Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#11 » 23 feb 2018, 12:54

Je was me net voor! ;-D
1 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#12 » 23 feb 2018, 15:47

Meatlove schreef:
Janvb schreef:Goed bezig mannen!

Is het niet voldoende als je de steker van de klep lostrekt?
Of gaat ie dan in storing?

Je geeft antwoord op je eigen vraag. ;) Volgens het werkplaatshandboek gaat het lampje dan knipperen.
Volgens mij kun je er ook niet heel goed bij om die stekkers los te nemen. Eerlijk gezegd heb ik hier onvoldoende op gelet.


Dat zou je natuurlijk op kunnen vangen door op de stekkers een 'dummy-klep' te maken die dezelfde weerstand heeft als de echte klep. Dan ziet de ECU dat er nog altijd stroom loopt door de kleppen en zal ie geen storing melden, tenzij de positie van de kleppen ook nog eens wordt gecontroleerd.
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#13 » 23 feb 2018, 19:52

In mijn mening is het niet wijs om de airvalve,s of andere delen van het systeem af te koppelen. Been there done that.

In het zwart wit reageren de airvalve,s op de o2 sensor die vanuit de ecu waardes doorkrijgt die vaststaan in een map.
Die airvalves regelen het arme en rijke mengsel.

Als je die juist afregelt ben je er lijkt me.
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#14 » 23 feb 2018, 19:59

Je hebt echt wel moeite gedaan Meatlove, en met resultaat. Hoewel niet direct nuttig voor mij ga ik de filmpjes toch downloaden en opslaan, je weet maar nooit.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#15 » 23 feb 2018, 20:14

Ecstechneut schreef:In mijn mening is het niet wijs om de airvalve,s of andere delen van het systeem af te koppelen. Been there done that.

In het zwart wit reageren de airvalve,s op de o2 sensor die vanuit de ecu waardes doorkrijgt die vaststaan in een map.
Die airvalves regelen het arme en rijke mengsel.

Als je die juist afregelt ben je er lijkt me.


Adhv mijn test op mijn euro 4 scooter Meatlove de tip/test doorgegeven om deze airvalves te foppen door de slangetjes dicht te knijpen. Inmiddels weet ik een nettere oplossing...

Weet je ook hoe die airvalves afregelt???
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#16 » 23 feb 2018, 20:19

MelvinLX150 schreef:
Ecstechneut schreef:In mijn mening is het niet wijs om de airvalve,s of andere delen van het systeem af te koppelen. Been there done that.

In het zwart wit reageren de airvalve,s op de o2 sensor die vanuit de ecu waardes doorkrijgt die vaststaan in een map.
Die airvalves regelen het arme en rijke mengsel.

Als je die juist afregelt ben je er lijkt me.


Adhv mijn test op mijn euro 4 scooter Meatlove de tip/test doorgegeven om deze airvalves te foppen door de slangetjes dicht te knijpen. Inmiddels weet ik een nettere oplossing...

Weet je ook hoe die airvalves afregelt???


Opslaan openen parfile wijzigen opslaan inleren. Meten etc.
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#17 » 23 feb 2018, 20:30

100% mee eens dat dit niet de juiste oplossing is. Daarom heet het ook een workaround.
Ik heb nou eenmaal niet de kennis en apparatuur om de boel af te regelen en in te stellen. Maar gelukkig zijn er mensen die dat wel hebben.

Tot die tijd houd ik het op deze oplossing. Scheelt een hoop irritatie.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#18 » 23 feb 2018, 20:56

Is dat filtertje niet een doorlaat met een bepaalde capaciteit?

Heb je er al eens aan gedacht om daar mee te hobbyen?
Ik bedoel: filter er helemaal af (grotere flow) of een buisje met een kleinere diameter in die slang steken.(kleinere flow)
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#19 » 24 feb 2018, 16:12

Ecstechneut schreef:
MelvinLX150 schreef:
Ecstechneut schreef:In mijn mening is het niet wijs om de airvalve,s of andere delen van het systeem af te koppelen. Been there done that.

In het zwart wit reageren de airvalve,s op de o2 sensor die vanuit de ecu waardes doorkrijgt die vaststaan in een map.
Die airvalves regelen het arme en rijke mengsel.

Als je die juist afregelt ben je er lijkt me.


Adhv mijn test op mijn euro 4 scooter Meatlove de tip/test doorgegeven om deze airvalves te foppen door de slangetjes dicht te knijpen. Inmiddels weet ik een nettere oplossing...

Weet je ook hoe die airvalves afregelt???


Opslaan openen parfile wijzigen opslaan inleren. Meten etc.


En dat is dus iets wat de thuisgaragist of zelfs de dealer niet zomaar kan...
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Workaround SYM Symphony ST ECS Inhouden

Bericht#20 » 24 feb 2018, 22:12

Marco_61 schreef:
Jan-H schreef:Hallo Meatlove,

Ik heb grote bewondering van je doorzettingsvermogen, voor het oplossen van het haperende motormanagement van de ST.
Hopelijk biedt de nieuwe professionele hulp uit Noord-Holland soelaas voor dit hardnekkige probleem.
Succes met het verdere onderzoek en komt een definitieve oplossing nabij. :thumbsup:
Mvg,
Jan.


Dit vind ik nou ook. Zoveel geduld heb ik niet. Dat ding was er bij mij al lang uitgegaan. Het geld wat ik er eventueel op toe zou moeten leggen, weegt niet op tegen de ergernissen die ik zou hebben. Dus :CHAPEAU. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Nog even hierover:
Veel Symphonyrijders gingen mij de gang naar een andere scooter al voor. Meerdere keren was het bij mij ook bijna klaar met SYM, maar telkens liep ik er weer tegenaan dat ik niet lekker op een andere scooter pas. Ook stond er tot voor kort bij mijn eigen dealer bijna geen nieuwe scooter meer vanwege de aanstaande euro 4 verplichting.

En dan besluit je maar om de rug recht te houden en het lijdzaam te ondergaan. En die keren dat de motor wel lekker loopt extra te genieten van je scooter. Ik denk namelijk niet dat ik qua rijgedrag snel een scooter vind die beter gaat bevallen. De Symphony ST rijdt echt geweldig! Met lange, doordraaiende bochten krijgt die wispelturige heks toch een dikke grijns op mijn gezicht. En bij lange ritten vliegen de kilometers voorbij. :thumbsup:
2 x

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer