Belangrijk mededeling voor Kymco G Dink rijders

Heb jij een duidelijke instructie (video) om technische handelingen aan een scooter te delen?
TK E

Belangrijk mededeling voor Kymco G Dink rijders

Bericht#1 » 29 okt 2016, 19:36

Belangrijk voor Kymco G Dink rijders....

Na het ophalen van mijn Nieuwe G Dink voelde ik mijn achterrem tijdens het rijden als ik een drempel of een andere oneffenheid in de weg zat direct aan mijn remgreep.
Ik vroeg toen aan @Gerhard of hij dat ook heeft en ja bij hem is het ook alleen vond hij dat niet storend.
Vandaag ben ik bij MyScootershop geweest voor de eerste onderhouds beurt en Tim (monteur) heeft na een eerste testrit gelijk al aan dat de achterrem niet goed zat. en
Waarom deze mededeling. Simpel het is gevaarlijk zeker voor de komende gladde perioden die evt. zou kunnen komen kan het zo zijn dat als het glad is en je rijd net door een kuil zou het kunnen zijn dat je achterrem blokkeert.
Oorzaak is gevonden en opgelost.
De achterremkabel is tijdens de installatie tot 2 x toe om de gaskabel heen gedraaid aan de voorzijde van de scooter.
waarom????... dat nou weet ik ook niet.


Oude situatie en als je goed kijkt zie je dat alle kabels (incl gaskabel) in één geheel naar beneden wordt gestuurd.
Omdat het als één geheel wordt gebundeld staat de achterrem behoorlijk onder spanning waardoor bij doorveren aan de achterkant de scooter kan afremmen en als je je achterrem te strak heb staan kan het voorkomen dat mocht je door een behoorlijk kuil of over een drempel rijden kan het gebeuren dat je scooter spontaan remt wat niet de bedoeling kan zijn.

Afbeelding

Hier nog een foto van de oude situatie....bij de groene pijl loopt de kabels als één geheel naar beneden

Afbeelding

Bij de blauwe pijl loopt nu de achterrem kabel en is het probleem opgelost.

Afbeelding

TK E
0 x

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 69

Re: Belangrijk mededeling voor Kymco G Dink rijders

Bericht#2 » 29 okt 2016, 19:52

Oeps, ziet eruit als een fabricatiefoutje toch? Goede monteurs hebben ze daar in ieder geval.
Ik ga mijn dealer hierover aanspreken in ieder geval! Ga eerst nog wel een weekje weg overigens zonder scooter komende week :thumbsup:
0 x
Mijn eerste scooter ooit: Sym Symphony ST50. Nu rijdend op een G-Dink van februari 2016.
Vooral woon-werkverkeer, elke dag 22 km heen en 22 km terug...
ICD drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Belangrijk mededeling voor Kymco G Dink rijders

Bericht#3 » 29 okt 2016, 20:06

Frappant dat jullie twee dat nu hebben, ik heb negens geen last van ook bij heuvel drempel rolt lekker door. geen getrek bij een drempel over gaan aan de handrem achter, maar ik heb ook ABS remsysteem :thumbsup:
0 x
Afbeelding Afbeelding

TK E

Re: Belangrijk mededeling voor Kymco G Dink rijders

Bericht#4 » 29 okt 2016, 20:15

Bij mijn éérste G Dink had ik ook nergens last van.....
dus ik denk dat er een nieuwe spleetoog in de fabriek het op een andere manier in elkaar heeft gezet.... :write:
en misschien had deze wel een feestje gehad.... :feestje:
0 x

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Belangrijk mededeling voor Kymco G Dink rijders

Bericht#5 » 29 okt 2016, 20:20

:cheers: :lol: :lol: Ja Tonny dat zou maar zo kunnen daar in Thailand daar lussen ze hem wel geen drank dan maar aan de witte meel berg. snuiven zullen ze. :yawn: :slaap: :crazy3:
1 x
Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “How To....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer