Dus de filter kan er gewoon nog af hoor!
0 x

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer