12v aanleggen kymco G-Dink

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#11 » 27 jul 2017, 08:02

Mooi gedaan en een heel handige extra. Dat ze dit soort dingen niet standaard inbouwen. Wel een kleine opmerking. Je hebt het stopcontact aangesloten met niet geïsoleerde kabelschoenen. Voor de massa maakt het niet uit maar in het uitzonderlijke geval dat het stekkertje op de plus lostrilt heb je een open pluspool rondzwaaien. Mijn advies is dan ook gebruik te maken van geïsoleerde kabelschoenen.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#12 » 27 jul 2017, 09:02

marcovp schreef:Mooi gedaan en een heel handige extra. Dat ze dit soort dingen niet standaard inbouwen. Wel een kleine opmerking. Je hebt het stopcontact aangesloten met niet geïsoleerde kabelschoenen. Voor de massa maakt het niet uit maar in het uitzonderlijke geval dat het stekkertje op de plus lostrilt heb je een open pluspool rondzwaaien. Mijn advies is dan ook gebruik te maken van geïsoleerde kabelschoenen.


Ja klopt, die had ik niet bij de hand. Nou had ik er natuurlijk een stukkie electratape overheen moeten doen. Maar nu zit die neus dicht en die blijft zolang als nodig dicht :schater: .
0 x

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#13 » 27 jul 2017, 09:22

FTrotsenburg schreef:
marcovp schreef:Mooi gedaan en een heel handige extra. Dat ze dit soort dingen niet standaard inbouwen. Wel een kleine opmerking. Je hebt het stopcontact aangesloten met niet geïsoleerde kabelschoenen. Voor de massa maakt het niet uit maar in het uitzonderlijke geval dat het stekkertje op de plus lostrilt heb je een open pluspool rondzwaaien. Mijn advies is dan ook gebruik te maken van geïsoleerde kabelschoenen.


Ja klopt, die had ik niet bij de hand. Nou had ik er natuurlijk een stukkie electratape overheen moeten doen. Maar nu zit die neus dicht en die blijft zolang als nodig dicht :schater: .

Precies, ik ken het. Heb vorig jaar een andere accu gemonteerd. Heb de plus kabel net niet helemaal lekker zitten, maar heb de boel dicht geschroefd met het idee dat fix ik binnenkort wel. Is nu al weer ruim een half jaar geleden terwijl er wel een risico mee ontstaat. Nu heb je gelukkig een zekering in het systeem opgenomen. In mijn geval zit de "fout" vlak na de accu, nog net voor de zekering.
1 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#14 » 27 jul 2017, 17:03

Zoals jij je stroomafsluiting hebt aangesloten belast je de bedrading van de scoot.
Het is verstandiger om een relais te plaatsen en een plusdraad te trekken vanaf de accu.
de schakeldraad welke je gebruikt sluit je ook op het relais aan.
Dit is veiliger en je ontlast de accu.
Dit omdat het relais ook een beveiliging is.
Het afzekeren van de stroomtoevoer kan je doen vanaf 3 Ah.
Elders op dit forum staat mijn review van de New Dink hierin staat het een en ander beschreven.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#15 » 27 jul 2017, 17:24

Kymcopeoples schreef:Zoals jij je stroomafsluiting hebt aangesloten belast je de bedrading van de scoot.
Het is verstandiger om een relais te plaatsen en een plusdraad te trekken vanaf de accu.
de schakeldraad welke je gebruikt sluit je ook op het relais aan.
Dit is veiliger en je ontlast de accu.
Dit omdat het relais ook een beveiliging is.
Het afzekeren van de stroomtoevoer kan je doen vanaf 3 Ah.
Elders op dit forum staat mijn review van de New Dink hierin staat het een en ander beschreven.


Je hebt zeker gelijk. Maar ik heb gebruik gemaakt van de bekabeling die er al standaard ligt die bij de motoruitvoeringen gebruikt word voor de standaardingebouwde 12v aansluiting. Daar word er dus niet eens een zekering tussengezet.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#16 » 27 jul 2017, 18:18

Dat je telefoon nu bij geladen word en op de cr niet kan natuurlijk ook gewoon aan de laadcapaciteit van de scoot zelf liggen, je dink heeft ook standaard al een grotere accu dan je cr toch? Mooie how to, maar is het echt nodig om de hele neus te demonteren, redde je het niet via het luikje ( met die lompe klauwen van mij kom ik evengoed best ver in dashboards enzo)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#17 » 27 jul 2017, 18:53

roadkill schreef:Dat je telefoon nu bij geladen word en op de cr niet kan natuurlijk ook gewoon aan de laadcapaciteit van de scoot zelf liggen, je dink heeft ook standaard al een grotere accu dan je cr toch? Mooie how to, maar is het echt nodig om de hele neus te demonteren, redde je het niet via het luikje ( met die lompe klauwen van mij kom ik evengoed best ver in dashboards enzo)


Ik zal je zondag laten zien wat voor ruimte je krijgt via dat luikje :schater:

Capaciteit van de accu maakt niet uit volgens mij. Het gaat er echt om dat die op de cr zit max 2.1A levert en deze dus nog hoger kan. Ik krijg bij deze namelijk ook echt te zien "snel opladen" wat bij de generic china niet gebeurt omdat hij dat ondersteunt.
0 x

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#18 » 27 jul 2017, 19:45

mooi gedaan frank , blijft je telefoon goed vastzitten in jou houder ook als je binnendoor gaat vanaf zaandam naar zaandijk ;)
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#19 » 27 jul 2017, 19:47

axisissi_NL schreef:mooi gedaan frank , blijft je telefoon goed vastzitten in jou houder ook als je binnendoor gaat vanaf zaandam naar zaandijk ;)


Zeker weten. Deze houder houd telefoons ook goed vast op motoren die met 250 rijden. Ik gebruik hem nu al een hele poos en vertrouw hem volledig.
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: 12v aanleggen kymco G-Dink

Bericht#20 » 27 jul 2017, 21:26

FTrotsenburg schreef:
axisissi_NL schreef:mooi gedaan frank , blijft je telefoon goed vastzitten in jou houder ook als je binnendoor gaat vanaf zaandam naar zaandijk ;)


Zeker weten. Deze houder houd telefoons ook goed vast op motoren die met 250 rijden. Ik gebruik hem nu al een hele poos en vertrouw hem volledig.

Ik zeg hetzelfde is bij mij nog nooit losgekomen op verhard en onverhard
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer