Nadenken over de toekomst

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#21 » 24 feb 2023, 16:24

BadWeather schreef:Oplossing daarvoor zou een soort netwerk van batterijlaadstations zijn, kluisjes met laders buiten een pompstation waar je met een rfid kaart een verse accu uit de locker kunt halen en je oude er weer in stopt.

Soort ruilbatterij systeem, niet wachten tot 'ie vol is maar direct wisselen en go.


Denk dat dat Never nooit niet gaat gebeuren , denk dat iedereen zijn Gare / Slechte Accu gaat omwisselen voor een Frisse Accu . :lmao:
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#22 » 24 feb 2023, 17:51

Wat mij eigenlijk verbaasd is de vraagprijs die hier in Nederland wordt gevraagd terwijl in diverse andere landen de aanschafwaarde ruim de helft is.
Dan nog de beperkte afstand die je kan maken met zo'n elektrisch voertuig en het tekort aan de infrastructuur voor dit allemaal.
Om nog maar niet te spreken over het uiterlijk van sommige voertuigen en ja dit geldt niet voor iedereen maar is mijn zienswijze.
En met de energie crisis ook nogmaals in je achterhoofd is het best wel een kostbaar dingetje aan het worden om elektrisch te gaan rijden.
En ja ik ben wel bekend met elektrische voertuigen meer dan ik eigenlijk wil maar wat mij tegenstaat is dat je voor een loodaccu je drie tot 4 keer de hoofdprijs betaalt bij sommige scooter fabrikanten terwijl ze dit bij meerdere voertuigen al met andere accu mogelijkheden kan invullen vanuit de fabriek.
Om nog maar niet te spreken wat te doen als dat ding verhit raakt en spontaan ontbrand en waar ze bij de brandweer al naarstig op zoek zijn om oplossingen te vinden om het te kunnen blussen.
Ben ik er tegen dan zeg ik nee, blijf ik het semi in de gaten houden dan is het antwoord hierop ja.
Enigzins blijft het wel interessant wat er allemaal nog komt.
Toch houdt ik andere mogelijkheden kwa brandstoffen ook in de gaten en zie wat er daar allemaal nog mee gaat gebeuren.
0 x

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#23 » 24 feb 2023, 18:23

Een elektrische scooter :sct1: zou ik best willen rijden mits: de actieradius groter is dan nu aangeboden, de accu zeer goed gerecycled of direct hergebruik kan worden, wat goedkoper word ( subsidie gebeurt wel eens per gemeente). Verder ook veel pluspunten op een elektrische scooter: afstandsbediening ,digi dashboard , navigatie in te voeren, onderhoud,s interval en veel meer gegevens m.b.t. de scooter, full led verlichteng, super modern design, goedkope "brandstof" en natuurlijk schoon qua uitstoot.
In Zelhem zit een scooterdealer met best een grote keus en mooie showroom vol elektrische scooters van "nu "gerespecteerde merken. Ook leuk om even naar binnen te loeren... :bsmile: maar voor nu ,
fijn weekend,

Gr,
Meneer Sloef.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#24 » 24 feb 2023, 20:05

Een Vespa Elettrica zou ik graag willen hebben , maar aanschaf nieuw in NL is er hoog .
Misschien is het een Optie om er 1 uit Duitsland of zo iets te Importeren .
Zoals Misha zegt dat Buiten NL de Scooters veel goedkoper zijn .
Het beste is natuurlijk de Nederlandse Euro`s in Nederland houden , maar met bepaalde Regels oa BPM , ben je een dief van je eigen Portomonnee als je een NL Scooter koopt. :hmmm: :hmmm:
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#25 » 24 feb 2023, 21:48

Brute-Force schreef:
BadWeather schreef:Oplossing daarvoor zou een soort netwerk van batterijlaadstations zijn, kluisjes met laders buiten een pompstation waar je met een rfid kaart een verse accu uit de locker kunt halen en je oude er weer in stopt.

Soort ruilbatterij systeem, niet wachten tot 'ie vol is maar direct wisselen en go.


Denk dat dat Never nooit niet gaat gebeuren , denk dat iedereen zijn Gare / Slechte Accu gaat omwisselen voor een Frisse Accu . :lmao:


Gewoon staatsgesubsidieerd project van maken, mooi verhaal met het verantwoord recyclen van oude accu's eraan knopen. 3 jarig pilot project en als het faalt weglopen met 36 maanden topsalaris en een Tesla van de zaak, net op laatste moment uit het leasecontract gekocht, onder je billen.

Zo doen we dat hier in het Gooi. Bonuspunten als je de secretaresse metoo'd.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#26 » 02 mar 2023, 23:54

Meneer sloef komt gelukkig uit de achterhoek, daar doen ze niet aan me too-en. :D Daar krijg je gewoon een knietje of een glas bier in je snuut.
Zo zie je maar weer, de achterhoek is zo gek nog niet..., maar wel lekker veel groen. ;)

Goed goan.... :friends:
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#27 » 03 mar 2023, 07:52

Ik heb even op zo'n Niu deelscootertje gezeten. Valt me wel op dat het ook weer zo'n laag stuur heeft. Natuurlijk allemaal afgestemd op kleinere mensen denk ik.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#28 » 03 mar 2023, 17:08

Meneer Sloef schreef:maar wel lekker veel groen. ;)

Goed goan.... :friends:

En Goan doar Oerend Hard!
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Meneer Sloef
Berichten: 133

Re: Nadenken over de toekomst

Bericht#29 » 05 mar 2023, 19:37

Echt wel! Op heerlijke landweggetjes en parallelwegen , zaaaaaalig. En dan onderweg even een saucijsje met een grote koffie :slurp: bij de bakker doen en doorrrrr. Je hoort mij niet klagen , alleen het geluid van de scooter. ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer