grand dink heeft t te warm!

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

grand dink heeft t te warm!

Bericht#1 » 23 nov 2018, 16:08

Als ik met mn (oude) Kymco GD op volledige snelheid rijd (65) dan houdt hij er na een tijdje spontaan mee op. Even afkoelen en je kunt weer starten en verder. Maar ja, dat kan beter. Zit pas nieuwe zuiger en cilinder op. Misschien heeft t daar iets mee te maken. Warmloper?? en wanneer wordt een warmloper een vastloper??
Iemand ideeën? Dank
0 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#2 » 23 nov 2018, 18:56

oliepomp controleren of hij wel of wel genoeg werkt


Doe eens voor je gaat rijden wat olie in je brandstof en kijk of hij dan ook warm word , is dat niet het geval , werkt de oliepomp niet naar behoeven.


Wat jij nu beschreef even afkoelen en dan kon je weer rijden , is eigenlijk al een vast loper , als je rijdend met 50 km per uur en plotseling binnen 5 meter stil staat is het een echte vast loper , je vorige cylinder etc kan dus ook gebeurt zijn omdat je oliepomp toen al niet goed werkte , dus bespaar je voor een nieuwe vastloper , een nieuwe oliepomp kost 120 euro een vast loper veel meer en een nieuwe oliepomp


Groetjes van gerard uit Brabant




Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#3 » 23 nov 2018, 23:04

Nou maak je me echt bang! Dank voor reacties. Ik zal wat olie bij benzine gooien. Kijken of dit de storing verhelpt. Alhoewel ik geen problemen krijg als ik rustig zo'n 50/55 rijd. Laat ik de scooter op volle snelheid rijden, (60-65) dan valt hij na een minuut of 10 uit.
0 x

Gebruikersavatar
gerard
Berichten: 141

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#4 » 24 nov 2018, 11:28

Vinc schreef:Nou maak je me echt bang! Dank voor reacties. Ik zal wat olie bij benzine gooien. Kijken of dit de storing verhelpt. Alhoewel ik geen problemen krijg als ik rustig zo'n 50/55 rijd. Laat ik de scooter op volle snelheid rijden, (60-65) dan valt hij na een minuut of 10 uit.



Ja juist , als je rustig rijd krijgt het blok nog genoeg koeling van de lucht , maar als jij alles eruit wit halen en hard en vol gas rijd , is de koeling niet zo goed meer en moet het motertje heeeeel hard werken en hard werken brengt warmte mee , en als je zuiger dan heel heet wordt en je te weinig of geen smering krijgt wordt het blok heter en heter en zet de zuiger en zuigerveren uit en komen klem te zitten in de cilinder , en bij veel keren vastlopen krijg je zoveel beschadigingen in je cilinder dat de zuigerveren in een kras haken en breken en dan heb je een vast loper en sta je ineens binnen 5 meter stil en zitten je hoofdharen ineens in je gezicht of je neus ligt op het asfalt , hou je je oliepeil wel in de gaten en moet je regelmatig bij vullen?,

En iedere keer dat hij ermee stopt krijg je beschadiging in je blok en cilinder en zuigerveren .

Een scheut olie bij je benzine kost niet zo veel als weer een nieuwe cilinder , als het goed is zal je wat meer rook ontwikkeling hebben uit je uitlaad , maar dan weet je dat hij olie gebruikt en mengt , je speelt met vuur als je zo blijft rijden

groet gerard
0 x

Gebruikersavatar
petraruth
Berichten: 236

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#5 » 24 nov 2018, 12:14

Wat Gerard schrijft klopt helemaal.
Kijk eens naar je bougie
Is die koffiemelk bruin

Het kan ook liggen aan een te kleine sproeier wasrdoor het mengsel te arm is.
Benzine heeft namenlijk ook een koelende werking.

Heb je de juiste bougie erin zitten
Een te warme bougie geeft zijn warmte niet genoeg weg voor je blokje wasrdoor hij het te zwaar te voorduren krijgt.

Dit is extra van wat Gerard geschreven heeft.

Succes.
1 x
The meaning of life is to give life meaning

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#6 » 24 nov 2018, 12:54

dank voor meedenken. Er zit al een grotere sproeier in. Ik zal wat olie bij de benzine gooien en eens kijken wat hij daarmee doet. Bougiekleur goed, beetje bruinachtig. en ja , ik moet op normale afstanden olie bijvullen. Varioring terugzetten, zodat hij minder hard rijdt???
groet
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#7 » 24 nov 2018, 15:23

Vinc schreef:dank voor meedenken. Er zit al een grotere sproeier in. Ik zal wat olie bij de benzine gooien en eens kijken wat hij daarmee doet. Bougiekleur goed, beetje bruinachtig. en ja , ik moet op normale afstanden olie bijvullen. Varioring terugzetten, zodat hij minder hard rijdt???
groet


Met varioring gaat hij juist meer toeren maken.
En meer toeren is meer wrijving/hitte.
Post anders eens een foto van je bougie.
Kunnen de tweetaktadepten hier heel veel mee
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#8 » 27 nov 2018, 15:58

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#9 » 27 nov 2018, 17:19

Je zou een 7 kunnen proberen
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Vinc
Berichten: 48

Re: grand dink heeft t te warm!

Bericht#10 » 15 dec 2018, 22:24

Heb nu al weer een week of 3 geleden een "scheut" olie toegevoegd aan de benzine. De scheut bleek echter wat te veel te zijn, zodat scooter niet meer reed. Dus benzine eruit geheveld en nieuwe benzine erin. Gelukkig deed hij het weer. Kymco op Marktplaats voor een klein bedrag. Hij was zo weg, met medeweten voor de nieuwe eigenaar wat er aan de hand was of kon zijn. Topic kan gesloten worden.
Nu op mijn Sym symphonie verder, maar ik merk nu al dat deze niet kan tippen aan de Grand dink. Dan maar eraan wennen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer