How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Bericht#1 » 01 jan 2023, 22:07

Krukas gooi ik in de vriezer .
Ik heb een elektrisch kookplaatje , daar zet ik een pannetje op met nieuwe motor olie , ik leg de oude lagers in het Pannetje met Olie , de nieuwe lagers leg ik boven op de oude lagers met de Kooi omhoog , de nieuwe lagers raken de bodem van de Pan niet , en de lagers liggen gelijk goed voor montage op de krukas .
Als de Olie klein beetje gaat Borrelen pak ik de krukas uit de vriezer, doe er een doekje om en zet deze in de Bankschroef.
Met een tangetje pak ik het lager , en laat ik over de krukas glijden , ( valt vanzelf naar beneden).
Max 10 sec. wachten , krukas omdraaien, andere lager op de krukas.
Maak nu de Carters warm met een Fohn / verstripper. of beter nog leg de Carters op een oude Bakplaat / Multigrill
Plaats de krukas eerst in het lange Carter , dan ander Carter verwarmen, Carter er op , boutjes er in , Centreer de krukas indien nodig .
Als je lagers met een kunststof kooi in de vriezer gooi , kan de kooi breken , of haarscheuren krijgen .
Heb je geen kookplaatje ? verwarm het pannetje (van de Action ) met een brander / verstripper.
Gebruik je een Brander , zorg dat er een deksel in de buurt is die op de pan past en brandblusser in de buurt is .
Deze methode werkt ook met gewone Lagers , let wel op dat de letters / afmeting die op het lager staat naar het Carter moeten kijken , dus .. letters omhoog in de pan . :bang!:
2 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Bericht#2 » 02 jan 2023, 10:31

Zou echt zin hebben om eens een mooi 2t blok op te bouwen. Maar geen ruimte en tijd... :cry:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Bericht#3 » 02 jan 2023, 13:12

Heinz schreef:Zou echt zin hebben om eens een mooi 2t blok op te bouwen. Maar geen ruimte en tijd... :cry:


Als je eens in de buurt bent als onze werkplaats af is, ben je welkom.
Wij zijn trouwens van plan zelf een 4-takt blok te bouwen. We hebben letterlijk bijna alle spullen ervoor.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pimo
Berichten: 203

Re: How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Bericht#4 » 02 jan 2023, 23:19

Mooie en duidelijke uitleg Brute thx
:thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Bericht#5 » 03 jan 2023, 07:53

LadyAnirul schreef:
Heinz schreef:Zou echt zin hebben om eens een mooi 2t blok op te bouwen. Maar geen ruimte en tijd... :cry:


Als je eens in de buurt bent als onze werkplaats af is, ben je welkom.
Wij zijn trouwens van plan zelf een 4-takt blok te bouwen. We hebben letterlijk bijna alle spullen ervoor.

Lijkt me leuk! :thup: Bouw je een GY6 blok voor onder de GD?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: How/To Krukas lagers vervangen/ kunststof kooi/ea

Bericht#6 » 06 jan 2023, 02:17

Heinz schreef:Zou echt zin hebben om eens een mooi 2t blok op te bouwen. Maar geen ruimte en tijd... :cry:


Kom je hier maar eens kijken, kijk jij je ogen uit..

Kan hier genoeg blokken bouwen. :)

Enigste waar het geld in gaat zitten zijn de nieuwe onderdelen.


Voor de krukas montage gebruik ik liever een krukas trekker / plaatser.

Verhitte kan altijd, maar duurt juist vaak langer om een carter op te warmen.. En ik merk ook dat deze truuk niet bij elke blok werkt. Bij mijn new fly blok ging er best veel warmte in, en was nog een ramp om een lager in de vertandings huis te plaatsen
0 x

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer