Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
brambiggelaar
Berichten: 10

Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#1 » 02 nov 2020, 15:42

Ik heb een Vivacity 2 takt bromscooter 2007 model 2 takt. Hij is ontgrenst en heb een p1 vario. Ik bekeek mijn bougie en helemaal grijs. Dus heb ik grotere sproeiers gekocht. Nu nog daadwerkelijk verwisselen. Ik denk dat ik van bovenaf de carberateur moet losmaken. .? Zadel buddy eruit enz. Ik heb nu een 54 sproeier en ga naar 62 om te proberen. Iemand nog advies ?
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#2 » 02 nov 2020, 17:11

Ja... helm bak eruit halen , echter denk ik dat 62 veel te groot is ,,, denk dat je 58 nodig heb of 56.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Darkq
Berichten: 22

Re: Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#3 » 02 nov 2020, 17:40

Is genoeg over te vinden op internet:
https://www.scooteronderdelenshop.com/b ... -vervangen



Gewoon goed kijken en aan beginnen.
0 x

brambiggelaar
Berichten: 10

Re: Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#4 » 03 nov 2020, 15:27

Ja klopt helemaal. Maar het demonteren is juist wat mij elke keer stopt. En aangezien ik met een wit grijze bougies rij gaat dit fout. Laatste keer was 30 jaar geleden bij mijn Honda MT 8. Dus eerlijk gezegd ben ik bang dat ik een (nog niet vastgelopen) lopende scooter verander in een puzzel. Maar hij gaat anders vastlopen. Alles op de resonatie buis vd uitlaat is ontgrenst. Heb pp1 vario en 6.2 gram rolletjes. Eventueel kan ik de luchtinlaat ook nog wat ontgrenzen. ..niet die in de luchtfilter box maar die lange buis die bijna tegen de voetenplank eindigt met een zwarte flap erover en in de buis een dop met 2 gaten. Maar het demonteren vd carb daar kan ik tips heel hard bij gebruiken. Heb een handboek vd new vivacity maar ik heb de oude. Maar het uitbouwen is hetzelfde. Ik heb al 10 filmpjes over het daadwerkelijk verwisselen vd sproeier maar helaas niet vh uitbouwen bij een vivacity
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#5 » 03 nov 2020, 19:50

Nogmaals.... je helmbak er uit halen , dan wijst het zich zelf. Hoe simpel kan het zijn .......
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#6 » 04 nov 2020, 17:49

En anders maar door een scootermonteur laten doen.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Vivacity 2 takt sproeier verwisselen

Bericht#7 » 06 jan 2023, 02:22

brambiggelaar schreef:Ik heb een Vivacity 2 takt bromscooter 2007 model 2 takt. Hij is ontgrenst en heb een p1 vario. Ik bekeek mijn bougie en helemaal grijs. Dus heb ik grotere sproeiers gekocht. Nu nog daadwerkelijk verwisselen. Ik denk dat ik van bovenaf de carberateur moet losmaken. .? Zadel buddy eruit enz. Ik heb nu een 54 sproeier en ga naar 62 om te proberen. Iemand nog advies ?



Met standaard peugeot uitlaat zou ik 58 aanraden, deed het hier ook goed. Met sito plus zeker nog 2 of 4 maten groter.


Meestal rond 62 / 64 dan.
0 x

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer