elektrische scooters accuradius 100km plus

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#21 » 21 dec 2019, 10:27

Roy schreef:ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met gomax dragon E

hierover is ook een stukje in de Scooter&bikexpress #137 (oktober 2018) geschreven wellicht kan iemand mij deze test toesturen?

mvg Roy

Dat ding rijdt erg goed.
Bij Antiloop in Wezep hebben ze hem staan en heb ik er ff op gereden.
Trekt als een malle, alleen jammer dat hij (nog) strikt 49 rijdt op de teller.
Hij pakt hem wel erg mooi op op de begrenzer...je merkt het haast niet.
Zit goed...zelfs met mijn 1,90m
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#22 » 21 dec 2019, 10:37

MelvinLX150 schreef:
Roy schreef:
MelvinLX150 schreef:
Wat wil je weten?


onder andere jouw ervaringen met de accuradius wanneer de topsnelheid is verhoogd kosten voor onderhoud/accus?

als je zelf nog iets kan vertellen over het rijden er op lijkt me dat ook leuk om met ons te delen?


De Ecooter trekt op als een malle, maar je kan de "gas" reactie ook aanpassen, voor het geval je het niet heel prettig vind om snel uit stilstand te vertrekken. Voordeel is dat je in een hele mooie acceleratielijn van 0 naar 55kmu gaat. En begrenzing is heel mooi en fijntjes. Tussen acceleratie (inhalen) gaat heel gemakkelijk want de scooter geeft dan een soort van boost.


Klinkt wel heel mooi zo, je ervaringen met de Escoot E2. En hij blijkt ook nog redelijk betaalbaar. Ik las in een artikel dat je de accu eruit kan halen om thuis op te laden. Werkt dat in de praktijk ook goed?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#23 » 09 jan 2020, 16:05

De accu weegt zo'n 10kg. Er zit een grote hendel aan om 'm te dragen. De accu zit gelockt in de buddyseat tegen diefstal. Kan er alleen uitgehaald worden als je een sleutel hebt.

Thuis opladen gaat dus prima.
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#24 » 15 jan 2020, 20:47

Heinz schreef:
MelvinLX150 schreef:
Roy schreef:
onder andere jouw ervaringen met de accuradius wanneer de topsnelheid is verhoogd kosten voor onderhoud/accus?

als je zelf nog iets kan vertellen over het rijden er op lijkt me dat ook leuk om met ons te delen?


De Ecooter trekt op als een malle, maar je kan de "gas" reactie ook aanpassen, voor het geval je het niet heel prettig vind om snel uit stilstand te vertrekken. Voordeel is dat je in een hele mooie acceleratielijn van 0 naar 55kmu gaat. En begrenzing is heel mooi en fijntjes. Tussen acceleratie (inhalen) gaat heel gemakkelijk want de scooter geeft dan een soort van boost.


Klinkt wel heel mooi zo, je ervaringen met de Escoot E2. En hij blijkt ook nog redelijk betaalbaar. Ik las in een artikel dat je de accu eruit kan halen om thuis op te laden. Werkt dat in de praktijk ook goed?


Keertje proefrijden? ik rij elke dag van Alphen ad Rijn naar Pijnacker op mijn E2... :thumbsup:
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#25 » 15 jan 2020, 20:47

Delight schreef:
Roy schreef:ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met gomax dragon E

hierover is ook een stukje in de Scooter&bikexpress #137 (oktober 2018) geschreven wellicht kan iemand mij deze test toesturen?

mvg Roy

Dat ding rijdt erg goed.
Bij Antiloop in Wezep hebben ze hem staan en heb ik er ff op gereden.
Trekt als een malle, alleen jammer dat hij (nog) strikt 49 rijdt op de teller.
Hij pakt hem wel erg mooi op op de begrenzer...je merkt het haast niet.
Zit goed...zelfs met mijn 1,90m


Dat kan harder Arno! ik rij ook geen 47kmu meer....
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#26 » 18 jan 2020, 13:06

MelvinLX150 schreef:
Heinz schreef:
MelvinLX150 schreef:
De Ecooter trekt op als een malle, maar je kan de "gas" reactie ook aanpassen, voor het geval je het niet heel prettig vind om snel uit stilstand te vertrekken. Voordeel is dat je in een hele mooie acceleratielijn van 0 naar 55kmu gaat. En begrenzing is heel mooi en fijntjes. Tussen acceleratie (inhalen) gaat heel gemakkelijk want de scooter geeft dan een soort van boost.


Klinkt wel heel mooi zo, je ervaringen met de Escoot E2. En hij blijkt ook nog redelijk betaalbaar. Ik las in een artikel dat je de accu eruit kan halen om thuis op te laden. Werkt dat in de praktijk ook goed?


Keertje proefrijden? ik rij elke dag van Alphen ad Rijn naar Pijnacker op mijn E2... :thumbsup:


Laat ik nou m'n hele jeugd in Pijnacker gewoond hebben! :yahoo:

Ben wel voorstander van een Haaglanden tourtje en dan zou ik best een stukje op de E2 willen rijden.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#27 » 18 jan 2020, 14:51

MelvinLX150 schreef:Dat kan harder Arno! ik rij ook geen 47kmu meer....

Als ze die Gomax uit zouden brengen als een motorversie vergelijkbaar met ongeveer 125cc, zou ik hem zeker overwegen.
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#28 » 23 jul 2020, 13:52

Heinz schreef:
MelvinLX150 schreef:
Heinz schreef:
Klinkt wel heel mooi zo, je ervaringen met de Escoot E2. En hij blijkt ook nog redelijk betaalbaar. Ik las in een artikel dat je de accu eruit kan halen om thuis op te laden. Werkt dat in de praktijk ook goed?


Keertje proefrijden? ik rij elke dag van Alphen ad Rijn naar Pijnacker op mijn E2... :thumbsup:


Laat ik nou m'n hele jeugd in Pijnacker gewoond hebben! :yahoo:

Ben wel voorstander van een Haaglanden tourtje en dan zou ik best een stukje op de E2 willen rijden.


We kunnen ook keertje afspreken tussen Pijnacker en Alphen
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#29 » 24 jul 2020, 07:21

Interessant topic en zeker voor woon/werk scooterrijders. :thumbsup:
Maar voor de Tourbuffels, die ook graag meerdaagse tochten willen rijden niet geschikt.
Een tankstation is praktisch overal te vinden en je tank is zo vol voor de volgende 260 km.
Dat gaat elektrisch voorlopig (nog) niet lukken.
Dank voor het leesplezier en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#30 » 24 jul 2020, 21:50

@Melvin, is er bij scooters ook iets wat op 1 pedal driving bij auto's lijkt? Ik ben mezelf momenteel wat meer aan het verdiepen in de Ev's (wat auto's betreft dan) Volgend jaar komt er 1 op de markt die mijn intresse heeft, maar een elektrische scooter lijkt me ook wel wat.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer